Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Måna - 7 februari 2016 20:20

Idag fyller hon år.
Jordens bästa,finaste,underbaraste unge!!!!
Idag blir hon 6(!?)år.
Vart tog tiden vägen???Nyss var hon nyfödd liten kis på 2150 g!!!!
För 6 år sedan,fick vi en underbar dotter och jag en bästa vän...
För så är det.
Hon är ju som min bästa vän,och ingen annan känner mig så bra som hon:-)
<3

Igår var det kalas,från morgon till kväll(kändes som det iaf)
Linas kalas för kompisarna började 11:30.
Jag trodde att jag hade kontroll på tiden,att planeringen var bra.
Men njae....
Å så jag då,som stressar upp mig så in i bomben!!!!
For väl runt som en visp i hela huset,för att ordna å fixa och trixa.
Ja...och jag började med att skura toaletterna(?)För mycket stress är INTE bra...HAHAHA!
1 minut i halv åkte tre uppblåsa ballonger ut på dörren och i samma stund det knackade på dörren-åkte förklädet av...
5 tjejer äntrade huset och det gick som på räls:-)

Vi hastade ned till stallet för att i 300 km/h ösa/kasta bajs,fylla vatten,ösa hösilage,springa in med hästar och sopa likt Tarzan svingar en lian.
Vi hann...vi sprang och vi återkom till huset.

Kaffebryggare på,kasta ut tallrikar,placera ut glas och muggar,gafflar.
Smörgåstårta,fruktsallad och kakor fram och så äntrade släkten!Släkten...okey,familjen:-)
Lina var så glad och nöjd över dagen.Hon sken som en sol och var så lycklig att alla kom(egentligen var planen att kusinerna skulle komma idag,men så vart det ändrad och alla kom samtidigt)
Så,det blev lyckat kalas firande:-)

Men...idag har vi 2 sjuka barn.
Joel har feber,hängig,ont i örat-ska ringa vc pronto imorgon bitti.Antar att det är öroninflammation (IGEN)...
Lina,hostar sönder sig på nätterna....:-/
Lika bra nästan att hon oxå får sig en tur till vc.
Så det blir nog att dom får vara hemma den här veckan...

Idag,har vi haft en lugn dag.
Efter maten popade vi popcorn,fyllde chips i en skål,ladda med "bubbel" dricka och bädda ned oss alla i soffan.
Joel sken upp som en stol och hävdade bestämt att vi hade fest:-)
Vi hann med att blanda gips och fylla i form och vi hann med att tillverka egna tvålar-som Lina lagt ut på toaletterna:-)
Så även om dagen vart lugn-vart den himla bra:-)

Huvudsaken,är ju iaf att Lina är nöjd och glad över sin födelsedag och kalas,presenter:-)

Jag unnade passutten en biltvätt i fredags eftermiddag:-)
Sååå ren och fin han vart:-) OM så bara för stunden;-)

BIG NO....dessa var kanske inte det äckligaste jag ätit-men passade INTE på chips:-/
Var precis som att sitta och äta McDonalds pommes.... Joel dock,som ÄLSKAR ketchup-tyckte om dom;-)

Jag undrar....vem som tar hand om träden efter vägen?
Detta träd,har helt klart gjort sitt...borde inte någon bara ta och hugga ned det då???

Imorgon skall dom målas:-)
Jag minns,att min barndoms kompis mamma hade gips "figurer" som vi fick måla ibland.Jag har fortfarande kvar en tavla med en häst på...någonstans!
Vart köper man former?Och ja....vart köper man gips?
Helst av allt....skulle jag faktiskt vilja gjuta i betong:-)

Är det inte sjukt skönt,att det fortfarande är ljust 16:50 på dagarna?!?
Bara så...att man blir så glad:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards