Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Måna - 4 juli 2016 08:30

Svensk sommar som den skall vara.
Först blev det VARMT,sen blev det kallt-till att bli lagom.Sen kom regnet-och där är vi.
Det kommer inte sluta regna:-/
Hua vad muntert det DÄR lät;-) Men alla vet väl av erfarenhet?!
När sedan hösten är här-om det inte fortsätter att regna,så kommer värmen tillbaka.
Brukar typ inträffa samma dag som skolan börjar....(!)
Sommar kallas det-och finns väl inget som kan göra så många människor besvikna på samma sak:-/

1 vecka...eller ja...minst 5 dagar kvar.Sen drar passutten åter söder ut:-)
Oj...vad jag längtar!Ska bli så skönt att komma ned till Hobbert efter nästan 4(!!!) veckor hemma,galet!
Men nu vart det så den här gången och jag kompenserar upp det med 4(!!!) veckor I husvagnen...HUR fan nu detta ska gå;-)
Bilen blir full ned även denna gång...fattar inte HUR jävla mycket saker som skall behövas?
Denna gång skall en bänkspis med ned...
Mmm...det som jag faktiskt saknar,är att vi inte har någon ugn i vagnen.Vi kände ändå när vi köpte den,att det verkade onödigt...vi använde ju inte ugnen i kaben...
Men nu saknar jag ugn.Och att äta ugns-fri mat i 4 veckor vet i sjutton om jag vill.Man blir begränsad...
Och den där jävla omnian?!Nä,den ska väck.
Jag är med i någon grupp på fb,där alla entusiaster till denna omnia delar sina recept!Alla är så OTROLIGT nöjda med sin lilla plåtburk-å för varje inlägg om fantastisk mat som dom lagat,blir jag bara mer hatisk till den:-)
Jag gav upp på mitt pizza försök.
Jösses....när man campar,har man fan inte lust å tillbringa lång tid i ett kök som är lika stort som diskbänken hemma.
Och detta pizza-försök...färdigt kit,rulla ihop och pressa ned i plåtburken.
Jovisst...det skulle enligt fb gruppen bli utsökt gott,men smakade skit!
Anledningen var...att pizzan skulle tillagas på lägsta låga i 50 minuter!!!!What???
På dom 50 minutrarna har jag både hunnit låna campingen kök,diskat samt satt mig i en solstol med ett glas vin...(!)
Även all mat som tillagas måste vara typ simmande för att inte brännas:-/

Igår lades bryggan som fiskevårdsföreningen inhandlat i sjön.
Stefan lovade kidsen att vi skulle fiska...
Mmm...vi kom efter åtskilliga regnskurar ned till sjön.
2 metspön och en burk med mask.
Att meta mellan trehundra näckrosor resulterar i att krok jäveln fastnar.
Naturligtvis även det metspö som jag var ansvarig för...
Joel tröttnade först,sen Lina...
Vi avancerade och tog oss ut i båten.
Sitt stilla,var tyst och vänta...är 3 omöjliga order till barnen.Att vi inte kantrade med båten är ju helt otroligt!!!
Stefan fick en liten abborre-hallelulija!!!Jag fick inte så mycket som en mört...:-/
Personligen gillar jag inte att fiska.Visst är det en viss charm att sitta och noga inspektera ett flöte i vattnet,spänningen när det guppar och irritationen när masken är borta....
Men samtidigt tycker jag fruktansvärt synd om masken....att agna på kroken och sänka ned i vattnet.Och jag tycker det är synd om fisken som får kroken i munnen:-/
Känns bra mycket bättre att meta med deg.
Men alltså-där i båten med två otåliga barn och en förväntansfull gubbe...finns bara ett ord:Idioti!!! :-D
Underbart med familje-tid...men då tror jag att vi nästa gång tar och kollar spannmål iaf;-)

Sömntutan har precis vaknat.
Jo...Lina har gått och blivit en sömntuta.Om inte Joel väcker henne på morgonen-kan hon nog sova till 10 på förmiddagen...
Joel stiger upp mellan 06-07,varje dag...

Dags att försöka sparka igång dagen.
Veckan kommer tillbringas åt att tvätta-ALLT.För att få med så mycket som möjligt ned till Husvagnen för att slippa tvätta där nere....

DETTA är något som jag verkligen måste testa :-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards