Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Måna - 5 januari 2016 20:43

Det där med motivation...Jopp...jag tappar den mellan varven till bloggen:-/
Brukar vara i samband med att det händer andra saker i livet.
Det blir så mycket i huvudet,att jag helt enkelt inte orkar ta mig tid att skriva ned något:-/
Det har varit mycket runt jul nu med ditten och datten.Lite med att "stänga dörrar"...

Den största tyngden som hänger över mig just nu är vad som komma skall,på måndag.
Joel ska skolas in på dagis.
När folk runt omkring mig frågar,fräser jag mest "vi pratar inte om det"...
Men nu är det 5 dagar kvar(!)
Jag vill dö.
Jag vill inte alls.
Jag vill inte befatta mig med det helt enkelt.
NEJ tack,jag vill INTE ha några kommentarer som "att barn ska vara på dagis" "han mår bra av det" "han behöver leka med andra" osv...Håll det för dig själv är du snäll,annars fräser jag ännu värre tillbaka! :-@
Men...på måndag är det alltså dags... Jag har varit hemma sen Lina föddes,det blir 6 år i februari-med barn.
Det har naturligtvis inte varit underbart alla dagar...precis som att det inte alltid är roligt att gå till jobbet alla dagar:-)
Vissa dagar har jag velat kasta ut dom från balkongen,låsa in dom på sina rum,dunka huvudet i väggen...Men i helhet...har vi haft det bra.
Ensamt,har det kanske mest varit...att man inte har haft sitt sociala "vuxen liv" som arbetskamrater.
Men alla gör vi våra val-VI gjorde detta val,tillsammans.
Om en och en halv vecka...kommer jag alltså ha 2 15-timmars dagis barn.Jag kommer vara ensam tis-Tors förmiddagar.
Ensam....helt jävla ensam!!!
Den inre paniken går inte att beskriva,hur jag känner för att "lämna ifrån" mig Joel.
Han är så "liten"...jag vill INTE!!!!!

Formosa satte hovarna i stallgången och vill INTE gå in i sin Box.
Efter hon slog omkull,blev hon rädd:-(
Så var dag dom ska gå in,får jag stå med henne i stallgången och locka in henne..Det tar mellan 10-60 minuter...Dessa jävla snöstyltor gör inte saken bättre!
Under ALLA år som häst ägare,har jag ALDRIG haft problem med styltorna,som nu?!
Det är isklumpar,som fan inte går att hacka loss,på barfota hästar?!
Thifanys var INTE att leka med idag...:-/
Jag får helt enkelt tappa upp varmvatten bad innanför stalldörren åt dom;-) HAHAHA!
Fattar inte att dom sätter sig så nu,när det är så kallt???
Grimmorna jag beställde till "Lina",var ju naturligtvis för stora...:-/
Jag lämnade in dom hos skomakaren idag,men han kunde inget göra!!!bah!!!
Stefan ska försöka själv...dom kostade ändå 188:-/st så vill ju för sjutton använda dom-jaa för att dom är fina oxå:-)
Verkar ju dock som att storleken är knepig..annars hade Formosa och Thifany oxå fått varsina-riktigt snygga var dom:-)

Ica maxi idag.Ensam.Seg hövvö.Lost
Jag var Heller INTE ensam...
Men var så jävla tvungen...så tomt som det var i kylskåpet som nu,var ju skämmigt!!!!!
Tänk OM någon sett det....oooops!
Men nu så...nu var ordningen återställd;-)
Upptäckte att slö arselet (jag) fortfarande INTE fyllt på spolarvätska i passutten(!!!) den tog slut,helt slut,på vägen hem!!!!!
Men även där är nu ordningen återställd;-)
Var tvungen å inhandla stövlar till både Lina och Joel oxå...Linas dagis stövlar blidde stall-stövlar när hon gick på jullov och hennes stallskor gick sönder....!
Så...imorgon kan vi ta det lugnt igen-vilket vi faktiskt gjort hela jullovet!
Vi har INTE kommit upp ur sängen på mornarna heller....
Ungarna har kommit ned runt 06:30 och hämtat sina ipads och bäddat ned sig hos oss:-)
Där har vi legat myst till klockan 08 ungefär:-O och ja...tror inte att vi kommit ut före 09-09:30 en endaste dag(!!!!)
Hur ska DET bli nästa vecka?!
Men...vad skönt det har varit och vad underbart det varit att starta dagen så:-)

Vintern kom som en käftsmäll.
Jag som hatar vintern....varje morgon,står jag och drömmer mig bort till sommaren.Planerar i huvudet.
Vilken grej det blir för oss:-)
Den kanske inte funkar alls?!Det kanske funkar hur bra som hellst?!
Men roligt ska det bli,vi har ju ändå pratat om det i snart 6 år:-)
Och tänk...hur mycket husvagnen kommer att användas(!) jösses!!!!;-)
Sjukt förväntansfull:-)
-så....det blir inga höns.
Höns planerna hängde på om vi skulle få en säsongs plats eller inte... Hade vi inte fått det,då hade vi skaffat några ägg-läggare:-)


Vi startar år 2016 med att göra ett namnbyte.
Papper är inskickade till Skatteverket.Tänk om jag får avslag?! Haha!!!
Ända sedan jag gick på högstadiet,kanske när jag gick i åttan...har jag själv valt att stava mitt namn med Å,istället för O.
Men,eftersom jag är döpt med O,så måste jag alltid fundera på vad det är jag skriver på tex,eller skickar efter...
Nu så här x-antal år senare,jag har slagit slag i saken och ska alltså ändra stavningen på mitt namn,till ett Å.För alltid lixom,på alla papper lixom...Slut krånglat...för sjutton,mitt namn står ju till å med med Å i vigselringen;-)
Samtidigt...får jag lite dåligt samvete gentemot Mam's och Papi:-/
Vet inte varför,bara får det!
Så blir väl lite att ändra på framöver...nytt körkort tex.
Jaa...om jag inte får avslag vill säga;-)

Nytt från idag,är att jag verkligen ska kämpa med att lägga godis,chips och ostkrokar på hyllan.
Jag måste....eller nej,jag vill:-)
Jag har beskrivit hur jag mår när jag tex äter godis.
Och nu ska jag "nörda" mig som alla andra så här i början på ett nytt år!
Tillåter mig själv popcorn och jaa...tillåter mig själv någon godis bit ibland,men inte för att hälla upp i skål och sitta och äta.
I december hade jag varit utan redbull i ETT ÅR!!!woohoo!!!
Jag erkänner,att jag INTE vågar titta på dom där burkarna i affären;-)
Men...i ett helt år,har jag varit redbull fri:-) innan drack jag MINST en om dagen.... Det.är.fan.inte.bra
Nu eftersträvar jag inte att vara utan godis och snacks i ett helt år...utan bara för att komma UR fredags-hets-äta-godis-syndromet:-)
Och jaa...jag känner mig även pösig...har nya mål i min viktresa att nå,dags att ta tag i det oxå nu:-)
Så vi startar nu,vi ger det en chans och jag måste ju för faaan kämpa liiiite :-D
Så idag på Ica,inhandlades 2 påsar popcorn kärnor till min mega braiga popcorn skål:-)
Yepp yepp!!!
KÄMPA!!!!Popcorn ÄR faktiskt gott det oxå:-)

Nu en Pytte stund i soffan innan sängen hägrar:-)
Tror fan nästan att den ropar redan nu på mig;-)

Hästen som inte vill in,vill in.... Redan klockan 12 på dagen(!)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards