Alla inlägg den 3 december 2015

Av Måna - 3 december 2015 20:33

Jag har ändrat alarm-melodi på min telefon.En lugn,behaglig melodi.Tanken är att jag ska vakna upp lugnt och fint.
Det funkar inte.
Jag vaknar typ inte alls :-S
Den där melodin,letar sig in i drömmen,får övertag och slutar INTE.
Sen inser jag fakta- klock fan(!)Satans klocka...:-(
Imorse var det iaf lite viktigare att gå upp ur sängen.
Jag skulle skjutsa Lina till dagis och sedan vidare till Ica maxi!(inga mera vänster prassel)
Vi vart sena,30 minuter sena för att vara mera exakt...
Joel som spang runt i kallingar medans Lina redan var klar.
Hundarna som skulle ha mat,medans jag försökte hälla i mig kaffet-som fortfarande var alldeles för varmt:-/
Inga strumpor till Joel,fast han har typ 30 par...?!
Fel tröja,fel skor,fel jacka.
Lina blir otålig och sur.
Jag stressar.
Joel jävlas.
Som vanligt,som alltid.
Och så hästarna som skulle ut...
Idag fick shettisarna banne mig springa ut!!!!Dom är ju segare än sengångare....
Barn 1 kom ju iaf till dagis.
Barn 2 och jag kom till Ica maxi.

Solen sken och regnet har tagit bort ALL snö under natten:-)
Passutten lixom kurrade på vägen.
Ut på motorvägen mot Örebro.
Och när hastigheten 100 nås,plingar displayen.
Max fart 100 km/h med vinterdäck,står det så fint och grant i displayen.
WHAT????Vad i helv...???
Jag sänker och gasar igen och samma meddelande dyker upp när 100 nås.
Öhh???
Asså...ja...passutten "pratar" rätt mycket för att vara en bil.Men detta?!Han ska banne mig INTE tala om för MIG hur fort jag ska köra?!mutter!
Han tjatar även om att spolarvätskan ska fyllas på,jaa...det är ju inget konstigt med det!

Helvetes handling på Ica idag;-(
Jag är fortfarande INTE bra...och DET kändes idag kan jag lova.
När man går och går-men känns som man aldrig ska komma fram,ut ur butiken!!!:-O
Mössan åkte av...följt av halsduken...men kunde inte slita av mig jackan-då jag bara hade ett linne under:-/ Det.var.varmt
Jo...jag skulle ha en tårta oxå.En jävla tårta!Den här jävla tårtan,glömmer jag lite här och var i butiken under handlingen...ja...
Segskalle,mår skit,svettas och är allmänt trööög.
Jag får under flera tillfällen stanna och packa om i vagnen,för att tårtan skall hamna överst hela tiden.Vid ompackning lägger jag ur tårta på närmsta hylla.
Jag går därifrån utan tårta,för att inse att jag glömt den jävla tårtan och gå tillbaka för att hämta den på div olika ställen....BAH!!!!
Hittade 2 julklappar till Joel.En stor sopbil och en stor grävmaskin.jag LYCKAS få ned dom i vagnen-UTAN att han ser dom:-)
Tills vi kommer fram till kassan....
Där i kassan,med vagnen som inte har en micro millimeter med plats kvar,fuckar mitt Ica kort ur....
Nej.
Nej,nej,nej!!!!!!NEEEEJJJJJ!!!!
Jo.
Dom får sedan inte upp mina sjumiljonerfemhundratre varor i datorn.
Det är sant!!!!Oh My lord!!!
Det var bara att börja packa upp allt på kassabandet.
Då får även Joel syn på sina julklappar...skrot.
Och om inte svetten rann innan...så kan jag lova att den nu FORSAR!!!
Å tårtan...den jävla tårtan ÄR bara hela tiden ivägen!!!!!
Min fint ihop plockade sallad...har förvandlats till en sallad som åkt genom ett torktumlar program:-/Det var fint ihop lagt...sen hände något...!!!
Vi åker hemåt,i en pipande bil.
Nu vill han även att jag ska tanka!!!
Ett jävla tjat på den där bilen!
Snart kommer han väl börja kommentera min vikt varje gång jag sätter mig?!
"Gått upp 1 kg,vänligen banta" eller?!
Kanske vore en uppfinnare grej egentligen!;-)

Nu kan jag hålla mig hemma ett tag igen;-)
Verkar inte vara någon hit det här med bilkörning i Örebro just nu...
Jag undrar:Örebroare,vad hålls ni med?
Det är trafikolyckor,flera stycken om dagen???
Jisses....
Alltså är det bäst att hålla sig hemma;-)
Ja...och även hoppas att jag blir friskare!

Nu är det bestämt,Hobbert ska flyttas...!
I somras när vi lämnade Saxnäs,lämnade vi in ansökan om en säsongsplats.
Detta har varit vårat mål,i flera år.Ja...vi hade det väl i åtanke redan när vi köpte Hobbert.
Och i somras,hittade vi verkligen "rätt" på Saxnäs och bestämde att vi iaf skulle lämna in en ansökan.
Dom ringde igår och lämnade besked om att vi fått en plats!!!!
Idag ringde jag upp och tackade ja till den och pratade om allt annat runt omkring:-)
Såå...Hobbert ska flytta till Öland under 6 månader 2016:-)
Woop woop!!!!
FAN,vad ROLIGT!!!!
Vi har pratat om det så länge,men skjutit på det av olika anledningar kanske även lite av feghet...
Men NU äntligen,äntligen ska vi alltså prova på det:-)
Helt galet kul!!!
Hoppas så att det blir bra,funkar okey-trots det långa avståndet hem-Öland!

Nu...en liten stund i soffan,innan sängen:-)
Imorgon tar vi sikte för att baka lite,och tacos till lunch:-)

Sånt HÄR gör mig gaaaaalen!!!!
Ja,bilen står i SIN ruta...men om JAG stått normalt i min ruta-hade jag inte fått in Joel!:-@ (finns ingen P-ruta till vänster om mig)

NU vill jag bli frisk!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards