Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Jag hatar...

Av Måna - 29 december 2015 20:55

Jag hatar vinter.
Jag hatar kyla.
Jag hatar snö.
Och nu är det här.
Idag var alla tre faktorer på plats:vinter,kyla och snö....

Imorse,var det ändå skönt att kliva ut och andas in den kalla friska luften.
Och det var så vackert ute,magiskt!
Hur mycket hat och avsky som jag har mot vinter-kan ingen komma och säga att det inte är vackert när snön kommit och solen kikar fram:-)
Å det var alldeles tyst...bara jag och Elsa och knarrandet under skorna.

Idag var ju Stefan hemma och Lina bad om en pulkabacke:-)
Har man ingen-får man göra sig en.
Han for fram och snodde lite snö här och var och vips vaps,så hade dom en pulkabacke.
Denne invigdes efter lunch.
Och där stod jag,den vinter hatande morsan,i 1 1/2 timma och tittade på dom när dom åkte,upp och ned,upp och ned...jag tappade känseln i fötterna,jag kunde knappt röra mig pga alla kläder jag hade på mig...byta vantar till Joel,byta mössa till Lina,in och ut,in och ut.
Elsa och Nicki hade full snö race och Elsa skadade sin ena trampdyna:-/ hon är lite av en olycksfågel;-(

Frusna,utan känsel i fötterna tig vi in hästarna och Formosa lyckas dra omkull i stallet:-/
Hon halkade omkull när hon skulle gå in i sin Box...:-(
Ont i vä.bakben fick hon,ville inte stå på det,men kunde gå på det utan problem i boxen...
Får se hur det verkar imorgon på henne.
Annars har dom haft premiär för ett par av sina fodrade täcken idag:-)

 
 
Ingen bild

Farmor Ulla-Brith

30 december 2015 13:39

Hej,

Vilka fina bilder. Riktiga vykort.

Vill önska dej ett Gott Nytt År!

Kram
Farmor Ulla-Brith

Måna

30 december 2015 17:06

Tack så mycket:-)

Ja,tack detsamma!
Snart går vi in på ett nytt år,med nya friska tag;-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards