Direktlänk till inlägg 14 april 2016

Jomen såatt....

Av Måna - 14 april 2016 21:51

Jag hann bara komma ut ut duschen igår,sen ringde telefonen.
"Dagis-Joel"
Nej...jo....
Sjukt barn på dagis-IGEN!
Hängig med feber.
Jo...
Bara å åk!

Joel kryper upp i mitt knä när jag kommer, "värm mig mamma,ja fjyser"
Jag tar med mig min feber-skrutt och åker hem.
Först verkade han inte alls sjuk,inte det minsta.
Sen var han typ jätte sjuk,jätte varm,jätte hängig och sov.
Jag hatar sjuka barn.Jag hatar det,för att man går och är konstant orolig.Jag hatar när barnen inte mår bra-för som mamma mår man 100 ggr värre inombords;-(
Jag hatar att inte veta vart dom har ont,hur dom inte mår.

Idag fick Joel stanna hemma.
Han verkade pigg och glad-så vi gick till stallet.
Han blev hängigare och hängigare-tillslut hittade jag honom sovandes på stallgolvet mot en Box.
Då gick vi hem.
Jag bäddade ned min sjukling i soffan istället-lite skönare för honom;-)
Sen fick han höra traktorn utanför-och då fick han tillbaka lite energi igen:-)

Imorse,eller egentligen redan igår-ekade det i kylskåpet...
Ett nästan tomt smörpaket, 1/2 mjölk,en liten bit ost...yeah!
Tur att inte soc kommer på "kylskåps kontroll":-D
Nämen-det är inte slut förns det är tomt;-)
Men helgen närmar sig och då är det ju trevligt med liiiite mera på frukostbordet.
Ica maxi för slantarna som överlevde Ullareds resan....HAHAHA-nej då!
Lina fick dagen till ära följa med,eftersom hennes feber-skrutt till lillebror åkte traktor till stan med Stefan.
Å hej å hå... Jag har ju nästan vant mig nu att handla själv.
Idag hade jag en taggad 6-åring som VET hur scannern fungerar:-O
Och som känt,har hon no problemas att klara sig själv...

Jag har njutit av vår värmen som kommit,men helt och hållet GLÖMT bort vad mina ungar har på fötterna på dagis.
Fodrade allväderstövlar....ooops....
Och jag hatar mig själv när det blir så,jag är INTE så!
Jag glömmer INTE tennisskor till ungarna,eller regnjackan i väskan,eller matsäck till utflykten,eller...JO-det.är.precis.vad.jag.gör!!!!!:-O
Och jag hatar det.

Jag har alltid haft ett "noga sätt att vara",fina lappar om ALLT.Tidsplanering
Men det har försvunnit.
När Lina skulle börja på dagis hade hon två regnställ:fodrat och ofodrat,2 jackor,2 vinterställ,2 par stövlar...asså jag var garderad från topp till tå!
När Joel skulle börja-hade jag inte ens köpt stövlar till honom!!!!!
Ingenting var planerat...och så har det fortsatt(!)
Vi tog 2 par tennisskor på Ica till dagis.Ett par blå till Joel,ett par rosa till Lina.
Vi hann med mega oxå,ett par svarta till Joel,ett par rosa/turkosa till Lina.
När vi satte oss i bilen frågade jag Lina.
-har dom andra barnen på dagis tennisskor?
-ja mamma,alla utom jag...
Jag dog.Fan,fan,fan...HUR kunde jag glömma det viktigaste i världen nu på våren?!
Och speciellt när hon envisas med att ha ett par allväderstövlar i FEL jävla storlek?!
Jo...stl 33 och hon har 29!!!
Men det fanns bara dom kvar,när hennes stallskor i vintras gick sönder.
Och naturligtvis skulle hon ha ROSA till dagis....men nej-blev ju naturligtvis till ett jo.
(Dom hade passat med raggisar i nere i stallet)
NU är ordningen tillrättad och det kommer garanterat att regna hela nästa vecka!

Jag skriver inte upp ALLT på listor längre...måste vara därför jag glömmer?!
Har en fin whiteboard tavla i köket,med var veckodag för sig.
Jag var duktig i början och skrev vecka för vecka...sen insåg jag typ vid sportlovet att julveckan fortfarande stod kvar...Mmm!
Nu skriver jag allt som händer på alla måndagar framöver....
Japp....står fortfarande "frukost i pyttan" längst nere på söndagen...och denna inföll söndagen efter påskafton(!)
Dålig kalender det där...pennorna torkar oxå alldeles för fort.
Hur vart set som så?
När lixom bara släppte jag allt och började glömma/skita i saker?

Men det finns där inne,ALLT finns där inne i skallen.
Tider och dagar,vart snutten låg sist,vad som ska handlas hem,vart på vinden den undanlagda leksaken ligger,när bilen ska besiktas,räkningar betalas,telefon nummer,inloggningar,när Stefan ska vara borta,vad vi ska äta,tandläkare...you name it...
Det är som Stefan säger till Lina.
-Fråga mamma,hon HAR koll...hon vet garanterat vart mjukis djuret från din 1-års dag ligger!
Åh ja...jag vet det och jag plockar fram det till henne.

Idag har jag fått sommardäck på passutten:-)
Uj uj uj!!!!nu jävlar:-D
OCH hundgrindarna sitter på sin plats i passutten.
Nu du Elsa-nu är allt som vanligt igen:-) glad prick som åker bil nästa gång!

Jag läser en bok.
Du läste rätt,jag LÄSER en BOK.
Jag älskar den.
Jag älskar nog henne som har skrivit den oxå lite granna.
Boken är brutalt ärlig.
Jag har själv,alltid varit ärlig om hur det "är att vara mamma".Att det fan inte alltid är så lätt,roligt,underbart!!!
Att det även är skit jobbigt,hysteriskt och tröttsamt mellan varven.
Den här boken.... Beskriver det man(jag) känner exakt!Den prickar så rätt,så definitivt och perfekt.
Kärleken till ens barn som är något så stort och obeskrivbart...som samtidigt kan vara så mordisk:-D
Allt...får hon med i denna bok...precis ALLT! <3
Och ja...det ger en ett leende på läpparna att veta,att man absolut inte är själv:-)

Snart dags för sängen.
Imorgon är det dags... TANDHYGIENISTEN (!!!) nu är det lixom dags.
Stefan typ mordhotar mig,svärmor visar pekfingret åt mig och tillåmed Lina tjatar på mig:Att jag MÅSTE åka nu.
Ja...jag måste...
Men jag hade hellre haft "sovmorgon",letat pantburkar eller sprungit en mil än åkt dit imorgon...
När vi var på Ica maxi...handlade jag färsk potatis(asså...imponerad från typ Kinas växthus-så jävla färsk är den inte)färska champinjoner,sparris,bacon och halloumi:-) Baguetter från bageriet och vi skulle minsann grilla ikväll.
Sen kom käftsmällen-jo jo,tandhygienisten imorgon...Så det blidde inget grillat idag.
Tänker INTE återuppleva BK-ras där igen!

Om ni bara visste hur mycket jag älskar er.
Att om jag kunde,skulle jag plocka ned månen till er.
Att var dag är mera värd pga er!
<3

Köp den,läs den!!!
Härligare kvinna än #Meekatt får man nog leta efter:-)
Någon som Verkligen ÄR ärlig <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards