Alla inlägg under oktober 2015

Av Måna - 2 oktober 2015 19:44

Idag var det dags för ett besök hos folktandvården.
Jag hatar det.jag avskyr det.jag är livrädd...kanske finns dom som är bra mycket räddare än mig,men det är tillräckligt jobbigt för mig.

Jag åkte dit,i sällskap av Lina.
Då måste jag ju vara lite tuff;-)Kan ju inte vara feg hare när HON är med heller.

Idag en ny sköterska.Ja...det är väl olika var gång man kommer dit.
Vid ett tillfälle hos tandläkaren la min mage av...detta är jag livrädd för att det ska ske igen.
Så är inte bara rädd,spänd som en fiol är jag oxå...

Så var vi igång.
Bilder.
Hon frågar om jag har problem.
Jag har en lagning som gått sönder,som ilar ibland.
Det var ingen lagning som gått sönder,det var tanden och lagningen sitter kvar...den bredvid är tydligen oxå på G...
Lagningen är hårdare än tänderna,dom här två iaf...
Sen fortsatte det.
Och var gång som jag är hos tandvården,kommer jag därifrån som en mindre stolt människa.

Dåliga tänder har jag,det vet jag om.
Jag borstar tänderna,4 ggr om dagen med 2 olika tandkrämer,med 2 olika tandborstar.En vanlig och en elborste.
Nä...jag är inte så duktig med tandtråd och nä jag fluxar inte.
DET är jag tydligen tvungen att göra.
Sen diskuterade hon mitt tandvårdsavtal... Jag är väl ingen önskvärd patient precis....
Men jag betalar snällt ca 2500:- om året för mina tänder....
Men dom gillar inte mig...

Mitt tandkött var inflammerat och behöver rengöras.
På hennes skala var det 6:or överallt och det skall tydligen inte vara mer än 3:or.KATASTROF.
Jag hade 3(!) hål...
Och jaa....magen la AV!!!!;-(

Var gång jag kommer dit,så öser dom skit över mig.
Inget jag dricker är bra,inget jag äter är bra!
Om tandsköterskorna/tandläkarna själva bara lever på vatten och sallad,kan jag hälsa grattis till dom-jag klarar inte av det!!!
Jag gör så gott jag kan med mina tänder...
Hon förklarade att jag hade dåliga munbaciller?!
Det har jag faktiskt inte hört förut...det var något nytt för mig!
Idag var det att jag drack läsk som var stora boven,förra gången var det kaffe och gången innan det var det cigaretterna och någon gång innan det att man ALDRIG,ALDRIG får stoppa något som helst i munnen mellan måltiderna.

Jag ska fylla 31...
Förra gången uttryckte sig min tandläkare även att sköterskan skulle visa mig hur man borstar tänderna?!
TACK för den....idiot....

Så en "utskällning" uppläxning av bara sjutton idag;-(
Ska tillbaka i november och december....och sedan säkert både januari och februari.
Å jag tänkte byta tandläkare...

Innan jag böt till Lekeberg från Haga,hade jag nästan tandlossning...på Lekeberg,har dom inte knystat ett enda ord om det....?!
Det avtog väl då.... I en annan del av länet lixom...
Jag funderar på om jag skulle ta och boka en tid hos en privat tandläkare.
Att få en annan part att bedöma mina tänder/mun och se vad jag får till svars...
Visst,det kostar en slant-men det kanske det kan vara värt?!
Jag har alltid haft den uppfattning om att man skulle kunna lita mer på folktandvården än en privat tandläkare.
Men vet i faaan...
Dom hackar bara på mig,skäller och gnäller-aldrig ett positivt ord.
Jag vill inte ha dåliga tänder.
Jag vill inte ha massa hål i tänderna.
Det är INTE så att jag tar på sikte att få det/ha det!
Allt detta gör det hela bara ännu värre att åka dit:-(
Undrar bara vad man ska få för skit denna gång...

Jag tror jag ska göra så,försöka boka hos en privat.gärna INNAN 8:onde november...bara för att få svart på vitt hur fan det egentligen ligger till i munnen...

Nu är det lite ostkrokar tillsammans med Lina...även om jag tror att hon snart sover;-)

Av Måna - 1 oktober 2015 11:56

Av Måna - 1 oktober 2015 10:00

Igår var det,för mig,en annorlunda dag!

Jag var hemifrån från kl 07:30 och var inte hemma förns vid 22... Jösses,det är ju inte precis som så att det tillhör vanligheterna här på Stickninge!

Så... Jag for ned till Askersund,in i den största skogen för att anlända till start destinationen.

1- jag var övertygad om att jag hade kört heeeelt galet.

2- jag trodde att jag aldrig skulle komma fram.

Men,fram kom jag och hade inte alls kört galet. Om någon har mera åsikter att jag bor avsides-skall jag visa denna väg;-)

Hur som... 3 timmar senare stannade bilen på gekås parkering. 

HOPPSAN!!!:-D

Nu var det ju som så HÄR...att valparna som skulle inspekteras,inte alls bodde långt ifrån Ullared.Och vi kom överrens om att springa in,klara av hästavdelningen och sedan springa ut igen.

Sagt och gjort.

Jag tappade dock bort sällskapet och blidde liiiiite smått stressad när det visade sig att hon satt i bilen.

jag lulla runt i godan ro och väntade på att hon skulle komma ned,efter att lämnat tillbaka några hästtäcken.

Well well...ingen katastrof för det.

Vi anlände nästan ändå i planerad tid hos hunduppfödaren.

9 pytte små valpar låg i ett hörn av köket och sov.

Under 4 (!!!) timmar vart dessa små liv inspekterade av oss.

Ja...jag kan hålla med om att dom var uber söta,jätte goa och alldeles bedårande.

MEN... fru Hultquist har sagt:Jag skall inte mera ha 3 hundar samtidigt. OCH om jag ändå skulle få för  mig att ändra på denna regel jag satt till mig själv-så SKA det vara en till prickikorv,en svart prickikorv hanne.INGET annat är att ens fundera på.

Så ja...jag kunde vara heeelt lugn inom mig under dessa timmar tillsammans med valparna,eftersom det inte fanns någon som hellst vacklande känsla:-)

Ja...tiden drog iväg rätt fort,och jaa...vi kanske inte hade räknat med att komma hem så sent.Men...så kan det vara ibland:-)

En annorlunda dag helt enkelt.

 

När jag skuffat mig in och blivit överfallen av Nicki och Elsa och hamnat i sängen,fick jag lov att bita ihop för att INTE gå och väcka barnen.

Fan...1 dag UTAN och jag håller på att dö inom mig.

Ville bara väcka dom,krama om dom och säga att mamma var hemma.Önskade in i det sista att dom skulle vakna,att jag skulle få hämta Joel och bädda ned honom och att Lina skulle komma tassande in till oss... Men nej,det hände inte inatt.

Däremot var min prickikorv mammig och hade hoppat upp i sängen och snott fotänden...

mm...det gör inte mig så mycket,inget alls faktiskt-men Stefan muttrar som sjutton över detta...Och VAD spelar det honom för roll-när hon inte ens har så mycket som en tass på hans sida?!;-)

Imorse,kom Lina springandes och gav mig en låååång kram:-) tack du,älskade unge,mamma har nog saknat dig mer än du mig;-)

 

Upp tidigt imorse och skjutsade Lina till dagis.

Ja...har man semester en dag,får man straff dagen efter;-)

Dammsugarn har gått och ska hoppa in i duschen.

Ingen torsdags handling idag heller... men egentligen,behöver vi inte så mycket.bara lite smått,så klarar av att ta det imorgon på coop i Fjugesta,EFTER tandläkaren....

 

Nu drar vi igång den här dagen.

Åh....jag ska lägga ut lite bilder på valparna... men telen vägrar konekkta med datorn!

Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards