Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Måna - 8 januari 2016 22:43

Slutar det aldrig snöa?!
Varje dag...mer å mer...små äckliga flingor som singlar ned från skyn...bläääää!!!!!
2 dagar med sibirisk kyla har passerat.
-18 ena dagen,-19 andra dagen.
Jag hatar inte kylan,men att frysa.Och hur fan man än klär sig,fryser man i -19 grader...fötterna som får fiskpinne-tår.Händer som istappar,värker!
Jag önskar ibland att jag ägt ett par snowjoggers...världens fulaste sko-don efter foppatoffeln,men måste ändå i särklass vara ett par av dom varmaste sko-don!;-)
Man åker inte pulka i minus 18,19.
Nej...man är fan knappt ute!!!
Idag...landade temperaturen på -6,yes!!!!Kändes som värsta Bahamas värmen att gå ut imorse;-)
MEN...en kastvind slängde upp en skoffel snö rakt i plytet och fick mig att inse-att det fortfarande ÄR vinter...
Hela dagen har det blåst(och snöat) och det har upplevts som - 30 ta mig sjutton!!!
Som jag avbröt Stefan med igår kväll:Älskling,jag HATAR vintern....
Så mycket....

Kvällen har ägnats med fötterna nedstoppade i sånna här påsar.
Nu ska död hud och förhårdnader bort igen:-) mot babyfötter:-)
Jo vars...liiiite äckligt är det när stora partier med hud släpper på fötterna,men sen-när hela proceduren är över,är fötterna så sjukt fina och mjuka:-)

Något annat som fattas oss är glädje....
Inte här i vårat hus,men generellt sett över lag?
Tycker alla människor går med ledsna miner,nedstämda och bittra?!
Har jag fel?
Är det mitt desperata behov av uppmuntran i min mörkaste tid på året,som alldeles kräset märker av det mera?
Men jag finner ett stort hål av saknad glädje...
Och bittra,avundsjuka människor...blir dom fler,eller yttrar dom sig bara mer?
Aldrig,aldrig att jag tänker bli så!Jag glädjs för andra människors lycka,jag lägger mig inte i andra människors liv,jag öser inte skit över andra människors ryggar!
Jag är lycklig i livet.Är lycklig med det jag har.Lycklig så jag spricker över mina barn,varje dag:-)
Är det så?
Är det mindre lyckliga människor som lägger sig i,blir bittra,är avundsjuka?
Man missar så mycket av vad man själv har i sitt egna liv!

Två dagar kvar.
Det är bara 2 dagar kvar.
Vill inte...vill bara inte.
Kommer inte kunna sova på söndag natt....



1/2 massakerad semla av Joel.
Stefan äter inte samlor...tydligen inte Lina heller(?) så...jag kunde välja vilken jag ville av dessa tre...!

Tack Mam's och Papi för er uppfostran och god människosyn! <3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards