Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Julgran,Peter Jöback och födelsedagsbarn.

Av Måna - 21 december 2015 19:51

Idag skedde det. Årets intag av gran i huset.
Man,barn och hundar exploderar i ett hav av kulor,glitter,grenar och ljusslinga.
Mitt första hands val,hade varit att öppna en flaska vin,vräka i mig lussebullar och tända tomtebloss.
Men... 1 stycken vinflaska saknades här hemma,inte så mycket som en smula av en lussebulle...och tomtebloss?!Går det ens att köpa längre???:-O
Jag fyllde armarna med lakan och gick in i sovrummet...men jag ångrade mig och gav mig in i kaoset.
För det var ju ett exemplariskt tillfälle att rensa julgrans-lådan;-)
Nu står det barrande monstret på plats...och ända till midsommar kommer dess barr göra oss påminda om julen....

Imorgon är det dags,för min traditionella julklapps inslagning.
Detta sker i ett hav av papper,brist på etiketter,snören,tejp,julmusik och en flaska vin!
Vinet ÄR viktigast till denna stund;-)
Julmusiken muntrar heller inte upp stunden.
Vinet brukar ta slut alldeles för fort,till skillnad mot dom icke inslagna paketen:-D
En tradition är en tradition,som inte går att rucka på!
När jag bodde i lägenheten för herrans massa år sedan(!) var 22 datumet jag hade min tradition,och efter vin och inslagning hade jag "tappat bort" vad det var för datum!Fullt övertygad om att det var den 23 ringde jag min mor på puckalurven som jag var...
Och hon,fick sig ett gott skratt.Inte jag...
I år sker alltså min tradition imorgon kväll och för säkerhets skull,ska jag köpa hem två(!!!)flaskor vin,IFALL den ena skulle ta slut menar jag;-)
Och vin flaskan jag ska ha,säljs inte på vårat systembolag-så jag måste in till stan.... Jag HADE kunnat beställa hem två flaskor,men haft liiiite annat att tänka på!

Imorse gav jag julmusiken på radion en chans.
Jag menar,det närmar sig jul nu...och lite julkänsla kanske man kunde få!:-)
Nej.
Låt nummer två var Peter Jöback.
Förutom Ernst (ja ni vet,ERNST) ligger Peter Jöback på min "personer jag icke gillar" listan.
Och vad kan vara värre än Peter Jöback?Jo Peter Jöback som sjunger julsånger!!!!
Så istället för julstämning i kroppen,blev det frustration.Jag klarar bara inte av det!!!!!
Och av någon märklig jävla anledning,så SER jag ERNST framför mig,springa runt barfota-när jag hör Peter Jöback sjunga julsånger!!!!!!
Hjälp?!?
Imorgon när jag lyssnar på julmusik,är det från min egna spellista "jul" på Spotify....DÄR på den lustan ingår INTE Peter Jöback....;-)

Mitt i julstress,julklappar,julgran,julgodis,jultomtar,ju
l,jul,jul.... Har vi ett födelsedagsbarn att fira på onsdag.
Joel.
Joel blir 3 år gammal(!!!)Fatta hur stort det är!!!!
För tre år sedan,höll jag på att få fira jul på BB....
Nä,nä!!!
Från en lång historia-till en kort historia... Så gick vattnet tidig morgon den 23 december 2012.Jag var beräknad till 27 och hade varit redo sedan 1 november(pga Linas 6 veckor förtidiga förlossning)
I bilen,på väg upp till Karlskoga BB,avtog värkarna...
Vi blev inskrivna och fick ett rum och INGENTING hände...?!
11:45 fick jag en läkar undersökning,där INGENTING heller visades.Doktorn sa att vi skulle åka hem,komma tillbaka dagen efter och dom skulle då sätta igång mig om inget hänt!PÅ JULAFTON???!!!
Jag var arg....jätte arg.
Tillbaka in på rummet.
Sköterskan sa att vi skulle stanna kvar och äta iaf,eftersom hon beställt mat till oss.
Jag,arg som ett bi,knatade runt i rummet.
Från sängen till dörren,tillbaka-var tvungen å luta mig mot sängen och andas,samma repa en gång till-stanna och vila.Tre steg bort från sängen och tillbaka.
Stefan:Varför lutar du dig mot sängen?
-vad fan tror du?Det gör ju ONT!!!
-ehh...
Jag går,jag lutar mig.
Stefan tittar på klockan och kan konstatera att det då gått 30 sekunder mellan...och trycker på larm knappen.
När sköterska kommer in springande står jag lutad mot sängen.
När dom hjälper mig upp i sängen,är Joel redan på väg ut...
11:57 är han född.
Doktorn sa,att jag skulle åka hem....12 minuter innan...!
Den 24 december 2012,skulle jag HEM och fira jul med Lina.
Vi åkte från BB,hem och jag böt kläder,lastade in klappar och Oliver i bilen och åkte till julfirandet:-)
Lagom mör,lagom trött!
Och varje år...dagen före julafton,Joels födelsedag-kommer jag minnas den tidiga julklappen vi fick 2012!Vilken julklapp kan slå DET lixom???:-)

Imorgon tar vi sikte på Ica maxi.
En tårta ska inhandlas,klart han måste få tårta på sin födelsedag:-)
Och lite annat.
Ska in på systemet och hämta ut ett paket.
Jag har en beställning som jag FORTFARANDE väntar på...jag är mycket tveksam till att den hinner komma fram till jul...
Det är två grimmor med grimskaft.Lina önskar sig nya grimmor till Lollo och Leotine.
Vet ni hur svårt det är att hitta,rosa grimmor med glitter.
Till att söka grimmor med glitter,till att lyckas beställa grimmor med hjärtan,från två olika företag-för att från båda få att det är slut hos leverantör.Till att söka ROSA grimmor...för att ännu en gång få:slut hos leverantör.
Sista beställda stället,hade dock någon annan grimma hon kunde få hem.
Å ja...skit samma så länge grimman är ROSA!!!
Detta var tisdag,förra veckan.Hon skulle göra allt hon kunde,för att försöka få hem den till mig till jul.
Men jag har tappat hoppet om den julklappen till Lina:-/
Tror fan inte den hinner komma...men...2 dagar är det ändå kvar:-)Håller tummar och tår!!!

Detta vaknade jag av igår morse...Bergsten LÅTER dessutom,hemskt....

Tycker iaf att det än så länge är en underbar vinter:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards