Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Here we go again....

Av Måna - 11 maj 2016 21:44

Det har varit en dag i kaos.
En vecka i kaos.
Känns som en månad i kaos....
Jag har vänt och vridit,vridit och vänt-fram å tillbaka...

Denna blogg.
Som det känns just nu,idag-lutar det åt att jag lägger ned den.
Jag vet inte om jag orkar längre.
Jag har bloggat i sååå många år,på 3 olika webbsidor.
Delat med mig av kanske 1/3 av mitt liv.
Saker som är roliga,tråkiga,vardagliga-delat detta till helt anonyma människor.
Mest-för att jag själv vill få ur mig saker.
Det har varit kul:-)

Men nu funderar jag på om det är så roligt längre.
Om det är så roligt,att människor läser,drar egna slutsatser om MITT/VÅRAT liv...
Aldrig en fråga-bara egna slutsatser.
Aldrig en fråga-bara egna antaganden.
Det är inte roligt att få höra "skit snack" om vad vi gör,från andra.
Att människor vi känner,läser vad jag skriver OCH har åsikter om det-men som aldrig skulle säga det direkt till oss...
Jag vet verkligen inte om jag tycker det är så roligt längre?!
Det känns inge roligt att behöva fundera på vad man ska skriva,pga vad andra ska säga...Vad jag bakvägen ska få höra andra tycka...människor som vi känner...

Det har aldrig känts så här någon gång på alla år jag skrivit.
Men detta år... 2016,har det helt enkelt vänt till detta...
Jag vill ventilera mig i MIN blogg-utan att få påhopp.
Jag vill yttra mig i MIN blogg-utan att få stå till svars.
Jag vill kunna skriva vad jag vill-utan att behöva tänka efter innan.
Så vill jag inte ha det.
Att få höra att andra har åsikter,som aldrig tas med mig-utan med andra...det sårar lite faktiskt.
Man finner inte mera motivation till att logga in.

Vad är det för fel på människor?Är det så jädrans svårt att glädjas för andras skull?
Är det så svårt att sköta sig själv och skita i andra?
Och är det så svårt att vara rak och ärlig?
Om man har åsikter om mitt/vårat liv-är det svårt att ta det med mig/oss?
Och om man SKA prata om det,bör man kanske tänka efter innan till vem?

Har fått mycket positiv feedback från "okända" människor.Det är hur kul som helst:-)

Antingen skakar jag på huvudet av bekantas åsikter,bryr mig inte...Eller så lägger jag ned bloggen.
Jag har tröttnat förut.Men aldrig känt som jag gör nu...olycklig-för andra människors avsaknad av glädje.
Jag trodde inte världen bestod av så många bittra människor....
Vi får väl se hur det blir:-/


Jag hade tänk att skriva om min hel galna dag idag...men jag kände att jag faktiskt ville få ur mig detta.
Jag kanske skriver om det imorgon... Kanske.


 
 
Ingen bild

Anna-Karin

12 maj 2016 07:19

Hej Måna!
Tycker din blogg är helt underbar.... Det roliga med din blogg är ju att den är precis som vardagen kan vara. Tänk att människor aldrig ändras när det gäller skitsnack och avundsjuka och att dom vill framstå som dom lever ett perfekt liv.. Hoppas du orkar fortsätta :-)
//A-K

Måna

12 maj 2016 09:06

Åh,TACK:-)

Nää...det är så tråkigt!Det är tråkigt att människor är så bittra.Att man inte kan glädjas över det man faktiskt har själv och vad andra har:-)

 
Ingen bild

Farmor Ulla-Brith

12 maj 2016 10:56

Hej,

Det vore trist om du inte fortsätter.

Jag tycker om att läsa din blogg. Gillar att den är så "naturlig" inte massa
märkvärdigheter!!

Ha det gott
kram

Måna

12 maj 2016 15:34

TACK "Farmor":-)
Ha en skön dag i solen
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards