Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Måna - 24 februari 2016 12:41

Det är sjukstuga.
Jag är sjuk.
Lina är sjuk.
Joel är jävlig.
Jag dunkar huvudet i väggen.
Jag orkar inte....

Vi har fixat stallet.
Joel sprutade vatten högt å lågt.
Joel slog sin syster med en sopborste.
Joel sparkade sin syster.
Joel slog sin syster i huvudet.
Joel kastade spån på sin syster.
Joel slog en kanin.
Joel slog en spade på sin syster(visserligen i plast)
Joel sparkade ut spån ur boxarna.
Joel slog sin mamma.
Joel sparkade sin mamma.
Lina hostar.
Lina satt på en stol.
Lina grät.
Lina ville gå hem.

Varför jag inte gick hem?
DET undrade jag oxå...
Men har inte mer tid på eftermiddagen.
Joel är inte bättre på eftermiddagen.
Lina är inte piggare på eftermiddagen.
Det är mer lixom ett snäpp värre...

Igår tog farmor med sig barnen hem.
Jag HADE kunnat vila,tagit det lugnt...hämtat lite krafter.
Jag åkte till ett fullt Ica maxi...
Hade på planering å göra det idag,eftersom bokrean startar.Kanske hade hittat någon bok till barnen.
Men när dom ändå var hos farmor och jag hade chansen att åka helt själv-tog jag det igår istället.

Idag...är jag mycket sämre...
Men som mamma,får man aldrig vara sjuk?!?
Nej...som mamma ska man serva sina barn,laga mat,plocka och städa...och fortsätta som vanligt.
Jag orkar fan inte det idag!!!!
Jag vill bara lägga mig och bara sova bort det här...
Orka!!!!!

Inget av barnen åt frukost imorse.
Lina tycker att allt smakar konstigt.
Joel vill bara inte.
Stefan är sjuk och...behöver jag säga mer än manlig förkylning?...
Jag ska,alltså,släpa mig ned till köket-för att laga mat-som ingen kommer äta?!
Va???
Nää...jag orkar inte,orkar,orkar,orkar INTE!!!!
Låt mamma vara sjuk.Om så bara för denna gången!!!!
Varför finns det inte online pizza HÄR på landet?
Varför har inte Ica handla-hemma HÄR på landet?
På vägen hem,passade jag på att köra passutten i biltvätten...Han VAR ren,ända tills vi åkte till Karlstad-då blev han vit-av allt vägsalt:-/
Nu skiner han röd och är så fin igen;-)

Jag hittade en annons igår.
På ett helt kylskåp samt en hel frys.
DET ville jag ha:-)
Jag HATAR det som vi har idag.
Och...den som köpte frysen,hade inte vett att mäta kylskåpet som fanns-så dom är i olika höjd....?!
Jag vill heller inte ha 1 1/2 frys...
Stefan håller inte med mig.
Stefan är dum;-)
Funktion går före fint...och det som sker inne i huset,är rätt "onödigt" i hans värld.
Hade jag lyssnat på honom i 8 år-hade inget i detta hus förändras....
Nej.
Han säger att vi ska vänta tills dom går sönder och då köpa nya.
Jaa...det idén låter ju oxå vettig...men,det kan dröja 10 år till...
Han TRODDE att frysen var från -02...
Det hör inte till vanligheten att dessa vitvaror går sönder titt som tätt...
Så...jag får fortsätta att stå ut...med dessa,med det otapetserade vardagsrummet,med badrumshyllan som fortfarande INTE kommit upp,med...
Nej...jag ska inte klaga på honom nu;-) bara för att han inte tycker som jag...:-@
Jag menar...han hade ju gjort rent akvariumet igår när jag kom hem... DET betyder ganska mycket.

Imorgon ska Joel till tandläkaren.Med detta humör som han är på-kommer han fan bita tandläkaren i fingrarna...:-/
OM han ens öppnar munnen....
Jag njuter fortfarande till fullo över min ombokade tid:-D

Vi pratade om riktig mat imorse.
Mmm...
Får jag ställa frågan,VAD är riktig mat?
Makaroner och falukorv,räknad set som riktig mat?Eller ska det vara kalops och potatis?
Pannkakor?Köttbullar och potatis?
Å vad är det för fel på icke-äkta mat?
Ja...vad som nu räknas till det...
Fabrikat mat?En sån här färdig fryst portion man ställer i micron kanske räknas som icke-äkta mat!Den smakar ju heller inte så mycket...
Men falukorv är ju heller inte riktig mat,det måste ju räknas som fabrikat-om du inte gör den själv förstås.
Om du äter tacos?Vad räknas det som?icke-äkta eller äkta mat?
Är inte mat bara mat?
Skräpmat,eller snabbmat-vad är det för fel på den egentligen?
Vad är det för fel på en pizza?Varför anses pizzerians pizzor som skräpmat?eller McDonalds hamburgare?
Är inte mat,bara mat så länge man äter den och mår bra?
Jag lägger inte ned mer tid än nödvändigt på matlagningen...så länge alla är glada å nöjda och blir mätta-är det guld:-)
Skulle kunna köpa mat,varje dag-bara för att slippa laga den.
Jag som HAR älskat att laga mat-har övergått till att hata det...
Tycker det blir samma,igen å igen...att man bara följer sitt mönster lixom....
Nog om det...antingen blir det korv med bröd idag...eller så får dom överleva på smörgåsar tills ikväll:-)
Hur är det med korv och bröd då,eller korv å pommes...det måste ju anses som icke-äkta mat?!

Nu har den sjuka fått kräka ur sig lite.
Känns bättre för stunden:-)
Just NU,sitter båda barnen helt stilla i soffan och tittar på tv.
Undra om jag ska ta och blunda,om så för bara 5 minuter....

Ny kaffebryggare hos Hultquist.Överlevde ändå rätt många dagar med en trasig;-)
Den är nu ett minne blott i soptunnan-kommer inte sakna den,gillade den ändå inte från första början:-D

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards