Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

På den vägen är det....

Av Måna - 20 oktober 2015 20:59

Nu är jag lite sur,på riktigt alltså...sur.
Det finns EN sak som jag irriterar mig redigt på.
Och jag tänkte faktiskt "förklara mig" i detta ämne,som vissa verkar "störa" sig jävligt mycket på...

Ämnet...är mer en person.
Denna person,är min granne,"min" hyresgäst,min vän.
Örjan Zigher heter han,jaa...jag brukar kanske inte namnge folk rakt ut-men vet att han inte tar illa upp;-)

Som jag förstår,tisslas det och tasslas det kring detta "ämne".
Alltså inte från mina nära,kära,bekanta,vänner...utan från HANS nära,kära,bekanta,vänner.
Och jag känner att nu får det väl räcka?!

Vi lever på 2000-talet.
Ett årtal där män KAN umgås med kvinnor!Problems???
Ja...det verkar så.

Våren 2008 träffade jag Örjan första gången i hela mitt liv.
Jag var "ny utbildad" lastbils chaufför och det var första dagen på mitt första jobb som chaffis.
Fattar du DEN nervositeten?!
Det var jag och bara karlar så långt ögat kunde nå... Rätt ensamt kändes det.
Jag mötte dessa två tokar på elon,Örjan och C.
Jag minns hur jag tittade på dom två och tänkte:Vart faaan har jag hamnat.
Å ni som känner örjan,vet väl hur han är?!
Och efter kanske 15 minuter kom frågan: Har du pojkvän eller?
C skrattade högt.
Och mitt svar där och då var följande: Nej...jag har inte tid för det!(sen på hösten träffade jag han med stort H,min man och pappa till mina barn)

Vi blev ju då arbetskollegor,jag och Örjan.
En arbetskollega,som vem som helst ny i yrket önskat haft.
Som hjälpte och stöttade i jobbet.Som lyssnade på alla dessa svordomar,som kom och hjälpte till när backningen kukade och som kunde hålla sällskap vid "natt"körning...jaa....han sov mest-men vaknade ju ibland:-) och som även skällde när man gjorde fel,eller lyssnade dåligt :-O
En toppen arbetskamrat som vidare utvecklades till en vän.

2011 behövde han någonstans att bo.
Och det lilla huset,här på gården blev ledigt.
Så hit till oss flyttade han.
Han blev förutom vän,även granne.

Våren 2012 "kollapsade" han och hamnade på iva.
Efter 2 veckor kom han hem,med en låååång sjukskrivning.
Och det var väl iom denna sjukskrivning,som vi fick denna relation till varandra.

Att ha en vän.
Att ha en bästa vän.
Att ha någon att prata med.Någon att sitta tyst med.Någon att hjälpa och någon som kan hjälpa.Ge och ta.
Att ha någon som lyssnar och som man lyssnar på.
Det är att ha en riktig vän.
Mig och Örjan,är som Alfons Åberg och Mollgan...fast Örjan finns på riktigt:-)

Jag är väldigt mycket själv.
Dels för att Stefan jobbar mycket och för att jag är hemma med barnen.
Örjan är perfekt att släpa med till Norrköping för att hämta soffa.Att använda som transportör till Stefans nya tv,som nanny på Ica,som ett sällskap vid köksbordet.
Vet inte HUR många timmar vi suttit där,med varsin kaffekopp.
Ibland pratar vi mera,ibland pratar vi mindre... Men så är det att ha en nära vän.Man behöver inte prata hela tiden...

Att vi träffas ofta,är inga konstigheter.
Han är hemma,jag är hemma.
Vi bor typ 20 meter ifrån varandra.
Efter alla dessa timmar vid köksbordet med dessa kaffemuggar har vi lärt känna varandra RÄTT bra kan jag lova.( uj uj UJ vad saker JAG vet saker om folk)HAHA!!;-)
Haft väldigt mycket att skratta åt(ja...vi är rätt duktiga på att driva med Stefan)
Inga konstigheter för varken Lina eller Joel med Örjan.
Haft väldigt många allvarliga konversationer och även många tysta timmar-då man vill ha sällskap,men ändå inte sitta å tugga strunt.

Eftersom örjan är mer min vän än Stefans,så ligger hyresvärds rollen lite på mig.
Där har jag oxå ibland fått gått in och agerat "morsa" till herr Zigher,när det gäller vissa saker.
Skälla lite på honom och påminna lite.

Jag är lyckligt lottad att ha en sån vän som Örjan.
Jag glad att jag den där vårdagen 2008 fick träffa på honom.
Trodde väl aldrig där och då,att det skulle bli som det blev.

Vi lever på 2000-talet.
Där män och kvinnor KAN umgås som vänner,UTAN att ha sex...
För det är precis så som det är.

Det som irriterar mig,är att människor TROR att jag är en sådan människa.
Att människor TROR,att JAG skulle vara otrogen mot min man.
Att folk som inte känner mig,tänker att jag är en SÅN människa.
Asså...lägg ned alla funderingar,spekulationer och antaganden.

Avslutar med ett känt citat: I don't have sex with that man!
Förstått???

 
 
Ingen bild

Sus

21 oktober 2015 07:33

HELT RÄTT!!!
Och det är väldigt lätt att umgås med herr Zigher som vän utan sex. Eftersom han har samma filosofi som oss. Vänner är vänner... och vänner har inte sex. Simple like that!!

Trist att du också drabbats av folks trångsynthet. Skänker en tanke till alla dessa som inte fått uppleva glädjen i en riktigt vänskap!!
//Sus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards