Direktlänk till inlägg 28 juni 2016

Pensionär är man,blod och en (!) galen unge...

Av Måna - 28 juni 2016 09:48

Tröt är bara förnamnet på den här 2-barns morsan.
Jag är typ döds trött!!!!
Anledningen är att jag fan inte kan somna på kvällarna...klockan blir 01,02 och även 03....och jag far runt i sängen som en torktumlare,puffar kuddar,på med täcket/av med täcket...men kan då fan inte somna.Det går bara inte...
Och ju mer klockan tickar iväg,ju mer känner man att man MÅSTE somna-vilket iaf inte går:-/
Stefan lägger huvudet på kudden-insomnar efter 5 minuter,snarkar efter 10.....orättvist!

I torsdags var jag däckad.
Jag tog mig ur sängen-ut med hundarna och sen låg jag i soffan hela dagen.
När jag reste mig upp kändes det som någon tog ett baseball trä och drog i bakhuvudet på mig,och hela världen snurrade.I halsen kändes det som någon drog en taggtråd upp och ned.
Samma i fredags.
Jag låg halva dagen i sängen-sen intog jag div mediciner från "apoteks" lådan och bet ihop.
Det var ju midsommarafton!

Midsommarafton spenderades ca 2 mil hemifrån med trevliga människor,massor av barn,helgrillad vildsvin,5-kamp och det var en super trevlig kväll.
Även om jag inte det minsta var på topp,deltog jag i nästan alla 5-kamps grenar:-)
Lina och Joel höll igång till 23:45-sen ville Joel åka hem.
Skeptisk till denna helgrillad vildsvin.Just för att jag inte alls äter vildsvin.
Men det smakade typ hur gott som helst:-)
Ja...det var en jätte trevlig kväll:-)

Igår for vi till hööks.
Skulle inhandla nya flughuvor till Lollo och Leotine.
Leotine hade haft sönder sin och bara på några dagar har flugorna sabbat ena örat samt att hon kliat sönder sig.
"Nej,hon har inte exem" lovade hon när jag köpte Leotine...nej-visst va?!
Eventuellt måste jag byta hage åt henne...
Medans jag letade SMÅ flughuvor gick Joel bananas där inne.
Han kröp på golvet,provade grimmor,hämtade saker han tyckte vi skulle köpa-sprang maraton race runt hyllorna.
Yepp....samtidigt stod Lina och pep bredvid mig om vilken färg det skulle vara på luvorna...
Nu var det ett tag sedan man upplevde Niagara-svett-fallen,men igår inträffade det.
Köpte även en hundkorg till Elsa att ha i husvagnen,en sele till Elsa och flugspray!

När vi ändå var ute på rull tog vi även Dollarstore i Hallsberg.
Aaa....jag gillar den affären,jätte mycket.
Med bestämda ord till Joel om att sköta sig inne på affären gick vi in.
3 meter in...satte jag honom vänligt och bestämt i vagnen.
Då blir ungen GALEN!!!!
Han får syn på en leksak som han SKA HA!!!!
Jösses...jag kan verkligen inte minnas att något av barnen betett sig på detta vis under mina 6,5 år som mamma:-O
Han skrek,han slogs,han vrålade och han kastade ut saker ur vagnen?!
Han skulle HA!!!
Men va i helv...
Förklarade för mitt lilla monster att om man beter sig på detta vis-blir man definitivt UTAN!
Det struntade han i och ylade ännu högre...
På sätt och vis gav jag med mig,han fick ett stort rör med såpbubblor,OM man lovade att vara TYST och acceptera att han skulle sitta i vagnen.
Han gick med på det.Så på sätt och vis,vann vi väl båda två denna "strid".
Jag var mest förvånad över hans beteende,över att han bara skulle HA?!

Igår morse,07:30,hade jag tid hos veterinären för vaccination.
När klockan ringde 06:15,undrade hur i helvete jag tänkte när jag bokade denna tid?!
Well... Det var bara att krypa ur sängen.
Det var inga konstigheter.På vägen hem stannade jag till på macken,böt några ord med bästaste L,innan jag skulle åka hem.
När jag kommer ut till bilen har hundarna slagits...
Vafan?!Nåja... Elsa hade fått ett bett i benet och en skada på örat och som VANLIGT var den lilla råttan helskinnad...
Ibland,som igår-blir jag FRUKTANSVÄRT trött på Nicki.Jag vet att Elsa inte heller är oskyldig,men det är ALLTID Nicki som tar initiativ till bråk:-/
På eftermiddagen skulle passutten få lite skönhetsbehandling.
Mellan regnskurarna dammsög och skurade jag hela bilen.
DÅ upptäckte jag att hela jävla taket inne i bilen är rappat med blod!!!!
Ibland,som igår-blir jag jävligt TRÖTT!!!
Det var bara att skrubba... Kallt vatten och "mirakel"svampen gjorde sitt,en lång stund senare och efter en hel harang av svordomar kunde jag krypa ur bagageluckan.
Jag tror jag lyckades få bort allt-men ska gå ut och kolla idag en extra gång!
Spraya med "ta bort asfalt" sprayen och tvätta bilen.Elsa skulle PRÅMT lilla i bagageluckan på sin dyna under tiden...jag minns att det även var någon viss herre som gjorde likadant en gång i tiden <3 Var bilen framme-skulle man befinna sig I den,så att matte inte skulle tro att hon kunde åka iväg UTAN honom:-) Elsa är likadan:-)

Jag hittade basen i passutten.
I över ett år har jag åkt runt i min bil utan att ställa in basen!!!!
Men va i helvete... Jag har blivit gammal,jag har blivit pensionär!!!!Kan ju lika gärna fortsätta handla på tisdagar-för passar ju tydligen in jävligt bra med Örebros PRO-förening:-/
NU...har jag ställt in basen:-) Och jösses vad annorlunda ljudet blev i bilen...HAHAHA!!!!
Sikken tur,att det löste sig efter ett år-annars hade jag ju lika gärna kunnat börja lyssna på P4 oxå...!
Pinsamt ju...!
Är håret grått oxå?Rullatorn packad i bagaget?Nää...nu är är det fan skärpning på den här 2-barns morsan!!!!
Tror jag åker och köper en ROSA hårfärg idag...och en extra kajalpenna för att få en jag-är-15-och-sminkning-betyder-att-vara-så-svart-som-möjligt-runt-ögonen looken:-D
Kommer jag känna mig yngre då?Eller bara som en trash-morsa där bäst före datumet gått ut??? Förmodligen alternativ 2....

Ögonen är röda som på en drake.
Jag har någon form av ögoninflammation...och ser verkligen inte klok ut!!!!
Låter det vara och hoppas att det går över av sig själv.
Hade fundering på att dra på lördag,en snabb visit till tisdag.Även om vi åker ned igen nästa helg och att jag då stannar kvar minst 3 veckor efter.
Men uppehållet känns lite långt och barnen tjatar.
Vi får se lite hur dagarna blir-om vi åker eller inte?!

Nu är det hög tid att sparka igång denna dag.

I söndags gjorde jag kebabtårta,mums muns!!!

Vi kan väl säga att det här trädet är dött....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards