Direktlänk till inlägg 24 januari 2017

Hobby Hobby!

Av Måna - 24 januari 2017 20:22

Nya husvagnen ÄR hemma!!!:-)
Och efter några timmar är den även varm och skön inne i.
Jag tog madrasserna och gick ut å la i sängarna-perfekt;-) och Stefan grejade lite och ungarna for runt som 2 virvelvindar:-)
Tillslut så la vi oss raklånga i sängen,jag och Stefan,kunde konstatera hur ofantligt mjuk den var och samtidigt bara känna en så stor lycka:-)
Lina var alldeles salig och talade om att hon verkligen älskade nya vagnen.

En dröm som blev sann...från att vi räknade och räknade på detta i somras,att vända och vrida på kostnaden,att räkna på att beställa en ny vagn med dom tillbehören vi ville ha,att få ett inbytes pris på "gamla" vagnen,till att beställa en ny vagn och till att den står hemma NU:-)
Vi är såå glada,och Stefan är nöjd(han har ju inte sett den förns nu)

Imorgon ska jag sakterligen börja packa in alla saker som ska dit.Sen får han lite vinter-tid inomhus innan det bär av mot Öland i april.Yes

Lina och Joel ville att vi redan inatt skulle sova i husvagnen:-)
Men det får vänta;-)


Lina spydde.
Hon mådde illa vid kvällsmaten...och jag skickade in henne på toan.
Ungen får ren och skär panik när hon spyr:-/Så hon stod upp,höll i håret och studsade som en Duracellkanin-samtidigt som hon spydde:-O
Ja..alla vet väl vad som händer när man skakar en julmust...samma effekt här:-/
Så blev att skura en stycken toalett och tvätta håret på en stycken Lina...
Men hon mådde inte alls dåligt efteråt,var pigg och glad.
Så det är nog inte alls magsjuka,utan mer att hon pressar sig själv att äta upp det hon tagit åt sig vid matbordet.
Har iaf,för säkerhetsskull,ställt en hink vid hennes säng och får utgå imorgon hur natten blev...
Magsjuka är ju sjukan från hell,och jag kommer inte glömma i första taget hur vi mådde i påsk förra året!!!!:-O
Och nu är det ju magsjuke-tider...går både på Joels dagis och i Linas klass.
Tvättar händerna som idioter här hemma,med TVÅL och VATTEN!!!!!
Och tänk om alla gjorde det!Tänk om alla var hemma EN extra dag efter 48h regeln OCH höll dom "friska" syskonen hemma...!Tänk om!Bara ett tänk lixom....

Nu tror jag att det blir sängen tidigt idag med,jag är trött och har en skit förkylning hängandes över mig....

Välkommen in:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards