Alla inlägg den 23 april 2016

Av Måna - 23 april 2016 14:44

Så var lördagen kommen.
Lite sol,lite regn och även snö har passerat ÄN så länge(?)
Och det är kallt:-/

Veckan som passerat har innebärt stress,inre stress....!
Jag for till Bauhaus i tisdags och skulle köpa en matta.
En sådan här matta på rulle.
Vid första blicken av mattan-insåg jag att den INTE skulle få plats i bilen,inte ens med fällt säte-typ inte ens halva...
Så jag struntade i den där mattan och for vidare.
Har länge varit på jakt efter nya kuddar.
Inte hittat det jag velat ha.
Inne på lågprismagasinet hade dom förvånansvärt mycket kuddar.
Och lite i panik köpte jag 4 stycken.
Till min glädje,hade dom sånna kuddar jag VILLE ha på rusta,vilket jag borde vetat då vi redan har sånna i soffan hemma.
Så fick lämna tillbaka dom andra kuddarna...
Skulle ha en slags hylla från biltema,DEN hade utgått ur sortimentet...:-/
Jag fick åka hem och beställa en liknande,fast ja-bättre:-)

I torsdags gjorde jag ett nytt försök till å inhandla den där mattan.
Med mig till Bauhaus hade jag släpkärran;-)
Stefan slängde in spännband till mig att spänna fast mattan med.
-vet du hur dom här funkar!?
-jag har väl varit lastbilschaufför,svarade jag så där halv kaxigt....
Sug på den Måna.
Där blev jag ståendes på parkeringen,med en matta på 4x7 meter,en släpkärra och spännband-SOM jag TOTALT har glömt bort hur man gör med(!!!)
Själva bandet var minst 50 meter!!!;-)
Så jag gjorde en lastsäkring av mattan som fått vem som helst å skrattar arselet av sig....
Jag lixom surrade bandet runt matta och öglor...och när jag spänt fast matt helvetet-var den så lös fram att det gick att lossa på haken-utan svårigheter....MORR!
Jag var även redigt skitig om händerna samt slagit upp ett blödande sår på tummen:-/
Kastade in en annan matta i bilen,som jag köpte till Joels rum och tvättade händerna.
Arg som ett bi och typ minst 120 minuter (nja...20 minuter) senare fortsatte jag till jysk.
Inhandlade ett nytt bord.
Detta pulade jag in i baksätet.
Hemåt puttrade jag i 60-70 för att inte matt jäveln skulle flyga av(!)väl hemma tog jag dän min katastrofala lastsäkring INNAN Stefan skulle fått syn på den;-D
Men nu är mattan inhandlad!

Igår kom möblerna jag beställt:-)
Snabbt och smidigt.
Kånka in kartongerna till övriga "flytt högen".
Börjar bli en rejäl hög med saker nu:-)
Och jag tror det är så gott som klart nu.
Preliminärt onsdag eller torsdag går flyttlasset/lassen ned till Öland tillsammans med husvagnen:-)

Stefans urusla planering som bidrog med min inre stress ändrades-då han bestämt hävdade att vi skulle åkt nu i helgen(!)
Detta blir typ 1000 gånger bättre:-)
Mattan till förtältet,nya dynor,ett nytt bord,en hylla,en skohylla,solstolar,lampor,en dammsugare,en trädgårds grupp...ett helt jävla golv till förtältet...!!!
Full lassat blir det här!
Så nu hoppas vi på bättre väder,så turerna kan börja:-)

Idag har vi en lugn dag.
ÄN så länge är dom sams.
Joel har nyss vaknat-så ska peta i honom lite mat,så ska vi fika på vattenmelon sen:-)
Nu skiner även solen-så kanske hinner med å gräva upp rabatten:-)

En grå Matta till förtältet:-)

Invasion på 15 minuter...samt en hund mitt i kaoset(!)

50 nyanser av olika färg i ett hår....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards