Alla inlägg den 9 mars 2016

Av Måna - 9 mars 2016 21:18

Ibland är det fan jobbigt att vara mamma...jaa...;-)
Oftast eller typ jämt,rullar det på och man tänker lixom inte alls på det.
Rutin.
Man har vant sig att ha konstant en eller två barn bredvid sig,bakom sig eller framför sig.
Men ibland,vissa dagar-upplever man det jobbigt,eller i vissa situationer.
Ja...som när man är riktigt,riktigt pink-nödig...så där så att man inte vet vart man ska ta vägen.
Och i lyckans stund,piper hon:Mamma,jag är JÄTTE kissnödig(!)
Vafan!!!!
Och så sitter hon där...och sitter...
-mamma,kisset kommer inte...
BAH!!!!
-kanske kan mamma få...innan...
-nu kommer det kanske...nää...
Eller när man tror att dom sover,man smyger det tystaste man kan till det gömda godiset,mular in hela munnen full och så hör man bakom ryggen:
-MAMMA!Du säger till mig och Joel att vi BARA äter godis på lördagar...
Ooooops.....
Och när man ÄR helt själv...känner man sig ensam och naken,saknar dessa 20.000 frågor i minuten OCH när man är mitt I den minuten-önskar man att det kunde vara lite tyst...bara 1 minut;-)
Som mamma lever man med att få äta kall mat,hitta på att man har svaret på allt,bryta sina EGNA regler,ge sin egna plats i sängen,alltid avstå att göra något först...Inget man funderar över,oftast...men ibland...

Jag har haft stor rensning i huset.
Oj vad mycket skit som åkt UT!
Jag har samlat en slänga hög och en loppis hög.Loppis högen kommer en snubbe och hämtar,när jag är helt klar:-)
Slänga högen 1 är tippad i pannan.
2 svarta sopsäckar med fina kläder...är brända(!)
Jag ville lixom ge bort dom,till någon bättre behövande...men orkade inte forsla iväg dom.2 svarta sopsäckar har stått typ i 2 år i väntan på...ingenting.
Stefan var snabbare än blixten att kasta dom i skopan...jag hade bara hunnit bära ned dom...:-/
Oj ja...jag har sjukt dåligt samvete.
Men kanske var bäst det som skedde... Jag har ingen aning om längre vad som låg i dom...bara att det var kläder jag själv inte ville ha kvar.
Brända.
Jag fick ta mig en hel måndag att vika dom kläder jag skulle ha KVAR.

Denna vecka,äter vi kött.
Varierar tillbehören,men kör stenhårt på kött!
Måste äta ur frysen lite:-)
Så det får bli kött.Kött är gott,även om jag är dålig på grytor och stekar-blir mest stekt/grillat kött.
Men Stefan är lycklig och potatisen går åt;-)
Måste ju ladda upp frysen med nytt till grillsäsongen;-)
Köttfärsen är dock slut...vilket är rätt snopet må jag säga:-/

På fredag har jag tid hos tandhygienisten...kl 11.
Jag hade bestämt mig för att gå dit denna gången.
MEN...jag måste boka om...är fortfarande välsignad med hosta,näsan är täppt OCH jag vaknade med ett jävla munsår imorse....att jag heller inte har bajsat på över en vecka gör inte saken bättre(!!!)
Nej...jag är hemskt ledsen,men jag kommer inte på fredag heller:-/ jag måste boka om....
Dom kommer snart ringa och skälla på mig:-O
Jag ska även när jag är där,byta ut min sadist-tandläkare till någon annan...
Nu har hela situationen med tandläkaren skenat iväg för mig,och jag får en fruktansvärt panik av bara tanken på att jag ska dit!!!!
Sadist-tandläkaren hjälper inte till det minsta med min panik,allt jag ser är hennes ansikte framför mig:-O
Nej..jag måste byta.japp
Försökte se om det gick å göra på nätet-men nej:-/
NÄSTA fredag-DÅ åker jag,jag loooovar,då ska jag väl banne mig vara frisk OCH fått bajsat!!!

Idag,hade jag 15 minuter över.Så jag passade på att lägga en ansiktsmask:-) Joel blir hysterisk när jag "drar av mig ansiktet"-så passade bra idag när dom inte var hemma;-)
Jag insåg sen,att mitt hår...har typ 50 olika nyanser.
I 30 sekunder kände jag starkt att ta fram färgen ur badrumsskåpet,den svarta färgen...
Men nej,nej,nej-jag skulle ju INTE!!!
Senaste besöket hos frissan,skulle var HELT bortkastat OM jag gjorde det...
Ja...jag ska stå ut ett tag till,en stund till....tills det verkligen INTE går längre,DÅ gör vi något-men inte svart!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards