Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Koalabjörn,julbord och jul,jul,jul....

Av Måna - 30 november 2015 11:42

Vi går in på dag 8 med denna förkylning från hell!!!!
Fy fan(igen)
Huvudvärken ger inte med sig,halsen gör ont igen och hur jävla mycket snor finns det egentligen???:-O
Nu ser jag även ut som en koalabjörn...
Ögonlocken är röda,svullna och såriga...inte använt smink på flera dagar(jo igår)och igår kväll tog jag och smörjde ögonen med "rump"salvan!!!!Svider,kliar och är allmänt irriterat-så mirakel salvan hjälper lite granna iaf:-)
Nu ser jag däremot inte klok ut...yes,jabbadoo,yeah....:-/

Igår var på julbord 2015.
Ett nytt ställe som provades.
Nja...ja...egentligen,VAD finns det för krav på ett julbord?
Jag äter inte sill,vilket det är ganska stort fokus på.
Det nödvändigaste fanns ju,och lite till.Så ja,det var klart godkänt-men ingen guldstjärna i kanten.
Ganska smått oorganiserat kan jag tycka.Ingen som tog mot när man kom dit och visade en bordet.Dricka fick man beställa och hämta i kassan.
Inget tempo på avplockning från borden.
Utsikten var ju helt klart jätte fin över vattnet:-)
Två enstaka toaletter fanns det(!!!) lite psykbryt på det....
Julkorven var inte så god,för mycket peppar och lök smak:-(
Revbensspjällen var sjukt,sjukt goda:-)
Köttabullarna var stora som golfbollar,haha!
Maten var helt klart godkänd:-)
Kanske lite dåligt med efterrätt,men godkänt.
2 nya julbordsgäster var med och 2 st "ny gamla",och så dom vanliga!
Magen gjorde uppror och jag mådde skit hela vägen hem;-( även om den inte balla ur...

Inatt har det singlat ned snö....MORR!
Fy,fy,fy...men spelar ingen roll.Vi bor i ett land med vinter...ÄN har jag inte börjat planera flytten till Spanien;-)
Hade på planering att åka till Ikea idag...
Men jag har verkligen ingen ork till det:-/
Joel och Lina är väl inte på det ultimata Ikea humöret heller(ja...barn är väl kanske aldrig det!!!)
Men tanken får mig att kallsvettas bara....:-O
Åh,jag vill så gärna få det gjort...Vill så gärna få ordning på barnens rum-gärna till vi ska fira Joel:-)
Men tveksam att det blir så...
Jävla förkylning,jävla Ikea!
Hinner ångra mig iof...dagen ÄR inte slut ännu;-)

Annars är det väl jävligt mycket hysteri för den här jävla julen?!
Blir ju galnare och galnare för varje år!!!
Nu spelar dom julmusik konstant på radion...men hjälp-det är en månad kvar!!!!!!
Jul,jul,jul.... Räcker det inte med hysterin veckan innan?!
Och snart börjar tjatet om en vit jul...Mmm...för barnen skull!
Räcker det inte med julklapparna dom får?!Ska dom ha snö oxå?
Räcker det inte med det ena?
Dagens barn är väl inte ute så värst mycket nuförtiden som dom en gång var?!
Räcker väl med ett spel...ja,tv-spel,vet inte ens vad dessa alla olika heter ens?!Sen sitter dom där resten av jullovet...
Så för att underlätta för föräldrarna,kan det gärna för mig vara en grön jul;-)
Urk vad gnällig jag är idag då...!!!

Nä..,in i duschen.
Har beslutat,att INTE färga mitt hår...skjut mig så länge!!!
Ciao!


 
 
Ingen bild

Farmor Ulla-Brith

30 november 2015 12:37

Hej,

Jag tycker VERKLIGEN synd om dej.

Krya på dej hälsning
Från Farmor Ulla-Brith. 😷😪😥😓😢

Måna

2 december 2015 19:42

Hej!
Ja...Det HÄR är då banne mig inte roligt längre:-/
Men hoppas att den kan ge med sig mera under veckan!!!
Tack så mycket:-)
Kram Måna

 
Ingen bild

Gisela

30 november 2015 14:53

Kära Scaniatroll. Läser och skrattar åt dina underbara kåserier, hämtade direkt från Livet! Svag för din systers galna facebook inlägg, men du är inte dum du heller!! Kram från Gisela (Molli´s ägare för länge sen)

Måna

2 december 2015 19:41

Hej Gisela!
Åh,tack så mycket:-)
Vad roligt att höra!
Kram Måna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards