Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Ny dag nya tag!

Av Måna - 13 april 2016 10:55

Har lämnat kidsen på dagis.
Joel skuttade in,som vanligt när man lämnar honom.Fick 2 stora pussar,3 kramar och hej då!
Det känns så jädrans bra-att han trivs så bra där:-)
Lämnade av en något segare Lina,tillsammans med en Ica påse hästbajs...
Jaa....hon skulle ha med det till dagis idag(!) Dom skulle...bränna keramik?!

Fixa stallet.
Blir mindre och mindre skit för var dag.
Det börjar verkligen vara i sista skedet nu:-)
Nu går dom i heeeela hagen.Släpper ut glada små travande hästar på morgonen:-)

En mindre glad hund har jag dock.
Elsa,har fått en munkorg:-/ Hon hatar den...
Men nu är det slut på dammsugar beteendet på mornarna.
Har aldrig varit med om en hund som äter ta mig fan ALLT!!!!
Nu är det nog.
Hon får ha den på morgonen när hon springer lös ned till stallet-för att minska intag av allt skit hon stoppar i sig.
Kort stund-hund sur-hon vänjer sig!

Och nu sitter jag här.
Njuter en stund i solen.
Njuter av fågla sång och att vi är på rätt spår-mot härligare tider.
Att man kan lämna skit-vintern bakom sig och börja andas igen!!!!

Håret är fortfarande INTE svart...;-)
Jag biter ihop,liiiiite till,liiiite mera.
Även fast jag inte fattar poängen med det hela?!varför jag står emot?!

Den urtjusiga klänningen jag ångrade nere på Ullared-är på väg hem till mig!!!
HAHAHA!!!
Jag köpte en svart/vit randig lång klänning i måndags.Hade även tagit den i mörk aprikos/svart randig.
I kassan fick jag liiiite ångest,och la ifrån mig den...
Igår provade jag klänningen och du kan väl ge dig fan på att det var en favorit!!!!
Mmm...
Men det ordnade sig iaf-och nu är den påväg hem till postlådan i ett brev;-)
Ibland....är väl Facebook för jävla bra!hihihi!!!!

Vad dagen erbjuder får vi se.
Har funderingar på att gräva upp ena rabatten.
Vi ska ju få upp hundgården någonstans...men vet inte riktigt vart.
Så...om jag flyttar dom fina blommorna från ena rabatten till den andra...så kan ju faktiskt hundgården vara där.
Vill inte slänga dom fina blommorna,och gräslöken.jaa...dvs det enda blomster jag HAR!;-)
Men ska höra med Stefan först vad han tycker.
Och se vad barnen är på för humör när jag hämtar dom:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards