Direktlänk till inlägg 28 mars 2017

Lite vår feeling....

Av Måna - 28 mars 2017 14:15

Bänkad i en av dom nya solstolarna på altanen suger jag i mig så mycket av solen det bara går!!!!
Det ÄR vindstilla idag...ta mig fan helt otroligt!!!!
Det har nästa blåst var eviga dag denna höst och vinter.
Men IDAG,ligger sjön spegelblank OCH det är alldeles tyst här ute?!
Bara fågelkvitter och en studsbolls dunk,donk,donk....

Dom som "vet" säger att det ska komma snö imorgon!
Det kan inte vara sant...det är omöjligt,vägrar att tr b o på det tills jag ser det!!!
Men...för säkerhets skull har jag gett fan i att tvätta bilen...

Imorse vaknade jag upp med huvudvärk,halsont och med bihålor som ville sprängas.
Är det årets förkylning nu?
Tack och bock...kansybke bättre att ta det nu iaf än senare.Skiten kommer ju tids nog iaf...

I gårdagens härliga väder drog vi hem Håbbert:-)
Stefan skulle ha lite saker på logen och vagnen stod i vägen.
Så igår packade jag in det sista i vagnen och njöt lite.
Det är bara dryga två veckor kvar nu...tills vi förhoppningsvis rullar ned till Öland;-)
Förra veckan beställde jag 2 st vindskydd... 2445:-/st!!!!! What!?!
Svindyrt på ren svenska!!!Men dom ville Stefan ha-så då blidde det så!Dom skulle komma denna vecka:-)
Och i slutet av veckan anländer förtältet till Westerdahls,så förhoppningsvis kan jag hämta det nästa vecka:-)
Å iom det-så är la allting klart;-)

Lina är iväg och leker idag...
Hon har haft ett "lek uppehåll" sedan sportlovet .
Vi resonerade om det,hon och jag.Hon tyckte inte att det var speciellt kul att leka efter skolan...Så jag sa då att vi skulle ta en pause tills vädret vart bättre.
Men nu har det börja dragit lite igen.
Förra veckan hade vi fullt upp varje dag-så det blev inget.
Och jaa...jag tycker samtidigt att det är ganska skönt oxå.Det är rätt skönt att hämta kidsen och sen bara åka hem...ta dagen som den kommer.
Och samtidigt är det uber kul att hon har kompisar som hon vill leka med efter skolan.
Så vi får se idag när jag hämtar henne hur det är:-)Hon brukar i regel vara skit sur och arg...:-/

På förmiddagen tig jag med mig en baguette och åkte till frugan för lite typ...brunch:-)
Det vart inga världsproblem lösta denna gång(det sköter vi så bra tsm med lite vin på vår "Ölands-vecka") men en dos av härligt sällskap på förmiddagen förgyller ju lixom dagen;-)

Ibland anstränger även jag mig;-) Lina var kräk-sjuk förr förra onsdagen och jag var rastlöbzz f

Jag fick en rosa present av Stefan:-) wiiii!!!!Den är SÅ fin OCH funktionell:-)
Nu behöver jag bara gå ut med 1-2 kärror hästa-skit om dagen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards