Direktlänk till inlägg 13 oktober 2016

Torsdag...kräk-förkyld och Bonde söker FRU!!!!

Av Måna - 13 oktober 2016 10:46

Andra gången klockan ringde imorse-ville jag ta telefonen och sutta den rakt genom heeeela sovrummet.
Höra den krascha och tystna,för att bara kunna somna om igen...
Men vid närmare eftertanke,hade jag verkligen ingen lust att spendera förmiddagen på m-berg för införskaffning av ny telefon:-O
Istället kom en liten arm som stadigt höll om mig,en liten näsa som borrade in sig i min kind och en liten viskande röst:Jag elkar dig mamma!
Men HUR lätt är det då att gå upp ur sängen?! <3
Ville ju bara stanna tiden där och då-suga i sig den underbara stunden,av denna sjukt Goa Joel INNAN han byter skepnad till det lilla monstret;-)

Förkylningen är ÄNNU värre idag...jag lovar,jag kommer dö!!!
Jag tror att den konstanta ihållande huvudvärken är värst.Men kan heller inte andas,hostar upp något grönt skit äckligt trög flytande och börjar nu få ont i halsen...
Jag orkar inte!!!!
HATAR förkylningarna!!!!!

Det vart ingen dammsugning av Hobbert igår....
Vi gick ned till farmor och pratade om årets julbord:-)
Nu var DET klappat klart och bokat.I år blir det ett nytt ställe att besöka:-)Hoppas att det är bra!
Så...latsidan igår betyder dammsugning/skurning idag av Hobbert!
Så...kan jag kanske,kanske köra in den imorgon!:-)
Tänkte även Lina skulle följa med in,dom har ju en lika modell som vi beställt där inne-så får hon se hur blivande husvagn kommer att se ut:-)
Även om det är långt kvar-har jag börjat längta!!!!
Å det här förtältet...kommer bli årets fight för makarna Hultquist att sätta upp det!!!!:-/ HAHAHA!!!
Man ska ha husvagn lixom....!

Bonde söker fru igår...jaa...måste ju naturligtvis ses;-)
Har försökt få Stefan att söka-men han hävdar bestämt att han inte vill det?! Hum...;-D
Men det är ju så roligt att titta på,hur jävla snedvriden bild av hur "livet på landet faktiskt är".
Å di där tjejerna som sen blir valda-kommer åka på en stor fet käftsmäll när dom tror att picknick i gräset mitt i skörden i två timmar hör till vardagen!Eller att sitta och gos-fisa med varandra mitt utlastningen av djur!Eller...jo-jag kan fortsätta i all oändlighet!!!
HAHAHA-det funkar INTE så,vilket typ mer än halva Sveriges befolkning tror!
1-att bonden ens kommer hem till maten får du se som ett stort +.
2- OM du får till en picknick i gräset,betyder det att en maskin körts sönder.(TYP brunnit upp)
3-Du får vara jävligt glad om bonden ens är med på förlossningen på BB!(Helst bör du föda hemma)
4-du kan aldrig få ett svar på NÄR han är hemma,var glad om du ens är vaken.
5-att lämna sin gård är lika med döden,sker Max en gång per år-efter jävligt mycket övertalning,om så det bara är för att åka till stan en Pytte sväng.
6-du kommer skaka ur havre ur underkläderna,som kommer ur maskinen nytvättade-jaa...även havrekornet är tvättat OCH ärtorna OCH skruvmejseln...
7-inredning och annat "larv" existerar inte.Flytta bara inte på sängen-då blir han lost.
8-den nyaste traktormodellen är MER värd ett besök än föräldramötet på skolan!
9-OM bonden mot förmodan har hämtning på dagis/skola får du vara glad om du får hem RÄTT unge...OM det är rätt unge-har den garanterat till 100% någon annans kläder på sig!
10-och om du någonstans inbillat dig att en bonde skulle vara rik,får du lära dig att det ÄR skillnad på att köpa en ny tröska och en T-shirt på H&M...

Jag tror det räcker för mig,JAG är nöjd med mitt liv:-) Har inget att klaga på över att vara gift med en bonde-även om det kan vara lite tråkigt att alltid göra allt själv!
Brudarna i "Bonde söker fru" kommer inse detta en dag oxå...och även att lösnaglarna är som att kasta pengarna i sjön;-D

ÄNTLIGEN hittade jag servetter med stjärnor på!SOM jag letat,och så hittade jag på dom i den nya affären i Fjugesta:-)
Kommer absolut åka tillbaka dit igen,å då när jag har lite mera tid:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards