Alla inlägg under mars 2016

Av Måna - 5 mars 2016 20:41

Vi for till vårdcentralen med Joel i torsdags.
På morgonen rann det ur örat på honom...och ja,öroninflammation-IGEN:-/
Det var väl inte så mycket med det,han har lixom inte ont.
Kåvepenin till honom-igen.
Har av kurerna lärt mig,att den med fruktsmak funkar liiiite bättre än den vanliga.
Den vanliga som får en annan att rysa lixom...(!!!)
Han får sin penicillin.

Igår hade vi dagen som Gud glömde(!)
Den började väldigt bra,med lite sovmorgon,för att eskalera värre och värre!!!
Var tvugna att åka till stan...Lina skulle på kalas(idag) och jag hade inte införskaffat någon present.
Med tanke på vilket väder vi hade,ville jag dunka huvudet i ratten,för att vi var tvugna att just då ge oss ut på vägarna...
Nu var det som så,att det var bara här ute på vischan vägen var bedrövlig:-)
Jag lovade mina 2 barn att dom skulle få gå in på Godisaffären,jaa...den stora,ute vid m-berg(!)
Men....ALLT flöt på,precis hur smärtfritt som helst!!!!!
Det var som i en saga,en dröm!
MINA barn uppförde sig exemplariskt!!!!ja...

Sen vände det.
Joel balla ur...plus moms!!!
När vi kommit hem,gått till farmor och när Stefan kom dit-16:00 var då klockan.
Ingen begrep lixom VAD som hände...
Han fortsatte att skrika,morra,slåss,vråla,välta möbler,kasta saker-hela kvällen?!
Men...det var vid kvällsmaten jag fick upp miniräknaren och tryckte 1+1.
Hans ilska och aggression HAR uppkommit förut,hans ilska,illvilja och vrålande:EXAKT samma visa förra gången,han åt Kåvepenin....
Jag har det uppskrivet sen då,jag kan relatera till samma beteende nu.
Arg,aggressiv,okontaktbar,morrar,skriker,vrålar,
slåss och biter.
Hans okontrollerbara beteende när han springer och bara vrålar rakt ut genom huset.
Vi fick efter mycket kämpande karate-kid i säng...men han vaknade igen,igen å igen.
Jag ringde 1177 och fick sitta i telefonkö med sen beskedet om att en läkare skulle ringa upp mig.
21:45 ringer läkaren.Och där tog beslutet att avbryta Joels penicillin kur,med omedelbar verkan!
22:20 vaknar han igen,galen:-/
Vrålade,skrek och slogs för sitt liv.Vi kämpade,jag och Stefan-men utan större resultat...tillslut sjönk han ned i en hög i fotänden.
När vi fått upp honom till kuddarna,däckade han totalt och vi tittade på varandra och undrade:Va faaan hände?!
Sonen fick...jaa...snetänning?!

Idag...har han förutom tröttheten lagt sitt arga åt sidan och varit Joel igen,och ingen förhäxad demon unge:-)

Så var det kalas för Lina att åka på idag.
Jag,som är förkyld och med en jäkla rethosta-drog på mig ett par mjukisar,linne och munktröja.
Jag brukar ju vara den enda föräldern som stannar kvar lixom...
Packa in oss och for iväg.
Vart lite tveksam på om det var rätt hus vi kommit till först.
Huset såg väldigt...öde ut typ:-)
Men...när vi kom in,tappade jag hakan över hur fint det var där inne,varmt och hemtrevligt(!!!) Helt underbart!
Det visade sig...att släkten skulle komma,oxå...samtidigt.
Oh no...
Dit kommer hela släkten för att fira S och ja...behöver jag ens säga att jag kände mig som ett trasch FRÅN vischan i min JÄVLA mjukisbyxor!!!!(vafan satte jag inte på mig jeansen för?)
Åh...suck...typiskt mig!!!
Med vad man trodde det kanske skulle bli,vart något helt annat.
Trevliga människor,pratande människor,avspända människor och på 15 minuter-kändes det som att man var "en av dom"(jaa...trots mjukisbyxorna)
Jag måste säga,att det var så trevligt-att jag kunnat stanna kvar där några timmar till:-)
Men var ju tvungen att åka...hem och laga mat:-)

Imorgon...är det tomt i kalendern:-)
Det är söndag.
Jag ogillar söndagar;-) Bara lätt att dagen ballar ur,på ingenting alls:-/
Men...den som lever-får se:-)

Snart dags för sängen.
Förkylningen håller i sig-FORFARANDE,och är bara sååå trött!

Nya fina täcken:-) Lollo!

Leotine.

Nytt täcke:-) Lollo.

Inland får man ha pyjamas på sig inne:-)

Av Måna - 2 mars 2016 20:27



Idag,kom dom fräcka täckena till Lollo och Leotine:-)
Efter att vi tömkört Lollo,var det provning som gällde;-)

Av Måna - 1 mars 2016 20:31

Så var det TISDAG,sportlovet slut och 2 kids till div dagis idag.
Att komma ur sängen efter att klockan ringt 704 ggr var nog dagens svåraste utmaning...:-/
Min äkta man,rörde inte ens ett näshår för att komma upp ur sängen...inte ens 30 minuter senare...inte heller sonen...

Efter en vecka med sjukdom,som fortfarande biter sig fast till viss del-bestämde vi att Joel skulle vara hemma idag-Lina skulle åka.
Har du aldrig sett en rosenrasande ilsk karlsong dvärg,skulle du stått i vårt kök imorse...
Att HAN INTE skulle få åka till dagis fanns inte på hans planering.
Han skreeek och gick bananas i hallen,han SKULLE till dagis.Punkt slut.
Så...2 kids for iväg och jag blev själv...alldeles helt ensam(!)

Idag var tystnaden och lugnet så obeskrivligt skönt.
Stallet var så underbart att vara i imorse.
Det var som balsam för själen efter denna sportlovs vecka <3
Jag,bara jag och tystnaden.
Sen kom jag på att det var länge sedan jag pratade med mormor,så fick avbryta tystnaden;-)
Från det ena till det andra,kom vi in på hår...
Min fobi för en sax i mitt hår?!Att jag typ får panik vid 1 centimeter klippt hår.
Att jag VILL ha långt hår,som alltid sitter ihop draget i en tofs.
Mormor,hon skrattade och sa att jag skulle söka för det där;-)
Men seriöst... Det ÄR ju galet(!!!)
Ett långt hår som bara hänger?!
Jag har lixom åtskilliga gånger googlat fram snygga korta frisyrer.Asså,riktigt,riktigt snygga frisyrer:-)
Jag skärmdumpar dom,tittar på dom...men sen kommer paniken!!!!Aldrig,aldrig,ALDRIG en kort frisyr!!!!!
Jag klippte mig i oktober...NU är jag äntligen nöjd och överlycklig att det växt ut igen...
Varför?
Jag har ju provat,att klippa mera,jag har varit nöjd i 2-3 dagar,sen panik...ledsen hur läääänge som helst,tills det växt ut igen?!
Alla som klipper av sitt långa hår i en kortare frisyr blir ju skit snygga ju!!!!!
Galet...

När stallet var klart,sprang jag in i duschen och tvättade håret.
Jag fick mail igår om en "stor utförsäljning" på arken zoo,med start idag.
Eftersom Elsa har massakerat hundkorgen i grovköket,tänkte jag åka dit för att se om det fanns några bäddar nedsatta med 50% :-)
Glad i hågen trippade jag in där för att hitta NADA?!
Letade å letade...
En annan kund frågade i kassan om den "stora utförsäljningen".
Kassörskan menade på att dom inte vetat om detta,och inte hunnit få ordning på några varor,FÖRUTOM en kundvagn med typ hundben...
Va i hel...?!
Jag vart skit sur,riktigt sne.
Fruktansvärt dåligt gjort...Jag hade INTE åkt in dit om det inte vore för den "stora utförsäljningen"... Och är ändå typ 3,2 mil in till m-berg hemifrån:-/
Jag skulle även tittat på växter till akvariumet,påfyllnad spray till Nickis halsband och sele till Elsa.Men nej...inte faaan unnar jag dom det-så det så!!!
Sur,missnöjd och lite arg,åkte jag till hööks.

Hööks levererar ju för det mesta,å så även idag;-)
Jag fick med mig ett hästtäcke hem... Ooops...
Men det var lixom HALVA rea priset och kostade 175:-.Ett lila...fodrat regn...ordinarie pris 599:-
Bettskivor till Lollo och en mössa till Lina:-)

Igår,åkte vi och köpte en rockard.Jag har letat lite och insett att priserna är väldigt höga samt att modellen (vanligaste) INTE är vad jag är ute efter....
Så dök det upp en annans sökes annons som jag "kapade" lite-alltså ställde mig på kö:-)
I söndags hörde hon av sig med pris och bild...och till det priset-fanns INGET att tveka på!!!!
Ut med chevalen och tuta mot Lockenkil;-)
Så...nu ska vi börja.
Vi selade på shettis,Lollo ligist,och gav oss ut för en tömkörnings runda.
Det gick SKIT bra,så bra att jag hade lust att spänna för vagnen på en gång;-)
Men nää...hästen har säkert inte blivit körd på 15 år..Så får traggla med det där ett tag.Ska släpa lite däck å så med tänkte jag:-)
Med tränset,insåg jag att vi var tvugna å ha sånna där bettskivor-dom som alltid blir så härligt äckliga och tuggade på;-)
Skulle behövt ett sel-underlägg oxå,men fanns ju naturligtvis bara till stod hästar:-/

Sen hamnade jag på Ica maxi.
I samma stund som pensionären framför mig stannade i entrén så att di här grindarna slog igen,på mig...insåg jag att det ÄR tisdag...
Detta betyder att Örebros alla pensionärer befinner sig på Ica maxi Eurostop!!!!!:-O
Hur kan det komma sig,att jag fan var tisdag äntrar Ica maxi?!
Finns 6 andra dagar i veckan å hamna där!!!
Idag,hade dom nog importerat några pensionärer från Karlskoga oxå...och Västerås...minst...:-/
Det.var.smök.fullt
Bokrean...var ett lika stort skämt som dagens Arkens Zoo....:-/
Som värsta super G loppet tog jag mig fram genom denna affär...räknade inte efter hur många hälsens-frakturer jag orsakade,eller hur många rumpor jag puttade på,eller hur många (som vanligt) svordomar som kom ur min mun.
Slutet var värst av allt... Dom har avancerat till självscanning!!!!!!
Och i den 4-kanten av utchecknings kassor,var det KAOS!!!!
Som vilseledda myror utan myrstack(!)
Aldrig.mera.ica.maxi.på.en.tisdag
Idag var måttet rågat!:-/
I'm very sorry...jag gillar faktiskt "mina egna" pensionärer;-)

Nu ikväll provade jag mig på att göra bacon-taco-paj...
Asså...det var det äckligaste/godaste/konstigaste jag ätit på BRA länge!
Ingredienser:Bacon,tacokrydda,köttfärs och ost.
Bara goda ingredienser med andra ord:-)
Men jag vet inte...jag tror smakerna slog ut varandra,för man fick aldrig en uppfattning om VAD det smakade!
Ena stunden blä,nästa stund Aha och tredje stund okey!
Men...i det stora hela,var det nog gott,men väldigt annorlunda:-) vi åt en sallad till...och det kändes helt rätt!

Med en sjuk gubbe,2 sovande barn och 2 sovande hundar-tror jag att dagen får vara slut nu och vi intar sängen:-)
Känns som det allra bästa alternativet just nu;-)

Elsa har,efter mycket om och men-gått och blivit polare med farfar:-) DET är inte dåligt det inte:-)

Taadaa!!!! Och nu är det våran,min och Linas!

Skägget....

Råkade beställa 2 av dessa till Lollo och Leotine härom dagen;-D jaa...men det var 50% rea jue!!!!

Uber skönt att komma hemifrån idag en stund trots allt:-)

Inifrån pajen;-)

Bild från Google!

Funderar på om jag skulle göra något sådant???

Lånad från Google!

Skulle inte det vara snyggt?

Lånad från Google!

Mmm....ska nog tänka lite på saken:-)

Lånad från Google!

<3 Pasutten!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards