Direktlänk till inlägg 7 mars 2017

Tisdag....torktumling....

Av Måna - 7 mars 2017 11:01

Tisdag.
Kan andas.
Fri som en vingklippt fågel.
Stallet.
Göra mig ordning.
Hämta vildarna.
Sen på något mystiskt sätt är det helt plötsligt kväll?!

Igår tvättade jag för glatta livet.
Och tillslut,men bara för en stund,var ALLA tvättkorgar tomma:-)
Jag startade dagen med 2 tvättmaskiner,för att vara så maxad effektiv som möjligt!
Svart och grått.
I den svarta tvätten låg 3 av Stefans favorit tröjor och hans Ank-linne(det är alltså en anka tryckt)

När jag kommer in från stallet och ska hänga upp det,slår tanken mig att just dom här 4 plaggen tar väldigt mycket plats för att torka.
Och jag behöver så mycket plats som möjligt att hänga på.
Jag tar dessa 4 plagg och knökar in i tumlaren och 2 par kalsonger...
Även om det är Stefans favorit tröjor,är dom några år gamla samt att trycket på var en är ganska duktigt urtvättat.Jag tror inte Stefan sett det själv faktiskt....
Tumlings programmet är på över en timma,för extra torr.
Hinner ju på den tiden köra 2 tvättmaskiner till:-)
Och när tumlare gjort sitt-är det ju torr tvätt som bara viks in på dess plats!
Jag tar ur den första t-shirten och den liknar en nallebjörns-tröja(!!!)
Ja...ni vet när bredden är större än längden...
Ooops.....!!! T-shirt 2 och 3 har även dom den skumma formen?!
Ank-linnet kunde jag inte riktigt bestämma dagsformen på...men jag är ganska övertygad om att det var minst 2 dm längre INNAN vändan i tumlaren(!)
Kalsongerna....haha....ja...det är ju redigt kallt ute just nu,så "paketet" drar ju ändå ihop sig och behöver ju inte så mycket plats;-)
Jag tror jag får märka lappen med "vinter kalsonger".
Hädan efter fortsätter jag att hålla mig till att bara tumla lakan och handdukar tror jag;-)

Jag fick oavkortat upp minnet vid sista dåliga tumlings resultatet.... 2008.
Sista arbetsdagen på Rosenlund skulle ALLA arbetskläder skickas ned till åkeriet.
Alla?jaa....det var en t-shirt och en collagetröja...
Mycket att ta tillbaka kan man tycka?!
Men men...kvällen innan tvättade jag kläderna och slängde in en lunta med kläder i tumlaren(inkl collagetröjan)
Plockade ur allt när det var klart och funderade på om jag fått med mig en tröja från syrran,som var hennes dotters...tills jag ser den gula texten på den pyttelilla ärmen:ROSENLUND.
Shit.... "min" collagetröja har krympt till size super SMALL!!!!
Tröjan hade krympt till en två,tre-årings storlek!!!!
Hur är det möjligt?Att något KAN bli så litet?!
Klart dom fick tillbaka ALLA sina arbetskläder....och jag avslutade med flaggan i topp!!!!!!;-)

Nu drar jag på mig kläder och susar ned till Fjöget!
Jag hinner med Ica och en cappuccino innan kidsen ska hämtas;-)

Ibland bara känns det så...!

Elsa<3

SOM jag lääääängtar nu!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards