Alla inlägg den 5 december 2015

Av Måna - 5 december 2015 21:33

Igår var det storm,Hujedamig!!!
Den kom rätt plötsligt oxå...nästan lite oväntat.
Efter maten gav vid oss ut för att rädda 4 hästar i nöd...ja...iaf 2 ansåg att dom var i nöd!
Jivlar vad vinden tog tag,och regnet kändes nästan som små isbitar som kom farandes!!!
Lollo och Leotine förstod räddnings uppdraget som utfördes strax före kl 14.
Dom små vilda mustangerna lät sig infångas och föras i säkerhet in i stallet:-)
Människorna,dvs jag och Lina gick åter ut i ovädret för att få in dom 2 som INTE ansåg sig befinna sig i nöd...
Thifany VÄGRADE att röra en endaste av sina 4 hovar.Hon stod med arselet mot stormen och tänkte banne mig stå där,mitt i hagen...
Formosa gav efter för "grupptrycket" och lät sin infångas:-)
Att igår ha DEN hästen i grimskaftet var som på riktigt en VILD MUSTANG,en tidsinställd bomb,ett reaplan redo för start.
Varenda cm i den stora kroppen vibrerade kan jag lova.
När en trädgren modell STÖRRE med ett gigantiskt brak följd av en hög smäll,seglade ned i backen bakom ryggen på Lina,sket vi ned oss alla tre-jag,Lina och Formosa!
Hästen EXPLODERADE...stegrade sig i vild panik att grenen skulle DÖDA henne.
När alla 4 hovar var nere i marken igen-släppte jag mustangen.
Thifany var FORTFARANDE fast vuxen i marken.
Det var bara att gå ned och hämta den vita...ja den bruna oxå!
När båda mustangerna var fast i varsitt grimskaft SKREK jag åt Lina att springa allt hon kunde tillbaka IN i stallet och stanna där!!!!
Dansa med Formosa och DRA Thiff hemåt.
Vi kom tillslut,blöta,in i stallet!
Jösses....!!!
Livsfarligt!
Grannens torkvinda är ett minne blott samt studsmattan som lindade sig runt plogen...
Så var det med det!
Jävla storm!!!

Imorse hade vi en mus i köket?!
Nicki vart helt plötsligt galen och skulle in i lådan under ugnen där vi har plåtar.
När Stefan en stund senare monterat bort "plåt"lådan SAMT ugnen...fick vi se den rackaren!Inkilad mellan väggen och en skiva(!)
Hunden-galen.
Stefan-galen.
Ungarna-galna.
Nala-galen.
Jamen....ett sånt här vanligt senario när något händer i vår familj...
Ut kom han tillslut,då inte vid liv....

Å idag har jag bakat!
Negerbollar(som jag är mästare av mästarna på att göra)kärleks mums med tuttifrutti strössel,nutellagrottor och en kladdkaka.
Det måste väl duga tills imorgon?!
Har även köpt sånna här tågvagnar till ljusen:-)
Har man en mamma och pappa,som har jävligt taskig planering ibland....:-D så att man får födas den 23 december...Då får man fira sin födelsedag ett annat datum.
Vi har sagt att från nästa år,blir det framöver alltid den 1:sta advent.Men som i år,gick ju inte det...Så får bli så här istället:-) jag,Stefan och Lina,kommer fira Joel på hans "riktiga" födelsedag:-)
Så...hela dagen tillbringades i köket idag...!

Linas nya byrå på plats,med kläderna i.
Joels byrå på plats,utan kläder i!
Försöka få i dom imorgon...försöka hinna med och kolla genom påsen med skor,påsarna med kläder och skicka iväg dom imorgon!!!
Skulle vara sjukt skönt att bli av med det!!!:-)

Idag...liiiite bättre!Det går iaf åt rätt håll!
Igår kröp jag i säng 21:30-var dock exakt lika trött imorse,som alla andra dagar:-/
Idag,är både Joel och Lina vakna...NÄR sjutton ska vi komma i säng!??Tur vi har en stor soffa,för ikväll är det fullt!!!Vi och barnen och hundarna,saknas ju bara katterna;-)
Ciao!!!

Joels majonnäs macka....
Tvi...!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards