Alla inlägg den 13 oktober 2018

Av Måna - 13 oktober 2018 11:21

Veckan försvann i en rasande fart.

I måndags tog jag en paus från träningen pga vädret.
Det finns inga dåliga väder,bara dåliga kläder sägs det....men är vädret dåligt har man en jävligt taskig motivation att ge sig ut!Det kan man inte komma ifrån...
Så jag tog och stor städade huset...var lagom klar när ungarna kom med bussen-5 timmars rengöring!
Inte så att det är stökigt och skitigt hemma hos oss,mer bara att ibland behöver man göra det lilla extra;-)

I tisdags kopplade vi Håbbert på bilen och jag drog till badhuset.
Kroppen sa nej!!!
Kändes som jag simmade i motströms och inte kom en meter:-/ Lite så här:VA FAN?!!
Åkte och lämnade av Håbbert inne på Westerdahls.
Pinsammaste situationen på länge...
Jag parkerade och skulle koppla av vagnen,vevade upp-vevade ned typ 100 gånger,men fick INTE husvagnen att släppa dragkroken?!
I vanliga fall hade jag ringt min make som frustrerande hade kommit och redigt upp situationen.Men han befann sig i Askersund och jag i Örebro.
Tillslut fick jag ropa på hjälp av en verkstads kille.
Mmm...vi har ju sånt här säkerhetsdrag på husvagnen och vid närmare eftertanke har jag aldrig sett på hur man kopplar av?!Det är sant!!!
Min andre hälft har alltid kopplat på och av husvagnen och jag har satt mig och kört...
Jag var ju tvungen å förklara detta för verkstads killen :-O
Och jag var även tvungen att tillägga HUR pinsamt jag tyckte att detta var!!!
Fy...

I onsdags uppstod ett tumult här hemma under frukosten,vilket gjorde att jag tappade motivationen TOTALT för att åka och simma:-/
Så jag och Elsa gav oss ut på lilla rundan,och vi sprang.
5 km sprang vi,efter halva vägen vart jag skit nödig-så det var bara att öka tempot och springa hela vägen hem...!
Jag dog typ sen...resten av dagen-men JAG GJORDE det!!!!
Hann åka in till stan oxå och köpa nya skor till barnen.
Ä en där kände jag mig duktig;-)
Det brukar komma en vinter varje år...och varje år har jag INTE fixat vinterskor till barnen,varje år har dom växt ur skorna från året innan och varje år står min man helt hysteriskt upprörd och undrar hur fan jag tänkte nu?!Det KOMMER en vinter VARJE år!!!
Ja...det är samma med gummistövlar,vantar,överdragsbyxor,mössor,shorts och klänningar.....(!)
Men i år HAR jag alltid införskaffat höst-tennisskor OCH vinter kängor I TID!
Kan ju hoppas att dom inte växer ur dom innan vintern;-)
Rom byggdes inte på en dag,MEN barn växer ta mig fan under en natt;-)
Hela eftermiddagen gick åt att ta hand om svampen vi var och plockade...älskar att plocka svamp-hatar att rensa den!!!!

Torsdag och fredag var det tillbaka till bassängen,70 och 60 minuter.
Det gick som smort.
I torsdags åkte jag och hälsade på J och söta bebis,efter att jag inhandlat mig en reflexväst,då min make skällde ut mig i onsdags morse att jag inte alls syntes i dimman?!Men hallå...Elsa hade ju reflexväst på sig-kan väl inte kräva hur mycket som helst heller:-)Och här ute på obygden kan det komma en bil och åka förbi en 1/10 gånger...!

Stor handling igår och färgade håret på barnen...!
Inte riktig färg,sprayfärg!Rosa och blått.
Det skulle gå ur håret efter EN tvätt med schampo stod det.
SÅ fan heller!!!!!!Dom tvättade håret två gånger...men det har inte gått bort(allt).Och Linas hår har blivit till en stor svinto-boll....:-/ Här under eftermiddagen får jag ta och försöka hjälpa henne,tvätta om håret och sen ha i alla jävla hårvårdsprodukter vi har här hemma.
Men dom var lyckliga en stund iaf;-) Och tyckte det var jätte fint:-)
Men tyvärr blir det INGE mera sånt...Inte när det förstör håret så där.
Det var ändå från Loreal...så inge ?party sprayfärg?...
Jag fick även ta och raka av lilla Nova pälsen:-(
Trodde eller hoppades att hon skulle klara sig detta år...men nej!
Hon sätter alldeles för tjock päls tidigt och svettas ju som en gris,och kliar sönder sig till blodiga sår:-(
Av med pälsen och minst 50 kg mindre ponny;-)

Lördags PW är avklarad.
Sjukt härligt väder idag,jag älskar hösten när det är sånna här dagar.Får så mycket energi av det.
Hela skogen full av jägare...
Jag bryr mig inte,även om jag tycker att man kan hålla sig borta just från skogen första veckan av älgjakten.Man behöver inte ut och plocka svamp just då...!Men på vägarna kan man gott hålla sig!
Vid ett ställe vi gick förbi,står ett älgtorn precis bredvid vägen.
Och där satt en jägare och kuckilurade.Och nja...jag vet inte...men det kändes faktiskt olustig att gå förbi en gubbe som sitter med laddat(?)vapen!!!
Jag är bara fånig...men det finns ALLTID fel människor vid fel position...så resonerar jag!
Vi överlevde,jag och Elsa iaf-Hahaha!!!

Nu dags att ta tag i stallet.
Och jag hoppas på att sedan kunna riva ut badkaret idag och börja med det jag ska göra där inne:-)
Mitt nya badkar har stått ett tag och väntat på att få komma in på sin plats.
Skulle vara så kul att få ordning på det:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards