Alla inlägg den 17 december 2015

Av Måna - 17 december 2015 20:49

Imorse var det HALT!
Det var så halt att det gick att åka skridskor på gruset(?)Varken jag eller Elsa tog oss fram i någon hög-fart när vi gick ut!
En stund funderade jag på om det var säkrare för hästarna om jag skjutsade dom i transporten till hagen :-D

Å så har Joel öroninflammation:-/
Var till vc igår och javisst...
Det är ju inte första gången han får det,är ju 3 eller 4 gången nu:-(
Kåvepenin,medicinen från hell står prydfullt i kylskåpet.
Nu är det ändå med fruktsmak...men smakar ju skit ändå!!!:-/
Å herr trots,tar ju INTE medicinen frivilligt kan jag lova...(!)
Funderar även på om man som litet barn kan bli hög av denna medicin.Ja...för han är ÄNNU vildare,ÄNNU surare och ÄNNU mera oregerlig...
Jösses....
Men huvudsaken är,att han verkar inte alls berörd av sitt öra:-)

Igår investerade jag i en tefal...ni vet,en sån här fettsnål "fritös".Var ju tvungen å prova den igår kväll.Nu vart pommes'arna kvar lite för länge...Men ändå,vart det en himla god smak på dom:-)Bättre lycka nästa gång så att säga:-)
Och idag fick jag hem min popcorns skål.Man poppar kärnor i en skål i micron.
Den var DYR,men kan säga att jösses vilken skål:-)
Jag och Lina var ju tvugna och prova på en gång....Hua,hua vad gott det blev OCH enkelt det var:-)
Å när Joel vaknade,slängde vi in en skål till;-)
Dom kärnor som inte blir poppade-är bara å slänga in igen!
Får man även tillsätta D kryddor man vill,och Olja och margarin!
Slut på att elda micropopcorn i micron med andra ord;-)
Det var kul,att den funkade så bra:-)

Läste att en hund här i "grannbyn" hade blivit stulen.
Att någon gått in i huset,släppt ut hunden,skulle låna toaletten,var berusad.
När dom lämnade,tog dom alltså då med sig hunden..
Fy fan säger!!!Stjäla någons hund?!;-(

Förut...var vi nog inte så noga med å låsa dörren här hemma.Låste alltid när vi inte var hemma-men var vi på gårn-var vi inte så noga...
Men nuför tiden,låser jag fan så fort jag går ut och så fort jag går in...
Det är väl lika bra?
Förvisso skulle ingen komma in obemärkt i detta hus...Elsa ylar som en gaaalning;-)
Men man vet ju aldrig?
Tycker att man läser titt som tätt om att folk,när dom varit hemma,haft påhälsning...DET vill då banne mig inte jag!!!
Det är ju en gaaaaalen värld vi lever!!!!:-O

Den går att diska i diskmaskinen:-) och när man inte använder den,viker man bara ihop den!Suveränt!!!

Här är då mitt hår,i tisdags:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards