Alla inlägg under mars 2017

Av Måna - 2 mars 2017 21:26

Det regnar...och det har typ regnat i flera,flera dagar:-/
Allt blir så tråkigt.Geggit.Grått.Trist.och energin försvinner.
Igår var det bara bedrövligt,kanske lite bättre idag.
Fast.....iof....behöver det komma nederbörd oxå:-(

Vi överlevde lovet;-)
Det var just bara där i starten det knakade lite granna....sen rann det på bra;-)
Vi träffade människor,vi handlade-UTAN bråk,vi byggde klart grillplatsen!

I onsdags infann jag mig på min bokade synundersökning.
Helt fullt övertygad om att dom skulle tvångs sätta på mig ett par glasögon,kunde jag överlycklig trippa därifrån,350:- fattigare,men med besked om BRA syn!
Jag är bara bäst!!!!
Och livet kan fortsätta UTAN glasögon;-)
Känns som en otrolig lättnad!

När vi ändå var på m-berg passade jag på att göra lite ärenden....eller lite inköp....eller om man vill kalla det shopping;-)
Väl hemma....insåg jag att jag köpt FEL tv-spel?!
Jo...nuför tiden så heter något typ WIIU?!Aldrig hört talas om...iof vet jag inte ens vad alla olika tv-spel heter heller.
Jag hade då köpt ett spel med ett litet U på,och det passar inte om man saknar U:et på själva tv-spelet.
Hel knasigt....eller hur?!
Jag köpte även ett täcke till Nova.
Just nu,äger jag den minsta hästen EVER-och jag köpte det dyraste täcket EVER!!!!
Det passade inte.Stl 85 var åt helsike för stort(!!!!!!)
Barnens kläder passade dock ypperligt och ost/skinksmörgåsen var utsökt,även om den saknade smör i locket!

Idag for vi då ÅTER till m-berg.
Lämnade tillbaka det pyttelilla förstora täcket,och dom hade inga andra vintertäcken i den storleken;-(
Vi lämnade tillbaka tv-spelet,och dom hade inga andra spel till ett vanligt WII:-/
Jag sålde min omniaugn:-)Yiiihaaa!!!!
Glad morsa bjuder sina skitungar på fika,enkelt;-)

2 kulor i bägare per unge och en räkmacka med kaffe till mig;-)
Kaffet var i absolut minsta lagret.En sketen pytteliten kopp(!?)Ehh....ja...det kanske är så man dricker kaffe i stan;-D
Tar en trippel-kaffe nästa gång:-)
Joel tog en kula med karamell-smak,å fy faaan vad god den VAR!!!!

Lina klippte sig.
Jag avskyr tanken på hennes inställning till kort hår.
Men idag fick hon bestämma helt själv:-) Frisören klippte av över en decimeter på henne(!!!)Men det blev ändå inte kort-kort:-)
Hon nöjd-jag nöjd!
Och i plånboken låg klippkortet,med 200:- i rabatt.

Ett tv-spel fick vi med oss hem från Media Markt,hade även pengar kvar på ett presentkort,så spelet kostade endast 95:-!!!!
Haha-kändes som en BRA shopping idag;-)
Speciellt med tanke på att jag fick tillbaka massa pengar vid våran start:-)
Barnen var nöjda,och även idag,hade vi en jätte skön dag tillsammans.
Å dessa dagar bara älskar jag!!!!Hela humöret stiger som solen om morgonen...å allt känns så underbart:-)

Nova... får mina hjärnceller att arbeta på högvarv.
Vi har gjort helt sjuka framsteg!!!!!
Även om hennes skygga sidan finns kvar liiiiite granna,så har vi slagit genom den nästan helt!
Att gå in till henne och sätta på täcket är inga problem,få på sig grimma-inga problem.
Liiiite avvaktande i hagen-men kommer alltid fram:-)
Men ändå....vet jag inte mer än detta.
Det känns som att Nova behöver MER tid än jag kan ge,för att bli den underbara lilla pärla som hon där inne ÄR!
Jag vänder ut och in på mig själv,funderar så det pyr ur öronen på mig...jag vet verkligen inte hur jag ska göra?!:-/
Jag ger inte upp...men när det kanske inte blir till det bästa för Nova att bo här...
Jag vet verkligen varken ut eller in...Samtidigt känner jag att jag är som skyldig att ge Nova tid.
Hur taskigt vore det inte att slita bort henne från en trygghet hon lyckats skapa här...för att flytta någon annanstans?!
Jag måste ge det mer tid....Allt är fortfarande så nytt:-)
Fick beställa vintertäcke till henne...hoppas det kommer fort!Regnet blötar ned hennes täcke och det är fan precis så att det hinner torka över natten!

Imorgon fredag!!!!
Jag hade tänkt att vi (jag och Lina) skulle äta popcorn och dansa hela eftermiddagen:-D
Men jag behöver dammsuga...behöver tvätta...och en del andra tråkiga saker:-/
Fast vi kanske hinner ändå:-)

Det här konstiga fordonet fick vi se idag,vafan är det för något?!

Leotine,Formosa,Nova och Nunne:-)

SNART,SNART är det vååååår!!!!Intalar mig det varje dag iaf....

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards