Direktlänk till inlägg 6 maj 2016

70 år,HYSTERI och underbart väder!!!

Av Måna - 6 maj 2016 13:54

Tidig morgon.
Joel fortsätter att stiga upp vid 05:30... Jag hävdade halvt i sömnen att det var för att han ville umgås med sin pappa,eftersom han jobbar så mycket;-)
Stefan hävdade att det INTE var så....

Men,tidigare uppstigning-mer av dagen...
Å idag skulle vi åka till ÖoB.
Jag såg igår att dom hade PANG erbjudande på solstolar:-)
99:-!!!!! Wow lixom.
Vi åkte dit-OCH resten av Örebro oxå....
09:40 var det en kö på ca 25 meter-som vi vackert anslöt oss till:-O
Och sen gick startskottet...dörrarna öppnades...Å det var värre än någon gång jag varit på Ullared.
Nu kom folk från ALLA håll på parkeringen och stockades i ingången.
Tanten bakom mig drog in sin kundvagn rakt i hälsenan på mig...åh,den underbara smärta som uppstår...:-@
Sen rann folkströmmen genom affären.
Det fanns inte en chans att få en solstol kan jag lova.
Jag är glad att Joel satt I vagnen-folket hade sprungit ned honom annars(!)Lina fick gå bakom mig och med sitt liv hålla i min tröja....
Men vi kom heller varken framåt eller bakåt i denna massa.Vi var ihoptryckta...
Folkströmmen ringlade sig vidare till deras lager-och vi fick snällt ringla med-för vi kom INGENSTANS!!!
Där tryckte folk in sig på lagret-för dom hade några flera stolar....
Nej,vi fick inga stolar nu heller-och vi kom in en decimeter åt något håll(!!!)
Sen tog stolarna slut-och arga människor drog...HYSTERI och en smula IDIOTI;-)
Då kunde vi börja vår handling:-)

Idag fyller svärfar 70 år!!!Hipp hipp hurra!
Vad köper man i present?Till någon som just kanske inte konsumerar så mycket(!)
Vi tog en blomlåda...och fyllde med div saker,chips,jordnötsringar ,böcker,katrinplommon,en deo,duschcreme och lite annat smått och gott:-)
Det blir väl bra:-)
På vägen hem hämtade jag upp blombuketten som mamma beställt från dom.
Även om alla jobbar och har fullt upp-får vi traska ned en sväng ikväll och ge honom presenter och blommor!70 år-då måste man ju få firas jue!:-)

Sjukt underbart väder!
Jag är igång och tvättar fönster på altanen...bara 3 kvar-på insidan.
Sen ska jag dammsuga och lägga ut kuddar i soffan.
Sen är altanen redo för säsongen:-)

Härom dagen,blev det inte en lugn dag...mitt i mitt tillstånd av att vara lost,hann jag faktiskt klippa gräset innan jag hämtade kidsen:-)
När vi kom hem,hann jag baka bröd och dammsuga.
Vi tog en kort fika hos farmor och sen hämta en till vattenho till hästarna:-)
Idag hade jag tänkt hinna med att tvätta bilen...och dammsuga den-men vi får se hur det blir!
Det vi inte hinner med idag-hinner vi en annan dag!

Nästa helg är det kosläpp.
Ska hjälpa till och dela ut hamburgare till dom som handlar:-)
Hoppas på fint väder-förra året var det ju sjukt mycket folk:-)

Nää...dags att fortsätta med dom sista fönstren då!
Så vi blir klara med detta idag:-)

Igår slängde jag ihop en kladdkaka:-)

Nu har den nya Tröskan anlänt till Askersund!!!
Väntar på spänning tills den kommer hem-DÅ Stefan lovat att dansa på åkern;-) HAHAHA!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards