Direktlänk till inlägg 4 oktober 2016

Vill inte...

Av Måna - 4 oktober 2016 11:17

Imorse när jag klev utanför dörren,såg jag en skymt av en liten pingvin...En liten skymt-men så väl bekant.
Kallt.
3 grader visade termometern...och jag kände ett stort:VILL INTE!

Jag är inte alls förberedd på detta,nej.
Jag har inte sett över barnens vantar eller mössor.
Jag har inte alls skänkt tjockare kläder en endaste tanke faktiskt-för har skjutit det så långt framför mig jag bara kan:-/

När jag kom in efter att ha skickat iväg Lina med bussen och släppt ut dom vilda mustangerna-som inte är vilda någonstans,hörde jag ett annat:VILL INTE!!!
I köket stod Stefan och försökte få på en envis Joel sina strumpor.
-VILL INTE!!!Vill inte till dagis!
Vad nu?Vad i hela fridens namn händer?
Joel älskar sitt dagis,han älskar att vara där...och idag vill han inte?!
(Det är någon film som spelas upp i huvudet på mig med just orden:VILL INTE.Men kommer fan inte på vilken...?!)
Men efter lite trågande och val av tröja,kom även han iväg denna morgon.

Å eftersom eftermiddagen,någon timma på eftermiddagen skall spenderas på en kall fucking åker på Sannamarken så blidde det stallet nu på morgonen.
Att man kan finna sån skön känsla över att stå där å ösa skit?!
Vissa förstår precis hur jag menar,andra rynkar på näsan åt detta.
Dom vilda mustangerna fullkomligt ÄLSKAR att äntligen få ha kommit in om nätterna.
Mmm... å vissa som bestämt hävdar att hästar trivs som bäst ute.
15:30 börjar dom vänta vid grinden.
Även tillskottet Nunne.Han som varit lösdrifts häst och skulle inte vara så värst förtjust i att stå på Box,trippar gladeligen in;-)
Igår drog dom...Lina och sin tjocka ponny.I full rulle sprang dom iväg:-) jag och fröken Leotine,som aldrig har bråttom fick snällt lunka efter.
Den vita som jag trodde var på sista versen igår morse-hade slagit i turbon in:-)
Kul...att dom uppskattar det liiite iaf:-)

Jopp....
Undra om vi lyckas hitta något skräp bland allt skrot på marknaden;-)
Brukar vara över rätt fort,Lina drar i ena armen-Joel i andra.
Även om jag sagt att vi INTE åker dit för karusellerna eller plastbitarna till leksaker,VET jag hur det kommer att bli.
Sen,slutar det med att pappan tappar tålamodet och vi åker hem.

Har plockat ur Hobbert oxå...ja,allt skulle jag vilja säga:-)
Jisses i HAVET vad saker det blev:-O
Och slutvikten för alla saker hamnade över maxlastvikten på 174 kg...:-/
Jag hade iof INTE räknat med annat heller...
På nya vagnen har vi mindre lastvikt:-O pga tillbehören vi valt.
Så jag lär ju få tänka till en extra gång på vad vi verkligen BEHÖVER i vagnen.
Men det plockas ju på ändå....Jag vill lixom ha typ extra sängkläder i vagnen...
Nåväl,hoppas väl på att under NÄSTA vecka kunna köra in vagnen:-)
Blandade känslor där;-)
Men känns som att detta kommer bli sjukt mycket bättre.Och ÄNTLIGEN ska Stefan få sitt penta-tält han tjatat om i sååå många år nu;-)

Jag vill heller inte duscha katt som varit i bajsbrunnen...
Asså,vidrighets faktorn på det är typ HÖG!Hur kan man?!
Och inte nog att man ska brottas med katt jäkeln i duschen-man LUKTAR själv som en hel grisröv i flera dagar efteråt.
Den här lukten kryper sig lixom in i huden på händerna och går fan då inte att tvätta bort!!!!!
Nej...jag VÄGRAR duscha katten-hon får tvätta sig och så tar vi det ikväll,MED plasthandskar på!

Men just så mycket mera på min "vill inte" lista finns inte-förutom det vanliga som att gå ut sängen på morgonen,laga mat,tvätta å städa...
Men vi tar en dag i taget-kylan och vintern är lixom oundviklig....

Från april när vi ställde ned husvagnen på Öland,och från september nu när vi hämtade hem den!
Förresten,har jag sagt att det bodde 2 kaniner under trallen?Jösses vad dom sprang när vi började packa ihop golvet:-)

Att prova säsong,var nog bland dom bästa beslut vi tagit:-)

 
 
Ingen bild

Monika Jonsson

23 oktober 2016 22:18

Hej!! Får jag låna meningen om pingvinen?? Här kommer vi att ha MÅÅNGA sådana snart.. Just kring Älvsbyn samt i fjällvärlden kan vi ju ha -30 till ner mot -40 när det vill sig riktigt illa.. fast förhoppningsvis kanske vi slipper det fram till bortemot jul.. Hälsningar från Norrbottens Pärla

Måna

25 oktober 2016 16:12

Haha-jaaa men självklart får du det:-) å fyyy f-n... 30-40 MINUS!!! Galet!!!Här ligger vi nu på 5 plus och vinterjackan är redan framme....(!)
Kram

 
Ingen bild

Monika

26 oktober 2016 18:19

TACK :-) "Normaltemp" ligger mellan -15 till -20, men om det klarnar upp, kan man nästan känna hur kylan kryper under skinnet.. BRR..

Måna

26 oktober 2016 22:09

Jisses!!!! :-O
Det kan gott å väl stanna på -5 ;-) haha!!!
Kallast brukar kunna vara i januari här en kort period....å då är det hemskt, mellan -25 och -30 :-O !!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards