Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Måna - 20 juli 2016 23:48

Det blir ju lite MER husvagn detta år.
Lite MER compact living.
Lite MER camping boende.
Och naturligtvis lite MER funderingar omkring detta idiotiska levende?!

Men så är det...INGEN kan väl hålla med om att dom gillar samhörigheten som råder när man sitter och skiter gemensamt i ett enda rum,med bara en tunn väggskiva mellan?
Ibland är det även öppet 1-2 dm i nedre kant...
Nej,finns absolut INGEN tjusning med det!
Jag föredrar heller inte att dela golvbrunn i duschen...oftast är det ju två duschar per golvbrunn.
Och när jag står i godan ro och duschar,kommer grannens lödder in och attackerar mina fötter?!
Tjusningen med det?Har man otur kommer det en hel pubes-tova flytande...
Nej.
Jag gillar det inte,har aldrig gjort,kommer aldrig göra.
Jag bajsar på min egna toalett i vagnen,jag duschar i min egna dusch i vagnen.Jag delar inte detta med okända människor...

Camping folket är helalkisar,alternativ halv alkisar.
Har nog aldrig varit på något annat ställe där folk dricker så mycket alkohol?!Måndag,onsdag eller fredag spelar ingen roll...för så fort du rullar innanför campingens gränser gäller "lördag hela veckan" metoden.Svensson får "lagligt" dricka alkohol på lördagar-och på campingar ÄR det ju lördag,7 dagar i veckan;-)
Vi ska inte prata om hur det ser ut vid sopstationen vid "glas burken",den där gröna man slänger flaskor i... I fredags var den FULL,i lördags var det kartonger OCH svarta sopsäckar bredvid,med tomflaskor...öhh!?
(Ja...nu har man blivit sophitler oxå)
Jag skulle vilja säga att 90% intar alkohol varje dag här?!Jo...så mycket!!!
Sen att folk skulle springa i andras tält å vagnar med varandras partners-tycker mig blivit mer varse om. Jag trodde inte detta existerade...men joo...!???
Galet!

Du hör vad grannen säger,pratar om,grannens hund tänker,grannens barn bråkar om-ja...dom hör ju även oss!Alltså måste våra grannar blivit LIKA mycket störda av Stefans snarkade som mig inatt...;-D egentligen skulle jag ha dragit UT honom till förtältet vid 01-tiden för att fått några timmars sömn....

Compact living in this termos...när man är van vid nästan 300kvm...Så här nära och tighta är vi aldrig som på semestern;-)
Man LÄR sig att verkligen bita ihop och hålla truten!!!

Imorse fick jag fara iväg upp till servicehuset med bajsbutten.
Där i bajsrummet,finns 1 rostfritt handfat-där du ska hälla ut innehållet från bajsbutten,1 handfat för att tvätta händerna samt en papperskorg.
När jag stod där i full action för att hälla ut våra bajskottar kommer nästa man in och ställer sig till vänster om handfatet?!
Man brukar ju lixom stå kvar utanför och vänta på sin tur.
Jag fyllde vatten som jag skakar runt,för att få ut ALLT-då han börjar tömma.
Men HALLÅ???
Jag har då faaan ingen lust å se hans bajskottar!!!!!Och vaddå?!Vill han se mina bajskottar då?
Jag tog min bajsbutt och gick på toa-när jag kom tillbaka var han borta och jag kunde fortsätta...

Solen har verkligen hettat idag!
Å jag har solat:-)OCH jag har badat:-O det var kallt... 19 grader var havstemperaturen!
Å när jag vada med Joel och stod på huk i vattnet-blev jag biten av en fisk jävel!!!!På i sidan av låret?!
Vad i hela fridens namn?!
Sen efter maten sprang vid ned och doppade oss hela familjen!

Igår besökte vi djurparken-och förstå vad kidsen tyckte det var kul:-)
Kolla på djur och åka karusell,massor av karuseller!
Och vinna 2 mjukisdjur:-) DÄR var vi duktiga;-)
Ne vi åkte därifrån var barnen fortfarande helt lyriska:-)
Kändes riktigt,riktigt skönt:-)

Stefan vaskar guld...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards