Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Måna - 9 mars 2017 13:11

Är jag den enda människan på denna jord som doserar mig själv med laxermedel när det är dags att gå till tandläkaren?

Mmm...misstänkte nästan det :-O

Det tycks kanske inte höra ihop,men så är det i mitt fall...GALET!!!

 

Som bekant lever jag med IBS/irriterade tarmar/Inflammerade tarmar/diarre/förstoppning/what the fuck ever...Och lever livet efter hur min mage mår...och antalet lediga toaletter...typ!

Vid oror-kraschar magen.

Vid stress-kraschar magen.

När jag blir nervös-kraschar magen.

Jo...jag kan fortsätta i all oändlighet att rabbla upp situationer när min mage INTE vill som jag..eller typ säga:aldrig!

Och där infinner sig även tandläkarbesök.(eftersom jag blir orolig,nervös,rädd)

Det har hänt EN gång att jag mitt under lagning av tand,fått avbryta i PANIK för att ta mig till toan.Jag vill INTE att detta någonsin skall upprepas...Därför är jag ju ännu mera nervös för ATT det ska hända när jag är där.

Igår kväll räknade jag efter hur många dagar det var sedan jag gjorde "tvåan"... 5 dagar...

Jag kom på den briljanta ideen att svälja två små laxertabletter.

6-12 timmars verkan.

Jag har gjort detta EN gång förut... då tog det faaan inga 6 timmar,nope...4½...

Igår kväll hände det inte ett jota.INGENTING rent ut sagt.Jag drog ut på tiden,satt uppe,spelade på telefon,vandrade runt i huset...

Tillslut var jag tvungen att gå och lägga mig... DET kändes halv bra att gå och lägga sig efter dosering med laxermedel:-/

04:50 imorse satt jag på toaletten-hoho jaja! YES,lixom.... Men det KUNDE ha varit värre;-)

 

Glad i hågen kunde jag nybajsad åka till tandis imorse;-)

Pulsen normal.Andning normal.

Jag svarar på frågorna,som jag undrar vad som har med besöket att göra?! Vad har mina tänder med min skena i armen att göra?

Egentligen skulle jag vilja fråga...men samtidigt måste jag lägga ALL fokus på att andas,normalt,så jag önskar att det bara vore tyst....:-/ Eller full musik,så ingen hör att jag gör pauser i mitt andandes.

Det känns helt okey...i början.Hon är lugn,tar bilder.

Hon undersöker,skrapar bort LITE tandsten...hon hugger mig med det däringa mini svärdet.

-Det blöder lite...men inte mycket i tandköttet.

JA!Om jag sticker en nål i ditt tandkött-ÄR det klart som fan att det börjar blöda...!!!:-O Förstår hon inte det?det fattar tillåmed JAG!!!;-)

Så det känns verkligen toppen bra-TILLS tandläkaren kommer in i rummet.

DÅ slutar jag att andas...då känner jag klumpen i magen...då vill jag typ dö!

 

Det gick ändå bra-fast jag inte andades på 10 minuter,och fast jag SPRANG ut därifrån för att ta mig till toaletten...NÄSTA gång,tror jag att jag sköter det här lite mera proffsig,jaa... med att svälja tabletter å så...:-P

Kanske kan hända att jag inte svarade 100% ärligt på frågorna jag fick...ooops!Men har varit ärlig i sååå många år nu...

och vet ni...Jag fick INTE skäll och  mina tänder,var huxflux bättre än på flera år?!

Men HUR ÄR det möjligt??? Jag har inte gjort något annorunda,något annat med mina tänder än det jag ska göra...den enda skillnaden var att jag typ ändrade TVÅ svar på mina frågor-Och då är mina tänder bättre?

Sug min röv....Det är ju fan sjukt!!!!!

Eller KAN det vara som så,ATT mina tänder blivit bättre NU än dom senaste 30 åren?HAHAHA....snicksnack!Tror jag inte på...

 

Hela dagen är skit,bokstavligt talat...!Och redigt ont i magen.

Men jag överlever det oxå,rätt säker på det-kan ju inte skylla på någon annan än mig själv typ!

Och huvudsaken ÄR att jag faktiskt klarade av besöket imorse:-) allt annat spelar bulle just nu...

 

Idag gör vi ingenting.

verkligen inte ett smack!

Jag tänkte nästan tillåmed muta mina barn med popcorn här om någon timma.(Stefan har möte nere i köket)

jag vart bjuden på frulle hos frugan efter tandläkaren,så det är nästan så att min kaffe-kvot för dagen redan är maxad,speciellt i kombo med att jag redan varit på toa x-antal gånger:-/

Tänkte även sätta mig och kika på om vi kanske skulle gå på bio till helgen....

DET krävs MOD och tålamod och ett inre lugn av BÄGGE föräldrarna...

Men just idag-känns det som en bra ide....Dom känns stabila,tämjda och fokuserade:-D

Ska vi göra ett försök?!

Eller ska jag prata med pappan först?!Han kanske tycker något heeeelt annorlunda om saken?

 

Hur som....jag letade reda på min gamla blogg som jag sedan år tillbaka har avslutat.Men där i arkivet hittade jag något skoj,meningar att leva efter...:

 

*Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste.

*Människor som äter naturlig föda-dör av naturliga saker.

*Det är inte vad du gör,utan vad du inte gör-som är viktigast i slutänden...

*En morot som du kan knyta ett dubbelt halvslag med är inte färsk och bör slängas...

*Sannolikheten är 50%,antingen händer det eller inte!

*behåll något tillräckligt länge och du kan kasta det.Kasta det direkt och du kommer behöva det nästa dag.

*Stress är när du vaknar upp skrikandes och inser att du inte somnat än...

*Det är aldrig försent att ge upp!

*Att oroa sig för morgondagen är som att betala ränta på ett lån man inte fått!

*Jobba svart nu-imorgon kan det vara tillåtet.

*Ingenting är ingenting.Men någonting är inte heller mycket.

*På livets tangentbord:Håll alltid ett finger på escape-tangenten!

*Det är inte brotsligt att vara glad-men misstänkt!

*Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld.

*Heliga kor är dom bästa hamburgarna!

 

*Akta dig för töntar som kommer med presenter.

*Döden är livets sätt att säga att du fått sparken!

*lek aldrig katt och råtta,om du är råtta...

*Eftersom allting går åt helvete,kan man lika gärna vara optimist.

*verkligheten är det enda hindret för glädje!

*Egentligen måste man ingenting.

*En dålig ursäkt är bättre än ingen.

*Slå aldrig handen mot en bergvägg..

*Glöm dina bekymmer-imorgon kommer nya.

*Ät inte gul snö...

*Tro gott om alla människor,men lås bilen.

*Det är ingen lögn,om du själv tror på det.

*En klapp på axeln är bara en halvmeter från en spark i arselet!

 

*Lita inte på någon förutom dig själv,och inte på dig själv för mycket!

*Även den starkaste får ta i när han skiter.

*Du kan inte se åt vilket håll tåget gick,genom att se på spåret...

*Allt som är värt att slåss för,är värt att slåss ojuste för!

*Självmord är den uppriktigaste formen av självkritik.

*Om du kan le när allting går åt helvete,då har du någon att skylla på!

*Ingen lyssnar förrän du gör ett misstag.

*Pröva aldrig vattnets djup med båda fötterna...

*Det finns alltid en idiot mer än vad du räknade med...

*Problemet med livet är att du är halvvägs genom det innan du inser att det är som en ikea-möbel,du får själv sätta ihop delarna...

*Erfarenhet är någonting som du inte får förrän strax efter du behövde den...

 

*Missa aldrig ett bra tillfälle att hålla klaffen.

*Framgång sker alltid när ingen ser det,och misslyckande inför full publik.

*Livet är något som händer medans du planerar annat.

*Den som inte kan vara ett gott föredöme,kan ju alltid bli ett varnande exempel.

*Det finns omtentor med inga omfester...

*det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke.

*Promenerar det ur något från kylen,låt det vara!

*Det är bättre att ingenting ha,än att vara alldeles utan.

*Var pessimist så slipper du bli besviken.

*En katt kan alltid klösa.

*En rulltrappa som stannat,fungerar ändå!

*om det inte funkar-försök med våld.Funkar det ändå inte-läs manualen.

*Det går inte att färga bort dumhet.

*Gå fort och le mycket-så märker ingen att du är ful...

*Det finns två typer av människor.de goda och de dåliga.De goda sover bättre,men de dåliga verkar njuta mer av de vakna timmarna!

*Kan du inte besegra det,smyg tyst förbi det.

*En dålig dag är vilken dag som hellst.

*Det är inte lätt att plocka päron med en pincett.

*Samvete är det som gör ont-när allt annat känns bra.

*Smärta är bara feghet som lämnar kroppen.

*Stek aldrig bacon med bar överkropp.

*Tänk efter vad du säger-så att du inte säger vad du tänker.

 

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards