Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Måna - 12 januari 2016 20:31

Jag hatar snö.
Jag avskyr snö.
Jag hatar,hatar,hatar det!
Och jämt,ska den alltid komma så jävla olägligt?!
I flera dagar har det snöat...äckliga små flingor kommer singlande....
Och Stefan åkte ut lördag kväll.
Vi hade överraskat Mam's och Papi på wild west-som julklapp:-)
Vi kom därifrån hem och Stefan åkte.Sen har vi knappt sett röken av honom:-/
Söndag natt,måndag natt och tisdag natt har han varit borta...
I måndags började Joels inskolning.

I måndags var det dags.
Joels första dag på dagis.
Ensam på morgonen m det som skall göras-när vi anlände till dagis RANN svetten över typ hela mig...
Men,hästar fick frukost,hundar fick frukost,hundar blev rastade,hästar fick komma ut,Lina fick jobba med farmor hos grisarna,Joel hade sin väska packad.
Jag hann inte dricka mitt kaffe-det fick jag göra i bilen på väg ned...
Men jag hann och jag fixade det:-)
Vi började med att 2 killar puttade ut Joel i ruchekanan(stavning???)så han slog sig..det var is i hela kanan och puder snö hade lagt sig över.
Jag kände att dom mordiska instinkterna ville ta över.
Jag bet ihop,jag bet ihop så in i helvete för att INTE springa efter grabbarna,tackla ned dom i den djupaste snön och vråla:OM DU SÅ MYCKET SOM TITTAR PÅ MIN SON IGEN,ÄR DET D SISTA NI GJORT!!!!
Dom är barn,jag är 31 år gammal.Joel slutade gråta och dom hade säkert sprungit snabbare än mig....
Den ena killen fick sen komma och säga förlåt till Joel...jag är en långsint jävel och kommer nog råka snöpula honom så fort han anses som straffmyndig....(har redan glömt bort namnet på honom,OCH hur han såg ut för den delen...) HAHAHA!!!!!
En annan liten kille pulsade runt i snön,han såg snäll ut-tyckte väl att Joel kunde leka lite med honom:-) när han tittade upp på mig andades han in och ut en smashig illgrön snorsörja ur ena näsborren...:-O
Kan man inte sätta fast snorpapper under näsan på alla barn???Hjälp....
(Du som känner mig,vet hur det funkar,det här med andras barn och mig)
5 timmar.
5 timmar på ett dagis.
Efter kanan incidenten hade jag ju typ ett sneöga till typ alla barn...ville lixom kasta ut både en och två och tre genom närmsta ruta:-/
Dag 2 var idag.
Dom var ute,fast dom skulle vara inne när vi kom.
Morgonen var redan i ett stort kaos,ensamstående med två barn som skulle iväg imorse...
Okey-jag ÄR imponerad av dessa ensamstående föräldrar:-)
Förvisso,kanske dom inte har 2 hundar och 4 hästar som även dom ska ha sitt på morgonen....
Hur som....pulkabacken var han mest intresserad av å vara i....även om inte vi hade med oss någon hjälm,så han fick inte åka pulka/stjärtlapp...men han åkte på mage/rumpa och rullade ned i över en timma:-)
Dock kom "gänget" med grabbar dit på slutet...dom som är lite större och "coolare" och brutalare....å så var stridsyxan inom mig igång igen:-@
Vi överlevde ännu denna dag.
Men idag...kändes det inte alls bra:-/
Jag undrar:HUR fan tänkte vi nu???och HUR fan ska vi få ihop det?

Jag må hända vara petig om det mesta.MEN...det är mina barn det gäller,mina ögonstenar-mitt allt det gäller.
Då har man väl banne mig rätt att vara petig?!
Det var lite turbulent med missnöjen på Linas dagis ett tag,men det har redit upp sig och fungerar BRA nu:-)
Å idag funderade jag på vad vi satt honom på,för det kändes mest som ett koncentrations läger....;-(

Imorgon,ska STEFAN him self vara med sin son på dagis,dag 3!
I två dagar nu,har vi inte varit hemma.direkt efter dagis,har det varit stallet och sen farmor-för att Stefan ska fått sova ifred.
Imorgon...ska jag inte stressa,ta det lugnt,fixa stallet,städa och dammsuga.DET behövs....
Jag ska även skratta åt min man,när han kommer hem från dagis med Joel;-)

Nu ska jag ta det lugnt en Pytte stund i soffan,innan det är dags för sängen igen!
Adios!

Kul å mötas av detta på morgonen....:-/

Elsa spanar om jag somnat;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards