Alla inlägg den 30 maj 2016

Av Måna - 30 maj 2016 17:41

Idag var det dags att bege sig hemåt,hem.

34 mil i en bil,som Lina säger.

34 mil ÄR rätt mycket.Man hinner tänka ganska mycket,fundera en hel del,stanna ganska många gånger för att Lina ska kissa,köra för fort,köra för sakta,kör om,se naturen,se djur-hus-skog efter vägen... Ja...man hinner lixom med det mesta på 34 (!) mil.

hemligheten att klara AV 34 mil med 2 hel-galna kids,är att INTE stressa.Alltså,inte ha tänket "vi måste hem" "vi måste beta av mil".

Det bästa och det svåraste är att inse att det faktiskt kommer att ta den tid det tar,plus lite lite till,plus lite mera.Att kanske se det som en "utflykt".

 

På 34 mil,har jag inte fått lyssnat genom en endaste låt,utan att bli avbruten med div olika saker.När vi for genom Askersund-var jag tvungen att be dom låta mig lyssna på EN ENDASTE låt,utan att bli avbruten.

Jag gillar att köra bil,jaa...jag tycker om det.

34 mil tycker inte jag är en pärs att klara av.Det är mer runt omkring som gör det lite jobbigt.

 

Ja... Igår bjöd Öland på SOL och skön värme.Kidsen badade IGEN,var till lekparken och vi avslutade kvällen med att tillsammans alla 3 hoppa på hoppkudden.

det är lågsäsong för camping folket-och DET märks.

Vi var ju typ själva kvar...

Att hoppa på hoppkudden är ju ett träningspass i sig;-)

Idag steg solen i takt med att vi packade ihop oss.

Frukost,checklistan att bocka av,diska,slänga sopor,tömma bajs butten...

Ja...jag har för första gången som husvagnsägare fått tömma bajsbutten. Jag har faktiskt våndats över detta,då jag sett skräckinjagande filmer på nätet om människor som står och spyr när dom tömmer bajsbutten(!!!)

Jag befarade det värsta!!!

Men...jag kan helt klart säga,att det ÄR värre att byta bajsblöja på Joel än tömma bajsbutten :-)

Yepp yepp!!!

Åh ja...som alltid,kändes det lite ledsamt att lämna Öland imorse för att åka hem till Närke igen...det är alltid lite sorgset.

MEN...det som faktiskt är kanoners kanon,är att jag VET att jag närsom bara kan åka tillbaka igen:-)

Sommar 2016 och ni hittar mig på Öland,eller någanstans på vägen mellan Öland och hem,eller hem och Öland.

 

Nu är båda kidsen i badkaret.

jag väntar på min tur att få TVÄTTA håret. Nästa tur ned till Hobbert SKA jag prova att tvätta håret i vagnen....Kan inte bli värre än att jag får skölja ur det i kall vatten,eller få gå ut och fylla på mera vatten,eller få gå till servicehuset och skölja ur det:-)

Kan ju iof vara bra att veta HUR länge varmvattnet räcker.

Men absolut så saknar jag duchen när vi är i Hobbert.

 

Här hemma,behöver gräset klippas-KANSKE har tur att hinna med det imorgon när Lina och Joel är på dagis.

jag ska mocka ur hela stallet och högtryckstvätta det.

jag ska besikta hästtransporten(måste få sommardäck på den bara)

Jag ska bygga upp hundgården.

Sen är det tvätt och städ som vanligt här hemma...

Har en del "upptagna" datum-så kanske...kanske vi stannar hemma till kommande helg.

Yepp yepp....

Blir bra detta;-)

 

Nu ska vi se om jag får upp kidsen ur plurret!!!

Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards