Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Måna - 2 maj 2016 16:32

Solen SKINER!!!!Och vi har endast varit inne för lunch på en halv timma:-)

Idag tog jag tag i rabatt arbetet rond 1.
Grävs bort det som befann sig i den.
Jag trodde att det skulle ta typ 1 timma....men nej-nästan 5 timmar av SLIT!
Vad det var för satans blommor där i har jag ingen aning om-men dess rot system fick fan huvudet å brinna på mig!!!!BAH!
Tjocka,oändliga rötter...vissa har till å med letat sig in I husgrunden?!vafan???
Men,nu är det klart och hade inte kunnat gjort det bättre själv :-D
Att flytta dom andra blommorna/buskarna/vad-fan-det-nu-är får bli en annan dags projekt:-)
Skopan på lastmaskinen vart FULL...förvisso är den andra rabatten mycket mindre...
Nja...man måste ju även ha lite kaffe:-)

Igår fick vi äntligen upp skyltarna...ja...några MÅNADER senare.
Och efter att ha varit ute hela dagen-kan jag bestämt hävda,att 80% av alla bilar har saktat ned:-)
Tänk OM det ville hålla i sig så!!!!:-)
Att bo bredvid en 70-väg där hastigheten anses som minst 100 är inte roligt.
INGEN saktar heller ned om man råkar gå efter vägen:-/
Det är sjukt...speciellt om barnen är med.
Men å andra siden,varför skulle man?Likt väl som att sakta ned vid en trafikolycka...?!
Stefan läste igår om ännu en brandman som blivit påkörd och dött...;-(
Hur tänker man?
VARFÖR har respekten för andra människor i samhället försvunnit?Vad har man så jädrans bråttom till-att man inte kan sakta ned?!
Samma lika överallt?
Som vid skola och dagis-där hastigheten är sänkt till 30.Det FINNS en anledning till det!!!Och enligt undersökningar av antalet som åkt fast för fortkörning på dessa sträckor-är det MEST föräldrar som lämnat/ska lämna(!)??? Är inte det sjukt?

Fån-tratten aka Elsa har idag varit liiiite gladare till livet idag!
Hon har vant sig mer å mera med tratten nu:-)
Imorgon är det dags.
Strax före 08 ska jag lämna henne för operation...
Vet inte alls hur lång tid det tar,tycker inte att det ska ta allt för långt tid.
Eftersom hon är så skygg för människor-kommer dom inte väcka henne förns jag är tillbaka på plats,hos henne igen.
Så...kanske inte ens är något ide att åka hem,kan ta en veckohandling på Ica maxi kanske?
Ska höra med dom imorgon när jag lämnar henne:-)
Tratten funkar dock inte alls då bra-så ska även höra med dom om det kanske är bättre att sätta munkorg på henne....:-/
Hoppas att det blir bra nu!!!

Har även fundering på om hästarna ska få vara ute inatt....
Det är ju rätt varmt ute och skulle underlätta grymt mycket för mig imorgon bitti om jag kunde "slippa" frukost och utsläpp!
Passa på lixom... vi får se!

Lång ledigt för dom flesta i slutet av veckan-inte för Stefan!Som det ser ut nu-ska vädret hålla i sig och då blir det full rulle här!
Har en liten fundering på om vi skulle åka till husvagnen torsdag-söndag:-)
Fast kanske är osmart med en ny opererad hund.....:-/
Nja...får tänka på saken...är några dagar dit:-)

Roliga solcellslampor eller trädgårdsfigurer verkar ha gått ur modet?!
Letat med lykta efter detta-men hottar inte alls något som faller mig i smaken...:-/

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards