Direktlänk till inlägg 4 februari 2017

Ny bil,Inge kalas och flyt...

Av Måna - 4 februari 2017 21:27

Just nu är jag inne i ett BRA flyt!Det är knappt så att jag vågar tro det är sant...
Iof brakade humöret i onsdags,men mycke pga att magen krånglade...
I torsdags var det en helt underbar dag:-) inte ett enda bråk mellan barnen på hela dagen....sen har det runnit som vatten i ett vattenfall:-)
Men jag är neggo och väntar bara på ett bakslag...För sånt är jag,och min familj;-)

Lina fyller år på tisdag...7 ÅR!!!!What the heck?!
Till min lycka,har hon alldeles själv bestämt att hon inte vill ha något barnkalas:-O
Hon säger att hon inte tyckte att förra årets kalas var någe roligt...
Nä,man behöver inte ha kalas heller...vi gör ett nytt försök till nästa år bara:-)
Men kan ju ändå inombords bara konstatera att detta år är jag jävligt lyckat lottad;-)!!!!
Men "släkt" kalas ska hon naturligtvis ha:-)
Istället för barnkalas har hon bestämt att hela familjen ska åka till lekochbuslandet:-)
Jupps....vilken tur att pappan i familjen är bokad VARJE dag nästa vecka....:-/ Typiskt!
Vi löser det;-)

I torsdags åkte farmor och farfar och köpte sig en ny bil:-)
Uj uj uj!!!!DET är inte dåligt det:-)
Jätte fin är den!Så roligt för dom:-)Dom har ju kikat lite granna på ny husvagn-men sen bestämde dom att det var "onödigt" för deras 2 veckors vistelse med den...jaa...den håller ju ihop,trots sina MÅNGA år på hjulen;-)Och farfar ville absolut bestämt ha en ny bil!
Haha-dom är roliga att lyssna på:-D
Dom kommer säkert bli skit nöjda med den!!!:-)

Imorgon ska vi ut och åka...jag och Lina:-)På lång-vägs resa...Vi får la se hur detta slutar....
Avfärd 08:30 imorgon bitti...så lär ställa klockan på 06:15-vanlig "veckotid" imorgon.... blä!!!
Men hoppas att det är värt det;-)

I torsdags var det stor städning i stallet...rensade även sadelkammaren och la ut alla Thifanys saker på annons...
Lite separationsångest med hennes täcken måste jag erkänna...
Får helt enkelt inhandla nya:-D
Idag byggde vi om och pysslade i stallet.
Nu har Formosa flyttat till Thifanys Box,och Nunne har flyttat till Formosas Box-vilken vi har sänkt idag.Så herrn kan titta ut naturligtvis;-)
Något smått förvirrade hästar som kom in....men dom vänjer sig snabbt med det oxå:-)
Lina var mer gladare än hästen över Box-bytet!HAHAHA!

Återanvänder gamla gris-krubbor:-)Inget som någon ska använda igen,så tre passade ju kanoners här!

Pimpat ena toan nere:-) jag är ju galet förtjust i wish...

Å toan uppe...

Från wish...;-) Det tog sina timmar att puzzla ihop detta!

Ny kaffeburk och sockerbruk till husvagnen:-)

Madrass på plats;-)

Har börjat på en grillplats nere vid sjön!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards