Alla inlägg under april 2016

Av Måna - 12 april 2016 20:39

Igår gick årets resa av stapeln:Ullared.
Jo...vi hade sagt att vi skulle bojkotta i år-men det blev inte så;-)
Känslan växte sig lixom starkare,och tillslut kan man inte motstå.
Egentligen...rätt idiotiskt-att sitta sååå länge i en bil för att få handla lite;-)
Handla lite....
Men,det blir en härlig lång resa tillsammans med Mam's,syster och S:-)

Nere på Ullared stod bussarna på rad.Parkeringen var FULL och kundvagnar precis överallt:-P
Men vips vaps-så var man inne,inne bland allt folk,trängsel och svår framkomlighet.
Men man har lärt sig,lärt sig att inte roffa åt sig allt man kan,lärt sig att lyfta upp foten vid stopp för att skydda hälsenan,lärt sig att inte stressa samt att man har sin "tur" man går.
Nytt för detta år,var att hästavdelningen flyttat ned till "nya" källarplan.Större utrymme-sämre sortiment.DÄR vart man besviken....
Jag klarade dock att gå genom avdelningen,2 ggr-UTAN att få med mig några hästtäcken!!!!!Ja...jag är riktigt stolt över mig själv.
Leksaker blidde det bara varsin till Lina och Joel:-)
Ja...shopping rundan var lyckad.
Jag tog mig tillåmed tid att ta en cider i sportbaren;-)Där satt jag och njöt av lugnet,bredvid mig en farbror som uppenbarligen gjorde det samma.
Jag tig mig även tid att besöka övre våningarna och "balkongen".
Helt utan någon som helst stress.
Å sen....hela långa vägen hem igen.

Jag fick redigt ont i fötterna(!)Så ont att jag inte ville stå på dom...:-/
Och jag blev förvånad över,hur många som gick inne på Ullared-framåt lutad över vagnen och picka på sina telefoner?!what?!why?!
Dessa telefoner....

Jag hade äran att få sköta korvluckan hela vägen ned och hela vägen hem;-) kommer sakna den...lite...


Idag,har det varit ett underbart väder.Så där så att man inte vill gå in.varnt,skönt och vindstilla.
Jag släppte ut min vita idag utan täcke:-)Första dagen som "naken fis".
Vi hade en ute dag när vi kom hem.
Jag monterade dit lastgallret på passutten...har legat ett TAG på golvet nu.
Men nu sitter det där;-) Väntar på att mina hundgrindar ska komma oxå...
En tjej kom idag och köpte hundgrindarna till xc90'in.Äntligen av med dom:-)
Sen fikade vi lite och ungarna lekte på altanen.
Wunderful!!!!<3

När vi sedan kom in,försvann ungarna upp.
Joel kom sen ned -mamma,ja bassat toa.
Han var naken.
Han hade bajs till mitten upp av ryggen.
Han hade bajs på händerna.
Jag gick upp.
Där på toaletten,låg en bajsblöja.
Det var bajs på hela toaringen.
Det var bajs på hela porslinet i toan.
Han hade även torkat sig...med våtservetter....:-O
Åh...vi har berömt honom,men även sagt så många gånger att han INTE får gå på toa utan att säga till oss...
Idag blidde det lite mycket bajs kan man säga...

Kan man våga säga att det ÄNTLIGEN är vår nu???
Jag trampar å trampar på att få låta hästarna gå ute.
Räknar lixom nästan dagarna,timmarna och minuterna.Likt väl som man trampar för att få in dom på hösten:-)
Väntar på att träden ska börja grönska och den underbara lukten som kommer!:-)

Av Måna - 7 april 2016 21:22

Det har regnat,ösregnat i 2 dagar.
Som om någon hinkat vatten från ovan lixom...
Blött,blött och kallt.
Blöta hundar,dyngsura hästar...blöta ungar.
Idag hämtade jag en stycken Joel,ute i häll regnet.
Regnkläder som är blöta,som varit upp och ned i en sandlåda...
Det är så blött och äckligt,så man vet inte vart man ska börja för att få ut ungen ur paketet!!!
Sen...skall man bära ut dessa snusk kläder till bilen,och sen skall det med hem(ja,inne i bilen då naturligtvis)
Yiäkki!!!!fy!!!blä!!!snusk!!!
Hatar detta väder:-/

Jag hatar även mitt hår!!!
Just nu,är det typ 50 olika färger...ljust,beige,orange,svart och bruna nyanser...
Jag avlider!
Det blir värre efter var hårtvätt.
Jag lovar,det ser INTE klokt ut!!!
Idag stod jag framför spegeln och tittade på eländet.
Hua!!!
Jag har lixom ingen framtidsplan om HUR det skall bli med kalufsen heller?!
Det jag vet...är att jag varje dag,saknar det svarta:-(
Jag älskar det svarta.
Jag trivs i det svarta.
Jag vill ha det svarta.
Jag saknar det svarta.
Ååååå.....:-/
Om jag inte åkt till frissan,hade det varit svart nu igen.
Men nu hade jag en plan,åkte till frissan och la ut dom pengarna som det kostade.
Jag skulle gett FAN i å gett mig in på å slinga håret,absolut.
Och nu då?!
Jag blir galen!!!!
Kommer ju se ut som jag vet inte VAD i skallen hur länge som hellst ju...
Nej,jag har verkligen inte lust att lägga ut dom pengarna nu på att gå till frissan.....
Men hur fan annars ska jag ta mig ur detta??!!
Mutter och MORR!!!!!!

Något annat som jag muttrat över är Linas ena rullgardin.
När man skall "dra upp den"...resulterar det i att hela jävla rullgardinen släpper...allt "tyg" hamnar längst ned i fönstret på typ 0,2 sekunder :-@
Så får man stå och rulla upp heeeela gardinen på pinnen igen.
Nu har det blivit ljusare ute-så varje kväll dras rullgardinerna ned.
OCH varje morgon,varje morgon kommer den där jädrans rullgardinen ned farandes...
Igår morse fick jag vredes utbrott på rullgardinen.
(You know....mitt morgonhumör)
I förd trosor och linne,klättrar jag upp på Linas byrå,står där och försöker slita ned rullgardinen från fästena.
Nope...det gick INTE.
Efter en veckas idiot beteende-från rullgardinen tänkte jag inte ge mig!
Så jag sliter sönder den...
Jag tar i allt jag kan och sliter av den från sin rulle.
Ritch ratch lät det.
Kastar ned den på golvet och knövlar ihop den.
HAHAHA!
Må du vila i frid din jävla rullgardin!!!!
Mycket nöjd över min gärning hjälper jag sen Lina och Joel att borsta tänderna:-)

Kommer senare på kvällen på,att Lina inte har någon rullgardin i sitt ena fönster.
-du Stefan...?
-Mmm....
-hade vi någon annan rullgardin kanske?
-ja...jo...men det är inte rullgardinen det är fel på,det är fästena.
-jaha...
Tystnad.
-men du kanske kan byta den iaf?
-har du slitit ned den?Ja...DET skulle ju inte förvåna mig!!!!
-asså....nää...jag sket sönder hela jävla skiten!Den ligger ihop knövlad i påsen i hallen,den ska UT ur mitt hus,och brinna upp!!!
-åh...suck å stön,du är så nödvändig!!!
-och med DÅLIGT morgonhumör....

Ny FUNGERANDE rullgardin sitter nu i Linas fönster:-)
Rullgardin/mig =0-1.

Idag tar vi helg:-)
Det firade vi med torsdags tacos och toalett besök:-/
Typiskt!!!
Men det som inte dödar-härdar;-) imorgon är en annan dag:-)

Vi hoppas på MINDRE regn,MERA sol och en härlig fredag!!!!:-)

WHAT to doooo????
Seriöst!!!!

För ett tag sedan,kom en man och knackade på dörren med denna tavla.
Skulle tydligen ha varit någon som målat vårat hus.
Vi fick den.
Men imorse,stod jag och tittade länge på den och kom fram till att det inte alls är vårat hus...
Träden stämmer,huset...men är några små detaljer som inte alls stämmer...
Så jag undrar:VEM hus kan det då vara?
Eller har konstnären målat vårat hus,fast med egna detaljer?!

Av Måna - 5 april 2016 22:10

Jomensåatt...ordningen är återställd i Tångeråsa.
I söndags kväll anlände farmor och farfar hem efter 2 veckor semester på Kanarieöarna:-)
Igår skulle barnen till farmor,och jag vet inte vilka som blev gladast?!Ungarna eller hundarna?Hahaha!
Så fick vi(jag) höra om deras semester:-)
Åh...tänk OM det någon gång skulle vara möjligt för att att åka!?
Tror Lina och Joel skulle älska det,jaa... Jag med;-) Men Stefan skulle lida i det tysta.
Han hatar att lämna svensk mark...han finner INGEN mening med att åka iväg och bara "lata" sig.
Han vill se sedvärdigheter...klättra i berg,besöka historiska platser,gå på museum...jaa...sånt där tråkigt du vet:-D
Men...kanske om några år,om han fortfarande inte vill sånna resor,att jag och barnen kan åka själva?
Fast....en sommar,med bra väder på Öland,är faaan oslagbart det med;-D

I torsdags fick jag hämta en stycken sjuk son på dagis.
Han hade kraftiga magsmärtor och var vääääldigt ledsen.
Hämta och hem.
Han somnade och sov 5 timmar,sen kom en KLUMP ut i blöjan...Efter det mådde han bra:-)
Idag...ringde dom igen från dagis.Joel hade ramlat och slagit i tänderna och var väldigt ledsen.
Jag var på väg ned till Fjugesta,så var bara 2-3 minuter bort.
Ett sår ovanför framtänderna,som blödde och en LEDSEN Joel!
Hänta-direkt till tandläkaren,ringa Linas dagis å meddela jag skulle bli sen...

Som det såg ut idag,verkar tänderna ha klarat sig bra,tandköttet som är värst.
Vi skulle komma tillbaka om en vecka för ännu en koll.
Å han har förstås ONT.Svårt att dricka,svårt att äta och kunde inte komma till ro och sova,NU sover han:-)
Tror lilleman får stanna hemma imorgon,så kanske han med lite tur kan åka iväg på torsdag igen:-)
Tror bestämt att vi har fått en liten olycksfågel här hemma:-/
Å han blir ju så fruktansvärt ledsen;-(

Hos tandläkaren mötte jag HON.
Den elaka,stöddiga tandläkaren.HON som jag har bytt ut...som jag kanske hoppades på att slippa träffa igen.
Hon var som vanligt...
Joel var skit duktig och gjorde precis vad dom sa åt honom,där han satt i mitt knä.
Och vid första blicken av HON,lixom sjönk jag ned liiiite mera i den där förbannade stolen och tryckte i näsan i Joels hår.
-jaha...ramlat på dagis.jaa...det gör dom jämt,jämt,jämt!Brukar aldrig vara något allvarligt. Såså....tänderna ser bra ut.
Sen var hon borta igen.
Åhhh.....det knottrade sig på hela mina armar(!)
Han valde ett klistermärke,stolt visade han upp det för sin syster-som typ bröt ihop när vi hämtade henne.
-men...MAMMA!!!Han har blod i hela munnen,har du sett såret?MAMMA!!!Vi måste åka till akuuuuuten!!!!!!Herre Gud Joel!Ta det lugnt,jag har varit där 2 gånger-jag hittar där nu!
-lugn Lina...lugn,lugn,lugn!Vi har varit hos tandläkaren.Vi behöver inte åka till akuten.
Lina var nog inte alls så övertygad;-)
Men...när jag sen talade om att tandsköterskan sagt att det var skönt å äta glass,och att jag skulle inhandla det till dom-så började hon oja sig lite över sin egna mun;-)
Vi åt glass.
Så mycket dom ville ha,med jordgubbssås,chokladsås,kolasås,jordgubbs strössel,tuttifrutti strössel:-D
Å då...blidde det liiiite bättre:-)

Igår inföll en sådan här dag när bägaren rinner över.
Och inte bara med någon droppe....utan ta mig fan flera deciliter.
Och det bara bra brast,när Formosa inte ville komma fram till mig vid grinden.
Så där stod jag,huvud mot huvud med Thifany och lipa som jag vet inte vad.
Formosa kom iaf inte fram till mig...och sen kom en galen gubbe och undra vad faaan som hände?!
Jaa...min man är en väldigt fin människa,men han kan verkligen inte ta människor som gråter,inte mig iaf.Han blir så upprörd och nästan arg.
Lina blev helt paff när jag efter mycket om och med kom in i stallet stor gråtandes.
Vad hade hänt?vem var dum?varför grät jag?
Jaa...för att ibland blir det bara för mycket.Som igår.
Man måste få lipa lite,få ur sig lite spänning och sen är det bra igen:-)
Det HAR varit skit jobbigt med sjukdomar.Det HAR varit 2 tuffa veckor-Stefan har jobbat mycket.Det har varit en (som vanligt) tuff vinter...jamen...kan inte säga just DET.
Ibland har man samlat på sig för mycket?som bara helt enkelt behöver komma ut!
Och ja...jag är nu kanske ännu mera anti människor....:-/
Ja...även jag tröttnar,och nu ÄR jag trött-så skulle lätt kunna bosätta mig låååångt bort från alla andra än min familj....

Jag har nedräkning.
Årets stora dag börjar närma sig.
Dagen när jag inte är "mamma" eller "fru",bara Måna.
EN dag om året,"flyr" jag hemmet,alla måsten,tråkiga vardagen och alla sysslor för något heeeelt annat.
Snart DÄR!!! Och jag ska njuta liiiite mera,liiiite extra denna gång;-)

Nu är det hög tid för sängen!
Ska ut med hundarna och borsta tänderna,jags ut den DÄR enda lilla irriterande och äckliga flugan som kommit in först bara...(!)
Hoppas på att Joel får sova hela natten oxå:-)

Nala varit på lyckad jakt:-)

Mammas lilla bus;-(

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards