Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Måna - 4 februari 2016 20:01

Efter utsläpp av hästar drog jag till stan imorse för att börja beta av "att göra" listan.

Startade på axfood för att köpa korv och kakor(?)
Ja...eftersom vi ska bojkotta tårta på Linas kalas och bjuda på korv med bröd istället(ja...vi ska även göra fruktsallad)
Godaste korven ever är Sibylla på burk:-)Den brukar vi även lyxa med här hemma ibland;-)
En stycken jätte burk Sibylla korv inhandlades:-)
Kakor....och så lite annat smått och gott.
Jag fortsatte till transportstyrelsen på västhaga...
I 15 jävla minuter for jag fram å tillbaka på parkeringen som en projektil-utan resultat till att hitta en parkering....
Fram å tillbaka...
Fram å tillbaka...
Tillslut,"lånade" jag en parkering i ren frustration:-D
Det stod ju faktiskt:Förarprov.Besökare 15 minuter.Å hur lång tid tar det att ta ett kort lixom?
När jag glatt hoppade in på reception fick jag besked om att dom inte alls fanns kvar där....inte ens kvar i byggnaden?!
Va i hel....
Det var bara att ta sig till andra änden av stan.
Inte heller där hittade jag någon parkering...eller...jag hittade inte ens DIT!!!
Fram å tillbaka...
Fram å tillbaka...
Efter några svordomar,hets utbrott och vändningar lyckades jag komma rätt(ja...det var inte precis svårt)och slank fint in och parkerade bredvid Stefans bil(ja,HAN var i stan.På möte)
Trippade gladeligen in på reception numero 2,för att ta ett nytt kort till körkortet:-)

Efter si så där 325 kort,kunde jag slutligen acceptera ett kort....
Och efter 52 underskrifter,fick jag nöja mig...
Men vafan?!
Det är ju ett körkort jag ska ha i flera år ju;-) Kan ju inte se ut hur som helst heller!!!;-)
Finns det NÅGON som hoppar in i den maskinen,och nöjer sig med första bästa kort?!?va?va?va?
Jaa...skulle väl vara min man då;-D
Och ska ju heller inte se ut som en 5-årings underskrift 8-)
En bit på vägen gjord,bara resten kvar då...:-)

Ica maxi gick ju som på räls.Dock insåg jag hur klumpig jag är...?!
Ja...utan barnen är jag extremt stressad och ofokuserad...Känns ju hela tiden som att jag saknar nått/tappat bort något ju!!!
Så livet utan barnen ute i det sociala blir rätt hysteriskt och oplanerat har jag märkt.

Å japp,jag hade även tid att åka till Toys för papperstallrikar med enhörningar på,som hon så gärna ville ha:-)
OCH jag hann springa in på hööks;-)
Det blidde ett hästtäcke...haha!
Fatta hur länge sedan det var jag köpte ett hästtäcke nu!!!
Detta var på 40% rea,svart med lila/rosa sömm och med mulle på!Lina ska få det till Lollo i födelsedagspresent!Råkade även köpa 2 grimmor...som hon ska få:-)
Vi har fortfarande inte kommit under bukt med dom hon fick i julklapp än....!:-/

Hämta barn på div dagis.
Joel kom springande med öppna armar och kastade sig i min famn,men blir man glad då eller?!?
Och ja...obehags känslan har lagt sig.Även om dom har sina regler,måste jag säga att personalen är "medveten".Dom är med barnen och berättar vad dagen erbjudit.Så har det väl inte alla gånger varit på Linas dagis...
Och Joel trivs,ja jösses vad han tycker att det är kul:-)
DET betyder mer än mycket!

Stallet...Joel somnade på golvet...ja!han är sjukt trött när han kommer hem.Förstår honom-det är jag med;-)

Inatt när jag vaknade insåg jag att vi alla låg som packade sillar...
Joel,Lina,Cided,Nala och Elsa.
Elsa har ju strängt fått gått ned från sängen nu under löpet-detta har hon funnit sig med.
Men sen tog jag sv trosorna-och så hoppade hon lika fort upp igen?!
Hund!!!
Klockan var 01,och var cm var upptagen i våran säng... Jag hade fundering,som att härom natten,gå upp och lägga mig i Linas säng...men nej(!)

Härom natten hände något jätte märklig.
Jag uppe på toa och märkte,att jag tappat balansen?
Samma sak igår morse när jag skulle gå upp från sängen-ingen balans?!
Hann blir lite oroad faktiskt. Är ändå säkert på att detta hade stor betydelse för hur min mage reagerar dagen innan:-/

Imorgon,ska vi åka och hämta smörgåstårtan:-)
Sen är allt klart för dom 3 kalasen:-)

Så-skitig bil....

Vem tar hand om döda träd efter vägeskanten egentligen???

Nu...nu slår ögonen ihop sig på mig.Orkar inte 5 minuter til-så jaa...jag gå å lägger mig:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards