Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

Ett nytt härligt år...

Av Måna - 2 januari 2017 20:40

Med nya löften och mot nya mål:-)
2017 är HÄR och vi lämnar ett helt okey 2016 bakom oss!

Så här på andra dagen av året är jag igång med det där jävla kalori-räknandet igen:-/
Igår var jag super taggad,som en jägare inför älgjakten!Jag återupplivade min app,gjorde mig redo med att äta upp alla ostkrokar i påsen!woohoo!!!
Imorse...var jag inte det minsta taggad ALLS:-(
Livet kändes surt och jag funderade över mitt beslut-ordentligt!
Men ja...det är bara första dagen (och alla andra) som är värst...KÄMPA och ha lite själv diciplin-ska det vara så jävla svårt?!
Men så har vi EN liten detalj-jag ÄLSKAR godis,snacks,kakor,bullar,tårta...typ all form av onyttigheter:-O
Idag har jag mosat i mig en påse med skumtomtar...Jag var tvungen,jag "fick" det oxå...men HU så illa jag mår nu...HAHAHA!
Tanken är att lite av det jag själv tycker är överflödigt ska försvinna till beach 2017...ja...men för att känna sig lite mera nöjd över sig själv:-)
4 månaders INTENSIVT kaloriräknande...Ska det vara svårt?
Nää...känns ypperligt fjantigt lätt...Om man drar en rulle silvertejp över mun!!!

Vi överlevde en stycken julafton och ett stycke nyårsafton!yepp yepp!
Och i mellandagarna bytte jag sovrumsmöbler:-)
I några år har jag spanat på en säng som jag sååå gärna velat ha!
Men jag har tyckt att den varit i dyraste lagret-när vi HAR en sängram som inte alls är gammal(köpte den när Lina var typ 1/2-1 år)kanske är gammalt???
Sängen är vit...och då måste ju även sängbord och byrån bli till vita.Vilket har känts som humlans onödigt...
I somras visade jag frugan denna säng-och hon blev som jag förälskad i denna säng!Och vi upptäckte då,att den utgått från Ikeas sortiment!!!!!
SKROT!
Frugan hittade en sängram på blocket,ny i kartong.Och sen när jag fick se sängen ihopskruvad live-blev jag inte mindre kär i den....:-/
Och så dök en annons på blocket upp,i Norrköping,sängram och sängbord.
Så den tog jag:-) och dagen efter dyker en Hemnes byrå,vit,upp på blocket i Örebro!
Så vips vaps-bidde vårat sovrum vitt istället för det bruna.
Och jag bara ÄLSKAR sovrummet.Det blev så humlans jädrans bra-så nu behöver jag inte tapetsera om(på ett tag iaf)!;-)

Våran säng blev då ny gästsäng,och gästsängen...den skänkte jag bort!
Å iom sängbyte,så rev vi ut ännu en korkmatta i huset,nu är det BARA en jävla korkmatta kvar att plocka dän:-)HUR kunde man göra så?Lägga korkmattor ÖVER allt trägolv?Och dessutom i alla tänkbara olika färger?Gaaaaah!!!
Det tursamma är att det går så otroligt lätt att riva ut det:-)I gästrummet behövd det tapetseras om,och fixa taket-men inget som jag orkar med att göra nu...Det tar vi när vi tar,inte så att vi använder rummet så ofta:-)

Nu är vi äntligen inne i januari-vilket betyder att dom ska till å tillverka våran husvagn!!!!woop woop!
Om vi har tur(eller otur om det kommer 1 meter snö)är nya Hobbert leveransklar i Februari!!!!!
Så otroligt spännande och roligt det ska bli:-)
En dröm som blir sann.Vi vågade nog aldrig tro detta i somras när vi satt och räknade på detta...Å hade vi inte fått så bra i inbyte-hade det heller inte gått:-)
Så den där längtan är liiiiite större i år till säsongen börjar än vad den varit innan :-D <3
Wiiii!!!!

Hoppas att 2017,blir minst lika bra som 2016.
Och kanske...att motivationen till bloggen kommer tillbaka lite mera;-)


Sålde fåtöljen i hallen lite plötsligt...Men vart mycket rymligare och bättre när den var borta:-)

Super nöjd:-) Bara stora kortet på Joel som ska upp oxå;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards