Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Manlig förkylning,barnkalas och morgon piggt barn...

Av Måna - 22 november 2015 20:26

Amen vafan... Jag TRODDE jag skulle klara mig.
Men så fan heller.
Jag mår som en påse överkörda nötter,av en timmerbil att tillägga:-O
Imorse var läget relativt okey...men nu har det eskalerat till en MANLIG förkylning...
Hjälp mig!!!!!
En stenkross har flyttat in i mitt huvud.
Taggtråd har dragits ned i halsen.
Ögonen har blivit fyllda med salt.
Och i näsan har Niagara flyttat in...
Yes...klockan är INNAN 20 och jag ligger i sängen...?!

Lilla herr Joel har kortat ned sin sovtid till 04...
Va i helv...
Jag menar,vi är inte människor den tiden på dygnet.
Vi är som två uttorkade guldfiskar.
Reaktions förmåga noll.
Motivation till att starta dagen noll.
Men han är företagsam den lilla Herren...så efter några tappra försök att få UPP sina föräldrar,som tappert försökt förse honom med iPad,tv och iPhones...går han och väcker sin syster.
Där och då startar dagen-då finns INGEN återvändo.
Men innan dom tillsammans ser till att guldfiskarna rullar ur sängen,fixar dom frukost samt hämtar ett par karlsonger ute i grovköket till pappa guldfisk.
Man kan inte annat än säga att dom är snälla iaf:-)
Funderar på om vi skulle ladda kaffebryggaren på kvällen,så kan ju lixom Lina slå på knappen;-D
Guldfiskarna blir väl människor si så där 2 timmar senare.
Imorse vandrade jag ut i FEL skor,ja..foppatofflor funkar inte i minus 7 grader utan strumpor i.Huvudet VILL ha mössa i minus 7 grader.Halsen VILL vara täckt i minus 7 grader OCH Elsa måste ha sitt halsband på sig och jag ta med kopplet...
Detta missade alltså jag imorse..
Måhända att den manliga förkylningen åstadkommit hallucinationer om sommar...(!)

Vi hade bråttom imorse.
INTE så bråttom som att starta dagen 04,jag menar-ingen vettig människa är väl uppe den tiden för skojs skull?!
Lina skulle på kalas.
Vi hann...på minuten.
När klockan var 10:45 sprang jag fortfarande runt naken,slog in paket,stressade på Lina och skrev kort!!!
Lina stressade sin mamma.
Men vi hann;-)
Slog mig ned i en mjuk och otroligt skön soffa och insåg att jag var den ända föräldern som stannade kvar...
Och insåg,att jag ALLTID kommer vara den föräldern som alltid stannar kvar;-)
Jag vet inte...men tycker inte att man behöver lämna över allt ansvar på "födelsedags föräldrarna".Det är bara någon timma eller två,och vad ska jag göra under tiden?!
Varför inte passa på att prata lite med föräldrarna och ta en lugn stund?
Lina var nöjd:-)
Dom fick ju äta från en chokladfontän!!!och yes-KLART att jag oxå smakade;-)
Insåg att det INTE var min grej...för hade velat springa och hämtat en matsked och slevat i mig den rinnande chokladen(!)
Jag höll mig ifrån det...denna gång;-)
Några sjukt,SJUKT goda kakor serverades(och min nattliga konversation med mig själv från i fredags gick åt hell)

3 helger i rad har jag plågat mig själv.
3 helger i rad,har jag mått så jävla dåligt...
I fredags natt hade jag i min ensamhet på toaletten djupa samtal med mig själv.
Det är bra nu...
Jag kan inte plåga mig själv längre på detta vis.Jag MÅSTE sluta.
Med vad då?
Jo...godis.
Detta är ungefär som att få Zlatan att sluta spela fotboll!!!!
Hopplöst...Men det HÄR funkar inte längre.
Någonstans inom mig,anar jag en viss allergi...med tanke på hur kroppen reagerar.men på vad?choklad?socker?
Men detta måste få ett slut;-(
På riktigt nu,jag måste verkligen SKÄRPA mig.
Måste utesluta sötsaker...för att må bättre!
Och efter fredagens utbrott från magen,ville jag nästan dö av dom smärtor jag faktiskt då hade;-(
00:30 kom jag i säng,men ändå uppe en vända efter det...guldfisk varning på det.
Dagen idag,gick åt helvete-MEN kära du,imorgon då JÄVLAR!!!
Såå...hädan efter...kommer bloggen bidra med svordomar du aldrig hört förr...HAHAHA!
(Om jag ens kommer ur den här sängen vill sänga)

På tisdag,infinner jag mig på Ikea!YES!(jaa,OM jag kommer ur sänga)
Sparat ihop pengar och ska byta ut Linas rum..eller vad man ska kalla det?!
Hon ska få en ny,120,säng.En ny byrå och ett litet skrivbord.
Joel ska få hennes säng och byrå.
Jag ska ha en till Kallax hylla-eftersom jag icke finner en begagnad....!
Stefan får kvällsarbete:-D
Det kommer nog bli skit bra!
Ska även måla i köket...hade planering å fixa med under helgen-men jag orkade verkligen inte!!!;-(
Så jag hoppas verkligen att jag kan börja smått imorgon:-)
Det HÄR,det blir bra det:-)

Nu dags att släcka lampan.
Hoppas och önskar att jag mår sååå mycket bättre imorgon,snälla!!!
Har ju veckan full av aktiviteter;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards