Alla inlägg den 3 september 2018

Av Måna - 3 september 2018 22:43

Och en typisk sådan:-/

Jag hade besiktnings tid på Chevalen imorse 09:45.
Efter en liten incident i somras-så låg det en typ möbel i hästtransporten...haha!!!Ja...säger inget mer om det;-)
Jag hade tänkt att jag skulle kastat ur den igår...men kände att jag hade god tid på morgonen att fixa det,så lät det va.
Jag gick ut för att koppla hästtransporten vid 08:20.
Det började med att bilen var för låg,eller transporten för hög...det felade på över 1/2 dm!
Transporten stod lixom parkerad på grusplan,så hur fan jag än stretade och puttade så rörde sig inte fan-skapet en minsta mm-utan grävde bara ned stödhjulet i marken...och spelade ingen roll hur många omtag jag gjorde med bilen-marknivån felade iaf!!!
Efter en kraftansträngning allanbrallan lyckades jag putta fram transporten,över hålet som stödhjulet grävt ned sig i!
Snabbt in i bilen,backa till,snabbt ur och veva!Då fastnar han inte på kula...den vägrar gå ned på kulan överhuvudtaget.
Den här madamen är vid detta nu frustrerad,arg och rätt stressad.
Och även om jag står och hoppar på dragstången-fäster inte skiten!!!!
Jag flippar.
Får sånt här raseri/bryter ihop/grinar anfall och försöker avboka besiktningstiden-vilket man måste göra minst 24 h INNAN för att slippa betala ändå:-/
Ett sista försök,men nej...det går INTE!
Och då finns det bara en enda sak kvar att göra,en sista utväg,det sista halmstrået att greppa:Ringa min man.
Just idag är han inte på hemmaplan och jobbar,utan åkte samtidigt som barnen.
I mitt hysteri tillstånd av gnisslande tänder och sprutande tårar ringer jag.
Det måste ha låtit som när Joel är mycket ledsen och allt man hör är ?bla bla bla?.
Han får låna en bil och kommer hem-och någon gång mellan att jag lägger på luren och han kommer fram,får jag fast skiten på kulan!
Han hjälper mig att slänga ur möbeln och jag kan åka,och han fortsätta jobba:-)
09:10 kommer jag hemifrån!

På plus är väl att chevalen gick igenom med blankt papper.

Det som hände sen...var att jag åkte till Intersport:-O
Jag tänkte att jag skulle köpa ett par nya bikini trosor.
Och nej,det bidde inga nya bikinitrosor.
Jag...i egen hög person...köpte mig ett par SÅNNA tights!!!
Japp...ett par sånna som JAG ALDRIG skulle pressa ned röven i-just ett par sånna tights.
Och så hade dom bra pris på linnen,t-shirts samt sport-bh.
Och just allt detta provade jag i ett provrum.
Jag avskyr provrum!!!
Ljuset och det trånga utrymmet:-/ Men idag kunde inte humöret bli sämre-så kanske just därför jag besökte provrummet 3 vändor med armarna fulla.
Nu är jag berikad med en uppsättning träningskläder.
Man måste ha det,det har jag sett,när man motionerar;-)
Så när Elsa och jag ger oss ut på första svängen på onsdag morgon ÄR jag tipp-topp :-P
Och jag håller mina tummar att fötterna håller!!!

Det var hem och städa av innan jag och Lina skulle till Kumla.
Simskola.
Lina har inte varit det minsta intresserad av att lära sig simma...det har lixom inte fallit henne i smaken,hon har klarat sig bra ändå.
Så den här mamman satte sin dotter på simskola.
Hon var rätt nervös-vilket inte riktigt är likt henne...Hon är ju rätt självgående och bestämd.
Och sen fick alla föräldrar lämna,och jag trodde hon skulle sluta andas!
30 minuter...kaffe och dagens första ätbara föremål i form av en smörgås i caféet.
Nästa vecka kanske jag tar en promenad,solar eller simmar istället.
Det gick bra för henne och hon var så trött efteråt:-)

Dagen till ära fyller min andre hälft år <3 Lite uppvaktning blev det;-)
Även om det inte blir något kalas-men han vill inte ha det iaf:-)
36 år gammal,han börjar närma sig 40 nu;-D

Imorgon bitti är det dags att jaga dom där 60 minutrarna igen i vattnet:-)
Jag är taggad OCH jag hade ett par extra bikinitrosor i en av mina lådor här hemma:-)Vi styrde upp det oxå;-)Har dock inte provat dom än....!
Jag hade nog kanske ändå helst velat fortsätta på Gustavsvik,även om dom inte har solarium.Gillade inte Kumla lika mycket,och tror det skiljer bara 5:-.
MEN så slog det mig att parkeringsavgiften tillkommer ju på Gustavsvik:-/
Så får helt enkelt lära mig att tycka om Kumla.Vi får se hur det känns imorgon(vattnet kändes kallt och det var tropisk värme där inne)

Nu är det hög tid att ta sig till sängen.Klockan ringer imorgon och tvingar en att skiljas från den sköna sängen alldeles för tidigt!!!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards