Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Måna - 10 februari 2016 21:55

Här hemma,hos familjen Hultquist,går en anti-bajs-"trend" just nu...
Asså...helt sjukt!!

Igår,beslöt jag mig för att krascha min mage.
Jag är ju,eller VAR ju,expert på det-ja....sen jag var 16 år lixom!
Anledningen?
Förstoppning.
Jag googlade på detta.Jag fick fram,att det är normalt att tömma tarmen 1-3 ggr om dagen(!!!) jag fick fram,att man MINST skulle tömma tarmen 3 ggr i veckan!
Ooookey....
Jag har lixom gått från att sedan 16 års ålder levt med diarré till att nu,sen 1/2 år tillbaka leva med förstoppning! (Helt jävla seriöst?!Jag vet inte vilket som är värst!!!!)
Normalt "tömmer jag tarmen" var nionde till var tolfte dag....1-3 ggr om dagen,DET är ju galet!!!!Hur lyckas man med det lixom?:-O

Så igår...då skulle magen krascha,trodde jag....
Jag startade dagen med 3 muggar kaffe(som vanligt)
Jag smyg åt en stycksak riesen och en stycksak werthers(?)original.
Jag mosade i mig en semla tillsammans med 2 muggar kaffe!Haha...ha...ha...ha....Nope...inte ett SKIT händer?!
Efter intag av hästarna har Stefan bryggt kaffe-så jag slog på stort och tog 2 muggar till(7 MUGGAR kaffe) OCH jag mosar i mig semla numero 2!
NEJ....INGET händer!!!!!
Jag tar till drastiska åtgärder,tar med mig en tub microlax in på toa! "NU jävlar" tänker jag...
INGET händer...förutom att jag inte vågar lämna toaletten på 45 minuter:-/
Jag fortsätter i desperat försök att krascha magen med en varmkorv och 4 kyckling klubbor.
Och vid detta nu,darrar jag lite lätt på läpparna och mår inte alls bra...
I soffan,när barnen lagt sig,TRYCKER jag i mig 1/2 chokladkaka och nästan en hel skål med chips!!!
Allmäntillstånd:Mår illa,ont i magen.
Men det händer ingenting,fortfarande?! Men vafan...jag har ju levt med den här magen som började krångla när jag var 16,jag VET att detta bara inte går?!
Men jo...just igår-när jag nästan bad till Gud om att få bajsa,tycks jag kunna vräka i mig vad sjutton som helst?!
Jag får ge upp och gå å lägga mig.
Men Google sa att man ska dricka mycket vatten...

Imorse...vaknar jag som en mycket dålig Måna.Det gör ONT...det gör så in i helvete ont i magen.jaa...med tanke på allt jag tryckte i mig igår OCH med tanke på all mat jag ätit sedan 9(!)dagar tillbaka...
3 muggar kaffe och tvingar i mig en skål med fil(Google sa att det skulle vara bra) gav resultat i en brak-fis:-/
Detta.händer.inte
Bara att fortsätta dagen...
Vi fikar hos farmor idag(nu var det länge sedan)och i min iver(fortfarande)dricker jag 3 muggar kaffe,svärmors kaffe är ganska starkt och brukar kunna sätta fart på min mage:-) men...inte idag:-/ 4 kakor...
Jag får laxermedel med mig hem,10 droppar som skall tas på kvällen för effekt på morgonen där efter...jag är liiiite skeptisk!Rädd för att bli strandad på toa imorgon fm!
Kvällsmaten,dukas upp med 2 löskokta ägg och två makrills smörgåsar.
Men loppet är kört.Magen kraschar INTE...
Jag sätter mig och börjar skriva på min dödsannons istället.

Lina kommer ned i köket.
Hon har bytt trosor,igen?!Hon ljuger när jag frågar henne om varför.Hon erkänner sen...att det kommit lite bajs i trosorna...hon erkänner sen,att hon håller emot bajset...att hon inte vill gå på toa,att det är tråkigt(!!!!)
Nu kraschar mitt humör!!!
Som någon kanske vet,har Lina har väldiga problem med förstoppning som 2-3 åring.Att vi fått åka in till akuten vid tillfällen för att få hjälp att "släppa" förstoppningen...
NU,6 år gammal,vill hon inte bajsa...?!
Jag blir galen.Jag har en lång utläggning till henne om detta.
Hon går på toa,men det gör för ont och hon börjar gråta...
Jag.orkar.inte.mer
Så...det bär av ned till toan och microlaxa henne oxå!
Och där sitter vi.
Hon med förstoppning på toa,jag med förstoppning i hallen utanför.
Sitter å sitter.
Hon får iaf bajsa,inte jag...!
Sen...lovar hon mig,att detta aldrig,aldrig,aldrig kommer upprepas!

Joel...går på alvedon...och hans mage är därefter(!!!)Att leta efter en matlagningssked känns naturligt vid blöjbyte....yes...
Men vi är berikade med våtservetter,efter mitt super klipp på rusta;-)
Så det går ingen nöd på oss:-D

Sen...SEN får även jag gå på toa!Nästan så lyckotårar rullar på min kind,det var länge sedan,jag vart SÅ glad över att bajsa!!!!halle-fucking-lulija,Gud hör min bön!!!! ( Jopp,jag är konfirmerad)


Dagen i stallet startade lugnt.Jag slog igång radion,tänkte ringa min mormor,efter att jag skulle lyssna på en sak på radion!
DÅ...bankar det på den låsta stalldörren...
Jag kikar ut,och där står min son,som SKULLE befinna sig på dagis-som inte alls är på något dagis...
Han log då,sen bröt han ut i skrik,40 minuter senare slutade han yla...
Yeah!!!
Jag ringde INTE mormor OCH jag missade det jag skulle lyssna på,på radion...
Joel är sjuk.
Vi var ned till vc igår,men han har INTE öroninflammation...!Men ont har han,och vi skulle fortsätta med alvedon?!jupps....!
Han VÄGRADE stanna kvar på dagis,så Stefan fick ta med honom hem igen.
När vi väl kom in,gick han bananas i huset som en riktigt vild tjur.
Han galen.
Jag galen.
Hundar som sprang för sina liv...
Han somnade på väg ned när vi skulle hämta Lina,hos farmor lyfte jag ur honom ur bilen och la honom på soffan.
Han sov i 3 timmar(!!!)
Jag hoppas,att han blir bättre och för hans skull-att han kan och vill till dagis imorgon:-)

Vad har vi annars å säga?
Vädret har varit skit idag....hade 4 frusna hästar som ville in.
Men trots allt detta,har humöret varit på topp,konstigt nog,men skönt:-)
Vi laddar för ännu en dag imorgon.
Hoppas på lite mera plats i sängen inatt kanske...senaste nätterna har sängen varit fullbelagd.
Jag och Stefan,Joel,Elsa och Nala...och Lina har bäddat med sin madrass på golvet:-) trångt blir det,varmt blir det....;-)

Men nu,nu ska jag ta min bajsmage och gå å lägga mig!!!
Imorgon är det torsdag,härligt-med stormsteg mot helgen:-)

<3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards