Alla inlägg den 19 april 2017

Av Måna - 19 april 2017 14:18

När jag hämtat upp Lina efter skolan,men kompis,talade hon om för mig att det är gympa imorgon... Det slog mig DÅ-att det ÄR onsdag idag!!!

What the heck!!! Att man kan vara så lost i dagarna?!

men å andra sidan...vad skönt!Då är det ju snart helg igen:-) Helgen ska bli högst intressant att se utgången på... mmm...


I måndags lämnade vi Öland.

Mams och Papi rullade väl drygt 1½-2 timmar innan oss.Jag fick meddelande av mams att dom fick kräk-snö och minus grader efter vägen.

Vi valde då att ta Hultsfred´s vägen hem istället.Å jag vart påmind IGEN om hur mycket jag ogillar DEN vägen...och i måndags var det verkligen dubbelt segt att köra hem.

Stefan och Lejonen tappade vi vid första kiss-stoppet.

strax efter vimmerby kom vi ikapp en bilkö som leddes av Stefan him self....SOM vanligt heeelt i sin egna värld!HAHAHA!!!

Vi lämnade honom där och hittade två "kompisar" att hacka på;-)

Sen stannade vi i askersund och väntade in honom,för lite kaffe och glass:-)

Även om helgen varit kall...har den varit bra.Och det var skönt att lämna allt här hemma en liten stund.


det som jag verkligen saknade DENNA helg,var den egna duschen i husvagnen...

Man kan ju inte få allt:-) Och vi blev ju utan dusch i nya vagnen...NU är inte det hela världen,Lina och Joel är ju ett år äldre:-)

I Fredags skulle jag duscha och tvätta håret.

Tog mina handdukar och grejor och duschkortet och masa mig iväg.

Kommer in i duschen,och inser att det är KALLT... På ren svenska:Kallt som fan!!! och då hade jag inte tagit av mig vinterjackan....

Vi pratar om ett servicehus som håller typ 0 grader.

Det hemskaste av hemskheter var när jag kom till moment:Ta av mig strumpor och skor,och ställa ned fötterna på ett svin kallt klinkers!!!!!

Jag trodde i ca 2 sekunder att jag skulle förfrysa fötterna,tills jag började små hoppa och KASTADE mig in i duschen och fick igång varmvattnet!!!

När hela proceduren var över,kom känslan av förfrysning igen när jag skulle torka mig och få PÅ mig kläderna...

NÄSTA gång,är det förhoppningsvis varmare väder ute...eller så åker jag banne mig till närmsta badhus.Inte en endaste gång till att jag pinar mig själv på DET sättet;-D


Idag for jag till bästaste L och hade frukost:-) Ett av dom bättre sätt att starta dagen på <3

Vi kommer på så mycket bra ideer,bra lösningar på världsproblem ;-) 

Vart lite sen till hämtning av Lina...Men inget som någon dör av.

innan frukosten svängde jag förbi för att inhandla den obligatoriska baguetten.Fick med mig en energi dryck!!!!!:-O

Nu kan jag inte räkna hur många år som jag varit utan,som jag inte ens har smakat på en endaste energi dryck...men det är nog 3,eller KANSKE inne på 4:de året nu?!

men idag...köpte jag alltså en stycken.Det var INTE en redbull och det var INTE en power king... Något som heter Nocco?!

Jag gick förbi hyllan och fick se denna färgglada och fina burk med smak av caribbean.

Och idag kände jag ATT jag faktiskt vågade prova en.Så länge det faktiskt INTE är en redbull eller power king...

och ja...den smakade ganska gott,men inget som jag kommer köpa igen:-)

Klappar mig själv på axeln och går vidare i livet;-)


På fredag ska vi på begravning.

Stefans mormor.

Inget roligt alls...men som jag skrivit förut,det är en gammal människa som lämnat,aldrig lika ledsamt då.


På måndag är det dags för årets resa!!!

I ett år har jag lagt undan pengar för resan till affärernas affär;-)

Ullared!!!

Och nu börjar listan bli lång och suget lite extra.Haha

Det ska bli SÅ roligt.

Stefan förstår inte alls min stora upprymdhet över denna resa.han skakar mest på huvudet och undrar hur man kan tycka att det är så roligt... Nä...han förstår verkligen inte det.Och kommer nog heller aldrig förstå det.

Även om jag kanske tänkt att jag skulle lyckas få med honom dit någon gång...jag tror han skulle gilla det,äve om han ALDRIG skulle erkänna det!

Tänk...En familje-tripp.... :-O HAHAHA!!!

Egentligen är det väl lite tokigt om man tänker efter.Att stiga upp så tidigt på morgonen,åka så många mil-för att trängas med MASSA människor,åka alla mil hem igen,för att stupa i säng....Galet;-)

Förra året tänkte jag faktiskt att jag och barnen skulle åka över,från Öland,men så insåg jag-att det inte var så mycket kortare dit därifrån som härifrån dit.

Så det var ju bara att lägga på hyllan direkt.


Nu ska jag fixa mellis till 2/3 barn... Joel tycks ha gått upp i rök?!han var med Stefan...men när jag såg lastmaskinen sist-var han inte med Stefan...

så förmodligen har han kilat ned till farmor en sväng:-)


Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards