Alla inlägg den 12 december 2015

Av Måna - 12 december 2015 20:37

Telefonens ordbok KAN ju inland ställa till det,typ...
Den lever lite sitt egna liv och ändrar till vad den själv tycker är lämpligast.Vilket den egentligen inte har den blekaste aning om...
Jamen som ett exempel: I torsdags åkte jag och handlade på Coop i Fjugesta innan jag skulle hämta Lina.
Kom på att äggen var slut och hann även åka förbi och köpa ägg i Äggboden:-)
Det är så humlans bra där,för man kan swisha betalningen,det är ju kanon när man som oftast inte har kontanter(inte jag iaf)
Jag knappar in telefon numret,hur mycket pengar samt att jag i meddelande fältet skall skriva:Äggboden.
Jag skriver Äggboden.Och får då i sista micro sekunden att telefon-jäveln har ändrat till:Ägglossningvärk !!!
Vafan!!!!För en gångs skull,har jag lixom turen på min sida och HINNER ju se detta och kan ändra detta ord till Äggboden.
Det hade varit så jävla typiskt MIG å swichat iväg 120:- ägglossningvärk... HAHAHA!!!
Jag kunde iaf i torsdags åka hem från ÄGGBODEN utan att skämmas i ett år framöver:-)

Efter att vi flyttade in hästarna i nya stallet,böt vi ju även hage på hästarna.
Dom har fått en stor fin hage,där dom kan vandra ända ned till sjön.
Det som kan ses lite negativt är att vi måste gå en liten bit efter vägen med hästarna för att komma till grinden.
Inte långt...kanske Max 30 meter.
Och vi skulle även kunna gå på gräsmattan om det skulle komma mycket trafik.Vi har även ALLTID på oss reflex jackor vid ut och insläpp.
Men det funkar bra ändå.
Men idag,kom ett sånt där jävla ruttet fån till bilförare.Som varken ser,saktar ned eller visar respekt....
Jag går alltid ytterst mot vägen med en shettis och Lina går alltid innerst med en.
Jag såg att det kom en bil bakom oss,rätt fort.Jag byter sida om Leotine,så jag kommer längst ut på vägen.
Inser att fånen till bilförare INTE saktar ned...
Jag håller Leotine med ena handen och sträcker mig över henne för att även kunna greppa tag i Lollo.
Bilföraren saktar inte ned...nää...han flåsar förbi oss i ganska hög fart,väldigt nära.
Men för i helvete.... JAG går på vägen,med två hästar och ett BARN.Vad fan är problemet???Hade jag gått med Thifany och Formosa...hade det blivit jävligt tight...
Han fick ett välförtjänt finger av mig,trettio välvalda svordomar.
Blir så jävla trött...
Varför är det så jävla svårt att visa respekt?Vi bor efter den här vägen....jag gick EN "barnvagns promenad" när Lina hade fötts efter "våran" väg...aldrig mera.Inte en jävel som saktar ned...inte för en barnvagn,en hund eller tydligt en häst heller...:-@
Men VAD kan vara så svårt?Är man så jävla stressad?Ser man inte?Bryr man sig inte?
Sedan NÄR blev man respektlös att framföra ett fordon?
Att det ska behövas stiftas lagar om att man INTE får använda sin mobil?
Jag vet...har gjort det själv,har insett idiotin,mobilen borta när jag kör!
Vad är så jävla viktigt att missa,så man riskerar(faktiskt)sitt egna liv och andras?
Håll ögonen på det du ska-vägen!Det tar en micro sekund för att något ska hända... En barnvagn kan vara i "vägen",en katt eller en tjej på 5 år som tar in sin lilla ponny i stallet....
SKÄRPNING!

Igår hade vi en sån här BRA dag.
Stallet flöt på för barnen,så bra-att vi tog tag och gjorde rent kaninburarna.
Jag hade ingen lust,egentligen heller ingen ork-men...det gäller å smida medans järnet är varmt:-)
Så fick kaninerna rent och fint lagom till jul:-)
Både Lina och Joel var riktigt duktiga med å hjälpa till,plötsligt händer det:-)

Kommit en liten bit på vägen iaf...men insett att alla kläder kommer inte att få plats....!!!haha!!

Så sant!!!:-)

Okey...jag gav efter...för liiiite julpynt;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards