Alla inlägg den 16 april 2017

Av Måna - 16 april 2017 13:40

I torsdags drog konkarongen ned till Öland.
Husvakt,hundvakt och hästskötare installerade.
Min plan har varit hela tiden att hästarna skulle få stå ute denna helg...nu med facit i hand säger jag:TACK som faaaan att det inte blev SÅ!!!!
Lyckans lycka att hitta någon som kunde ta hand om hästar och stall åt mig:-)
Ja...det är faktiskt första gången under alla år som hästägare som någon annan tar hand om hästarna åt mig!
Hemma har det ju kommit sjukt mycket SNÖ!:-O
Jag mår illa av att bara titta på bilderna....

Ny husvagn och nytt förtält denna säsong.
Det tar lite tid att vänja sig vid något nytt när man är så inrutad på en heeeelt annan husvagn!
Men absolut toppen nöjda.
Att sätta upp ett penta tält...var ju inte i likhet med vårt pacific...
4 man var dom för att få detta på plats,2 grannar kom alldeles självmant och hjälpte gladeligen till:-)

Jag hade köpt en ny loungegrupp på Jysk hemma i Örebro.
När vi skulle montera ihop den,insåg vi att vi fått 2 paket 2...alltså paket 1 saknades...
Det var inget som jag alls tänkte på när vi lasta in det i bilden.Och vi fick ju sprätta en kartong på plats för annars hade vi inte fått med allt hem då...
Stefan åkte till Jysk Färjestaden och fick reklamera och fick ett paket 1,och gruppen kunde skruvas ihop:-)
Tur i oturen!

Nytt för detta år är även att vi satt upp vindskydd för att skärma av tomten!Två vindskydd räckte inte långt.... trots dom DYRA pengarna som dom faktiskt kostade:-/ Så Stefan åkte in idag och köpte ett till...det blev i en annan färg,men satte dom sektionerna på mitten-så blev ju bra ändå:-)

Ungarna är typ hela tiden i lekparken...ser inte så värst mycket av dom!:-)
Och imorgon rullar vi hemåt,tillsammans med Lejonen...?!;-)

Klart det blidde en påsktårta på påskafton?

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards