Alla inlägg den 19 december 2015

Av Måna - 19 december 2015 20:52

Ja!
Du har helt enkelt ett val.
Att bryta ihop eller bita ihop...

Som mamma känner jag att jag får den frågan varje dag.Och det självklara valet är:Bit ihop!!!
Som djurägare får man den frågan,kanske inte varje dag,men ofta.Och det självklara valet är:Bit ihop!!!
Och genom hela livet ställs frågan till en...och valet är:BIT IHOP!!!

Men idag,känner jag för att bryta ihop!
Men det funkar inte heller...för det finns ingen anledning(?)
Jag skulle kunna välja en av dom trettiosju anledningarna som hänt idag...
Men är det något att bryta ihop för?
Jag skulle kunna välja en av dom trehundra anledningarna som drabbar världen...
Men är det något att bryta ihop för?
Nej...jag tycker inte det.

Vad är en anledning nog till att få bryta ihop?
Jaa....en såkallat "livskris" kanske.
Annars är det väl bara att bita ihop?!

Idag får jag bita ihop på Joel.
Den lilla mannen som är högt och lågt i hela huset.som beordrar och domderar.Som retas och jävlas.Som inte lyssnar och går åt ett annat håll.Som kastade en träkloss i huvudet på mig.Som inte vill ta sin medicin och som INTE vill gå å lägga sig...

Jag får bita ihop på vädret(Kan ju vara fånigt annars)för att det bara är lera och kladd.För att huset är fullt i grus.för att bilen blir skitig,för att det var dag är så grått och mörkt.

Ja...finns mera...å mera å mera att komma med!!!
Men ingen egentlig anledning...?!Bara onda ting;-)
Men det skulle vara skönt,att få bryta ihop-bara en liten stund!Gråta en skvätt,skrika en stund,slå på något och rasa ihop i en hög.Ja...för att sedan resa sig upp,samla nya krafter,nya tag och rakryggad spatsera vidare!

Våran snart 3-åriga son.... Jaa....VAD ska jag säga?!
Han är som galen!!!!
Å vi blir som galna... Ungefär sjuhundra gånger om dagen,vill jag skå huvudet i väggen-en lång stund.
Jag är övertygad om att han är påverkad av medicinen....Kan INTE vara 3-års trots,kan inte vara det....
Han fyller inte förns på onsdag ju!!!;-)

Så...på onsdag blir det kalas:-)
Jaa... Hans "offentliga" kalas har vi redan haft,på onsdag blir det bara jag,Stefan och Lina som firar honom.
Och så kommer det förbli för Joel.
Vi kommer fira honom ca 1 månad före varje år och på hans födelsedag,den 23 december-har vi i familjen ensamt firande med honom.
Så får han ha det,när han har föräldrar som är dåliga på att planera:-D
(Det hade kunnat vara en dag värre i planeringen)

Nu har vi myskväll i soffan.Jag,Lina,Stefan och 2 hundar.
Det är så trångt och mysigt i våran stora soffa,att mitt ena ben inte får plats-utan får vara "out off".

4 dagar kvar till julafton!
Jag har inte fått hem alla julklappar ännu....jag har inte slagit in en enda...jag har no control:-O
Haha-det blir nog bra...på torsdag iaf;-)

Idag hade Elsa "farfar" mys:-) Även om hon tycker att han kan vara lite läskig...vill hon gärna ändå ligga nära honom:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards