Direktlänk till inlägg 29 mars 2017

Jag är en eremit(?)-pga andra människors dumhet...

Av Måna - 29 mars 2017 11:27

Min syster hävdar att jag ÄR en eremit,när jag imorse sa till henne att jag skulle bli en...Haha!

Jag läser sällan nyheter,tittar knappt på tv...men lyssnar på radio,2 timmar på morgonen.
Lite,Pytte små nyheter,når även mig.
Jag har sagt till syster,att när hon packar väskorna för att lämna detta land-Då vet jag att det bara är att hänga på;-)

Det som förvånar mig mest...är människors dumhet?!
Har vi gått och blivit dummare,eller är det bara som så att det idag lättare syns,hur korkade människor är!!!!
Och när man uppriktigt sagt blir rädd,för människors dumhet,jaa...då håller man sig borta från nyheter-risken att man ska bli upprörd är då minimal!

Ett exempel...som får mig att verkligen HÄPNA,är att Örebro kommun inför bevattnings förbud.Som det låter,kommer även Lekebergs kommun hänga på detta.
Fine...Jag ska erkänna att jag inte till 100% är insatt i vad som gäller och inte.
Men jag har läst andra människor kommentarer OM detta.
Då blir jag rädd,uppriktigt skit rädd!!!!

Vi lever i 2017...och människor "bryr sig inte" mer om vattnet?!
Människor skriker över:
-att dom inte kan fylla sina pooler.
-tvätta sina bilar.
-vattna sin gräsmatta.
-att plaskdammen inte skulle fyllas.
-om bevattningen av konstgräset på "ÖSK".
Osv osv osv....

Eh...VA???
Jag hänger INTE med,så snälla...kan någon förklara?
Örebro kommun har tagit till en åtgärd för att SPARA på vatten.Dom har länge gått ut om att man ska tänka en extra gång.
Vattnet är inte slut-ÄN!

Du har en pool...du FÅR fylla poolen med vatten,om du betalar någon som kommer med vatten;-) smakar det så kostar det!
Du dividerar om detta...men skiter i om du har rent vatten i kran att dricka?
Du åker hellre med ren bil...men skiter i om du har rent vatten i kran att dricka?
Vad är problemet?
Det är skönhets materiella ting,som det divideras om!!!!
Och om en fotbollsplan....?!Jag finner inga ord....

Jag klarar inte detta!!!!
Jag klarar inte av att se människor,helt seriöst,grina över sommarens tomma pool.
(Bara ett exempel nu)
Hur många människor kommer inte att strunta i detta?
Fortsätta som vanligt,rycka på axlarna och tänka "det händer inte mig"?!
Fylla sin jävla pool på nätterna,vattna uteblommorna på nätterna...tvätta bilen i ficklampans ljus?!

Och snälla örebro...om ni nu är så upprörda över vad ni INTE kan göra...HUR ska ni DÅ reagera den dagen vattnet ÄR slut?!

Brandkåren låter en (antar) mindre viktig brand,brinna ned-för att spara på vatten...
Ja... men Andersson har både vatten i poolen OCH ren bil OCH 500 ute blommor OCH vattnad gräsmatta-men huset brann ned...För brandkåren hade slut på vatten...?!
Ja...du hänger med på vad jag menar!

Det är väl toppen att denna åtgärd sätts in.
Det VORE ju även toppen om alla slutade klaga över mindre viktiga ting och bara följde detta?!

Vi har haft människor,ända sedan mitten av sommaren,som hämtat vatten här hos oss.
Redan DÅ var det dåligt...och det har inte kommit värst mycket nederbörd sen dess....!
Vi har husvagnen på Öland som typ konstant har vatten brist...Vi rättar oss naturligtvis efter deras rekommendationer vad gäller spara på vatten-är INGET att tjafsa om...alls!

Varför tänker inte folk längre än vad näsan räcker?
Varför ÄR dessa materiella ting så fruktansvärt viktiga för dom?
Varför tänker ingen "tänk OM"....

Vardagslyx-problem som framhäver människans dumhet...!

Jag fortsätter livet här borta som "eremit" och slutar även läsa kommentarer om Örebro kommuns bevattnings förbud...Då kan jag fortsätta livet och tro att människor skulle vara smartare än vad dom fan är!
Over and out.



 
 
Ingen bild

Anna-Karin Bodin

30 mars 2017 09:19

Så bra skrivet. Helt otroligt hur dagens människor är funtade. Fattar nada

Måna

30 mars 2017 15:21

Haha....nää.... vi lever i en mycket märklig värld;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards