Alla inlägg den 30 september 2018

Av Måna - 30 september 2018 12:23

Wow....veckan bara försvann?!
I tisdags drog jag iväg till badhuset och tog mina 60 minuters simning.
Inge ?fy? alls och det flöt på bra-haha!
Efter badhuset åkte jag till Intersport och stadium outlet,jag var tvungen att inhandla varmare kläder ju!
Det blidde inga shorts-yes!Jag hottade ett par lite tjockare tränings tights,det måste duga!
Jag skulle nog kunna bo i träningskläder...dom är så sköna!
Nu förstår jag alla som ränner runt och ser ut som ?kommer precis från träningen? i affärer och överallt;-)
Människor har insett hur sköna kläderna verkligen är och vill så ledes bo i dom!

Från stan till skolan för kvartis med(fast utan) Joel.
Detta tog en timma?!Jag hade nog kanske tänkt mig 20 minuter eller något sådant;-)
Det gick bra,fanns bara gott att säga om honom från hans fröken:-)
Vidare till Ica och handla för helgen,hem och göra det dagliga!

I onsdags var det FULL storm!!!!
Jag tordes inte ge mig ut på PW:-(
Så istället blev det dans i 50 minuter här hemma:-)Vi har ju något sånt där spel som man dansar till!
Duscha och sen packa.
Vi åkte vid 13-tiden ned mot Öland för att spendera helgen där:-)
Kom ned till en rätt tom camping.
Det är 2 olika sätt att vara-hög säsong med vagnar på var plats och människor överallt,till en typ tom camping och ta mig sjutton inte en enda kotte!

I torsdags startade jag upp dagen med en PW på 8 km...
Det blidde lite långt...men gick verkligen hur bra som helst!
Det är lite roligare att traska på ett nytt ställe,men nya saker att se på.
Vi åkte iväg mot Algutsrum och köpte pumpor på samma gård som förra året:-)
Dessa pumpor...när dom ligger på traktorvagnar i alla dess olika färger och former är bland det finaste som finns-faktiskt!Blir lika salig var år av att bara titta på dom<3
Vi köpte prydnads pumpor och stora pumpor-Lina och Joel skulle göra lyktor:-)
Tog även en sväng förbi stenladan och köpte glass.
Nästa år ska vi var lite mer målinriktade och läsa på-vart vi ska!
Till våran glädje var restaurangen vid havet på campingen öppen och hade kinabuffe på kvällen:-)
Blir 4:de gången detta år vi äter den-så sjukt god:-)
Sen dog vi allihopa i vagnen resten av kvällen!
Natten var det värsta blåsoväder jag varit med som husvagns ägare.
Jag ville bara grina!
Det vaggade inte i vagnen-det ruskade!!!Och mina öronproppar hjälpte inte värst mycket:-(Jag hörde iaf hur stormvindarna kom dånande över sundet:-/

Fredagen startade med en PW mot ett annat håll och slutade på 8,2 km!!!
Även om det blåste mycket-var det lugnare uppåt där vi gick:-)
När Elsa och jag kom tillbaka var det bara att hugga i och bära,kånka,lyfta trallgolvet.
Stapla upp på pall och paketera in det med pressening.
Det vart en lugn dag!
Jag läste min bok,Stefan kollade tv och ungarna for till lekparken!
Under fredagen fylldes campingen på med mycket vagnar och husbilar,och så kom det ju då oxå fler barn!

I lördags startade jag och Elsa med samma procedur,en PW och även denna morgon på 8 km!
Sen var det dags å packa,plocka undan och in i skåp!
12:30 hade vi checkat ut för säsongen och drog oss hemåt.
Naturligtvis bjöd lördagen på det finaste vädret:-/ Men så är det ju alltid;-)
Resan hem var blåsig,Stefans bil är så jäkla spår-känslig och dom andra 3 (4)SOV!!!!
Men nu är vagnen hemma för vintern...ska BARA plocka ur den...och städa den ordentligt!
En resa in till stan för fukttest och ett garanti ärende på en lampa som är lite glapp-sen så!

Idag vaknade jag och fick typ plocka ihop mina kroppsdelar i sängen.
Så jävla ont i heeeela kroppen!!!!
Varje liten cm av kroppen skrek när jag tog mig ur sängen:-/
Det kanske var att ta i...knata på för långt dessa 3 dagar i följd!
Jag övervägde att faktiskt ta en paus idag,andas ut och låta kroppen vila.
Men efter mina 2 koppar kaffe gav jag mig ut ändå-på lilla rundan:-)
5,4 km och kom hem och slog mitt personliga rekord på snabbast/kilometer!
DET kändes skönt:-)Och det kändes skönt att ändå få det gjort:-)

Nu väntar ett stall att mockas,ett hus att städas,en tvättmaskin att skå igång och jag hoppas hinna börja ute i vagnen med att plocka ur!
Idag skulle dagen verkligen behöva flera timmar...!

Imorgon blir det badhuset,även om jag inte simmar på måndagar pga att dom öppnar senare och för att vi även ska dit på kvällen...men jag tror inte jag pallar en PW en dag till i rad!Barnen har studiedag på tisdag-så blir ju inge simma då!
Nä...nu måste jag dra igång med det som ska göras:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards