Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Måna - 30 juni 2016 12:04

Varje dag,så fort jag kan prata efter uppstigning,börjar jag med :Håll sams!
Oftast är mornarna rätt lugna,då både Lina och Joel känner den där röda Draken som klivit upp.
Det tar två timmar(!)innan jag ens är kapabel till att prata normalt.Så jag tiger och tämjer Draken inombords.
Idag var det inte en lugn morgon.
Draken har nu även(fortfarande) röda ögon-som blivit lite rödare under natten...

Precis när kudden kändes som skönast,täcket var som bäst och sömnen som närmast igår kväll...tassade två fötter in i sovrummet.
Lina.
Jag mumlade att hon kunde lägga sig mellan oss,slog på den sovande mannen bredvid för att han skulle ge plats.Lina kröp ned,kröp bredvid.En kamin kan omöjligt vara varmare än henne!!!
Kudden ändra form,hon snodde mitt täcke och sömnen var som puts väck...
Efter två toabesök gjorde jag ett ärligt stenhårt försök till att sova då ett illvrål ljuder i babyvakten.
Joel.
Jag gick upp,la honom tillrätta och la mig bredvid honom.Nästäppan från hell slog till och jag fick fan ingen luft!!!
Satte mig upp och det gjorde även Joel.Han vägrade gå med på att jag skulle sitta kvar till han somnat.Så vi tog med Panda,kudde och täcke ned till sovrummet och bädda med honom på madrassen.
Han somna omedelbums-det gjorde inte jag....

Igår hade jag besök av 2 fina,Goa vänner:-)
Alltför sällan inser man hur lyckligt lottad man är-med att ha alla dessa människor runt en:-)
Kanske bidrog med lite för mycket kaffe igår...därav mycke springa på toa inatt:-/
Men det blir så,inge konstigt med det:-)

Idag har vi en dag hemma.
Jag mår inte bra-även om jag andas lugnt och känner en inre frid just nu...
Jag har,2 paket jäst i kylskåpet.
Planen är och var att vi,jag med barnen,ska baka bullar.
Det låter verkligen som en jätte mysig grej att göra tillsammans.
Jag vet,av erfarenhet att det inte kommer å bli så....!
Kökets skåpluckor och väggar kommer till kvällen att ha ändrat utseende till "mjölvit". Hela golvet kommer vara täckt av puder...Lina kommer bli sur och Joel kommer sabotera typ allt.
Jag överväger ändå om vi skall göra detta idag...hoppet är det sista som överger en sägs det!:-)
Nu kommer regnet...så känns som att jag inte har något annat alternativ just nu.
Annars hade det varit mysig att bädda ned oss i soffan och titta på någon film....men Lina och Joel är för rastlösa för det!

Mmm...skulle verkligen behöva åka och handla lite idag oxå....ja...det blir som det blir:-)

Jag KAN skratta.... Ibland;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards