Alla inlägg den 23 september 2015

Av Måna - 23 september 2015 14:40

Dagen startade med mer eller mindre kaos.
Stefan lixom vaknade inte...han bara sov!
Jag kröp ur sängen kl 06:30....det är för sent!Ut med Elsa,sen ut med Nicki.
Väcka Lina,göra ordning henne.
Kunde åter igen konstatera att hon skulle behöva en väckarklocka,som började ringa vid 05.
Segskaft Allan i dalen:-O
Jag begriper inte,hur seg man kan vara;-)
När vi anlände till köket-hade Stefan fortfarande INTE vaknat....
Å inte Joel heller.
Jag väckte Stefan.
Och jag älskar min man,men ibland har jag lust att skjuta honom.... Ibland;-)
Han vaknar och börjar yla om varför jag inte väckt honom?!
1-klock-helvetet ringde 5 ggr innan jag gick upp.
2-han är 33 år gammal.
3-han är fortfarande 33 år gammal!
Eftersom han nu visste,att han idag-skulle ned till Askersund och jobba,hade det kanske varit läge att kliva ur sängen TIDIGARE!
Han far in i köket muttrande som en virvelvind,spottar å fräser.
Tar ALLT kaffe i kaffebryggaren!?
Jag kunde brygga nytt....
Svärande far han ut genom dörren med frästa ord till Lina...
Yepp....
När han tror,att han är världens viktigaste person,som ska ha förtur och alla får rätta sig efter honom-jaa.... DÅ vill jag skjuta honom!;-)
Att han var trött idag,var hans egna fel...han skulle kommit första gången jag bad om att vi skulle åka hem igår:-)

Dom kommer iväg tillslut.... Det tar bara 20 minuter för henne att få på sig kläderna.
Som hon sen måste ta av sig,för att hon glömt kissa.
Då får jag syn på att hennes överdrags byxor är förkorta...fuck!
Så då blev det bestämt-en vända till stan även idag!

Mega.
Det var flera år sedan jag var till mega.
Så idag,åkte vi dit.
Ca: 3850:- gick kalaset på:-O !!!! Whaaaat?!
Det var dyrt,men ändå billigt.När jag tittade på prislapparna,var flera av kläderna nedsatta under halva priset.
Märkes kläder...för mig är kläder allra roligast att handla ju billigare det är,jaa...gäller allt förresten:-)
Jag hittade även en snygg underställs tröja och en väst-som jag ska ha i stallet:-)
(Ska spatsera fram å tillbaka på min ca 30 meter långa stallgång i snygga ridkläder,fixade naglar,urtjusiga stövlar(ska bara hitta ett par först)snygga mössan med stjärnor på-medans mina hästar står lugnt och tuggar hösilage i dom allra läckraste täckena:-D)
Jag tror...faktiskt att jag blev nöjd:-)
Hittade ett fleecefodrat regnställ till Lina-kan jag sutta dom andra hon har åt hell!!!!

Efter avslutad mega shopping,drog passutten till Hallsberg!
Å även om jag visa musslan där igår-tog jag mig ändå ett besök på dollar store.
Jag var bara tvungen till å ha flera mattor ;-)
Jag insåg det igår....
Å idag,hittade jag soppåsar,rengörings trasor till speglar-vilket jag läääänge velat ha till Hobbert!!!jag hittade en tub/halsduk som jag visst glömde köpa igår:-D fina diskborstar...och min syster!!!?
Mitt bland raderna...ungefär rad 4,stod hon med FULL vagn,S hade gått för att inskaffa en till vagn....HAHAHA!!!jösses!!!

Solen skiner,ska alldeles strax jaga ut ungar och hundar!
Ladda maskinen med sista hästtäcket samt 2 schabrak som ska tvättas:-)
Hoppas Stefan inte blir allt för sen hem idag-kanske vi kan greja lite i stallet oxå:-)

Hittade ju faktiskt en badrumsmatta!!!:-)

Fina mattor till fula rummet;-)

Här fick den hamna istället;-)
Nu är huset fyllt med 7 stjärn-mattor ;-)

Så jävla snygg på Lina!!!!

Urtjusig på Joel!!!!!

Oj...vart upp å ned...;-)

Regnställ Joel

Efter allt muttrande och sen iväg...stod iaf denna kvar,med MITT morgonkaffe i....:-D

Älska!!!!!!<3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards