Alla inlägg den 12 december 2016

Av Måna - 12 december 2016 21:37

Ibland är livet upp och ned och typ allting är bara i ett enda stort kaos.

 

Det syns inte utanpå hur det känns inuti...

 

 

Fredag,9 December.

Då packar han väskan.

Han packar den med det han tycker är mest nödvändigt...å kanske dom saker JAG tycker är konstiga?!

Vi har inte varit osams...inte just för stunden,kanske inte på några timmar.

Just nu kändes det så bra,så bra att jag inte alls vill att han packar väskan nu...Fast ändå så var vi överrens om detta ikväll.Vi hade pratat om det,tillsammans.

Han tar på sig skorna,en mössa,jackan, greppar väskan...

-Jag flyttar nu...

I samma stund som han säger orden,vill jag vara benägen om att hålla med... (ja men typ)men i nästa stund återkommer förnuftet.

-Du ska ju inte flytta,du ska ju bara sova borta.

-Okey...

Han trampar lite där på dörrmattan,otålig men samtidigt med DEN känslan,när man inte till 100% vill-ja,när det felar på 1% lixom.

Men så ler han.

Öppnar dörren och går ut.

 

I väskan hade han packat sin nalle,en t-shirt och fått med sig en "bunke" med blandat chips/ostkrokar och en festis.Jag VET att han klarar sig ypperligt på sin "packning".

Och i samma stund han kommer innanför dörren hos Farmor glömmer han både kram,hej då och nosepussen.Han ska ivrigt visa sin "bunke".

Jag lämnar,UTAN en klump i bröstet.

Sätter mig i bilen,och vi åker till stan-tillsammans med Lina och Lena och äter på Kinamuren.VI...ja...alla 3 behöver detta nu. En stunds paus från detta.

En stund tillsammans.

 

Om 11 dagar fyller han 4 år.jag säger 3-års trots...för har då fan aldrig hört talas om 4-års trots?!Inbillar mig att den infallit sent.Fast med en dotter som snart fyller 7,har jag även insett att det fan finns en trots för VARJE ålder :-O

jag har i flera veckor nu trott att TOPPEN ÄR NÅD.Att den MÅSTE vara nådd...

Men så faaaan heller....!VAR jävla dag blir vi påminda om att "taket" INTE är nått....än.... :-/HAN kan mer och värre.

HUR mycket står man ut med som förälder?!Hur mycket orkar man om å om igen?

Jag begriper INTE...och jag kan då faaan inte minnas att Lina var hälften så jävlig.

"Det blir bättre" -jo visst faaan blir det bättre...men det är väl för sjutton inte det jag vill höra!jag vet att det blir bättre,JAG VET ATT DET BLIR BÄTTRE!!!! men just NU...måste vi leva här och nu och tampas var eviga dag med detta...med denna lilla herre...

(jag har föreslagit till Stefan att åka och driva ut demonerna...Stefan säger att man inte hålls med sådant längre!):-D

EN dag till...

just nu ligger vi 2 BRA DAGAR!!!! Fatta!!! 2 BRA dagar...det är till att fira kan jag lova;-) 

SNÄLLA Joel....om 11 dagar fyller du 4 år,och låt denna trots i samma stund då vara ÖVER!

Jag verkligen saknar MIN goa unge,ahn som gosar-gosar och håller sin mamma i handen...Inte den uträknande krypskytt som lägger sig i bakhåll...

Att man älskar sina barn oavsett vad.man ÄLSKAR dom så mycket...Att det bara behövs EN natt att få sova-så har man glömt allt...<3

 

 

Så...förutom att håret blir grått i förtid,rynkorna blir djupare och motionen blir bättre(jo..jag jagar honom på dagis i 300 km/h vid hemgång)Så närmar vi oss även den här jävla julen....

och i mitt smått "mamma-hysteriska" tillstånd-ska det fixas för en jul?!Här hemma...

HUR???Hur ska det gå tillväga?Jag undrar det ja....

Idag,IDAG har jag rott julklapparna iland...och nu har jag typ liiiite till som skall fixas.

Å jag har heller inte ens en fundering ELLER planering om det här med hur man gör,lagrar eller lagar julmat?! HU???

Och som tidiagre nämnt,har vi en son som fyller 4 år mitt i detta (Joel kommer en dag att kritisera sina föräldrars extremt dåliga planering...haha)

han födelsedag känns som något man stoppar in olämpligt "bara för att få det överstökat" :-/ Och nu är det lixom HÖG tid att ta tag i det oxå.

Jag ska baka muffins.... 10 000 st olika muffins.

För Joel ÄLSKAR muffins.

och då ska han få hela världens olika smaker på sina muffins på sitt födelsedagskalas:-)

Världens finaste födelsedagskalas ska han iaf få-Vår underbara son!!!


 

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards