Direktlänk till inlägg 12 maj 2017

Att hamna i en skräckfilm,fredag med irritation...

Av Måna - 12 maj 2017 15:17

Det är fredag.
Fredag med sol.
Känns lixom välbehövligt efter kylan som kom tillbaka?!
Våren känns sååå sen,så istället kan man hoppas på en härligt varm sommar:-)

Det är fredag med en kraftig underliggande irritation...
Det är väl inte alls meningen att sitta instängd i en såpbubbla och kasta blixtrande blickar till allt och alla...:-/
Men det går bara inte att somna på kvällen...
Är så trött,ögonen svider,hamnar i sängen,kuddarna känns fel-vänder dom trehundratrettiotvå gånger,men dom blir iaf inte bra.
Stefan snarkar.
Det är varmt/kallt.
Klockan blir ett,klockan blir två och klockan blir halv tre...och där ligger jag och funderar på OM det finns något som jag faktiskt skulle kunna göra istället för att ligga där och vända/vrida på mig...
Men sen....kommer John Blund...och typ innan han ens har gått-ringer klockan och jag är som ett kolli!!!!!:-O
What?
Vad är problemet?
Har väl aldrig haft några som helst probs med att somna,jag älskar ju att sova!!!!:-/
Men det tar...jag är så bitskt irriterad så hälften vore nog.
Väljer hellre att sitta i min alldeles egna tysta bubbla än att bara få fram väsande,korta ord!
Och ju mer man desperat kryper undan-ju mera trycks allt på!
Och minsta sak som en vanlig fråga om vad det blir för mat-göra att jag måste bita ihop för att inte skrika och kasta saker omkring mig...
Crazy???!!!
Just tired....

Förra helgen åkte jag och barnen ned till Öland.
Det var väl inte dom varmaste dagarna vi fick,men bland dom skönaste:-)
Bara vi...inga som helst krav...inga påträngande människor.Lugn och ro.
Även om vi där nere lever som i ett "akvarium"...är det på ett helt annat sätt.
Där nere säger man hej-hej och that's IT!:-)
Man behöver inte prata,man behöver inte bjuda till-man behöver bara vara!
Jag hade en hel del att göra under lördagen.
Dels hade jag investerat i små bollar som skulle upp i taket på förtältet...Det var inte alls så lätt som en plätt som JAG trodde;-)
Det hade definitivt underlättat om jag varit 10-15 cm längre...Men jag fixade det tillslut:-)
Och riktigt nöjd över mig själv vart jag,och glad över att det ska bli en överraskning till Stefan(jaa...om nu inte Lina tjallat förstås)
Jag hade ett vindskydd att försöka räta lite och slå ned stolpar,markpinnarna hade även slitits upp ur marken...
Mina fina trädgårdsprydnader och solcellslampor skulle ut placeras.
Det blev bra,i slutänden:-)

Vi kom iväg lite sent hemifrån på fredagen än planerat.
Och detta år har 3-4 kisstopp blivit till 1-2 stycken:-)
Efter Vetlanda var jag tvungen att stanna.
Det finns en rastplats där i skogen,ute i ingenstans!Jag lovar....vi bor mera centralt än vad den där rastplatsen ligger:-O

Här finns det rastplats med toalett på båda sidor om vägen,typ 5 meter in.Och på "våran" sida en sjö.Väldigt fint.
När jag svängde av fick jag se att det stod en nyare,svart bil,på andra rastplatsen.
En kille typ i min ålder (25 då...)stod och putsade bilen?!
Vafan?Mitt i skogen lixom?
"Våran" rastplats var tom på folk...
Killen putsar på sin bil.Solar sig lite,tittar in genom bakrutan och putsar lite till...

Jag började med Lina,under tiden skulle Joel sätta på sig skorna!
Lina tog den vanliga toaletten och jag gick runt och tog handikappstoaletten.
Det första jag ser där inne,är att toaletten är full i papper-ända upp till ringen...
Dörren går igen bakom mig och jag får då syn på 2 stora blod pölar på golvet nedanför toaletten...
Och det är rappat med blod över hela toalettstolen samt på hela väggen bakom toalettstolen.
Jag typ dör...!Fy faaan vad äckligt!!!
Jag armbågar upp dörr-fan och far ut...blicken riktas omedelbart på rastplatsen på andra sidan vägen.Killen står fortfarande och putsar på sin bil...
Jag drar ut Joel och kastar in honom på den "vanliga" toaletten,han får pinka med öppen dörr...och jag släpper inte killen på andra sidan vägen med blicken(!)

Får in mina 2 ungar i passutten och när arselet slår ned i säter-låser jag bilen...
You never know...man har väl sett på CSI(!!!)
På 2 hjul lämnar jag rastplatsen och killen som putsar sin bil...

I det stora hela,så har ju förmodligen killen på andra sidan vägen-inte ett skit med blodet att göra!*haha*
Han hade nog en vettig anledning till varför han stod där;-)
Att våran rastplats var helt tom på folk,gjorde det bara liiite obehagligare:-/
Jag hade även haft en utläggning för Lina i bilen när vi passerade Boxholm-om att vi INTE hålls med och pratar med människor på rastplatser vi stannar på(jaa...efter incidenten förra sommaren...)
Så min lilla oro blev till en större oro just nu på denna rastplats...och det faktum att jag är ensam med barnen...

Vi tog en helg på Öland över saken...och på hemvägen stannade vi på samma rastplats-fast på andra sidan vägen;-P

Nu ska jag"döda" hunden,packa ihop här på altanen och gå in...
För jag fryser...för solen har banne mig försvunnit bakom Sveriges största moln....:-/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards